Hoppa till innehåll

Emu


Nain

Rekommendera inlägg

Gäst Twiztha_MF

dom som vill ha euro har ni vart i åntt land som har det, har ni inte märkt att en tex magnum glass kostar 3euro= 27 kronor FÖR EN GLASS, och allt annat är också så dyrt, då kommer alltså ett Xbox 360 spel kosta typ upp till 100-150 euro det vill säga 1000 SPÄNN, och ja, jag har sett 360 spel i land som har euro.

 

och alla ni som säger, vad gör det helst av med 1 eller 10 och sånt,säg att ni får 150 kr i månaden, vad får du då umm jo just det 15 euro, hur känns de???

Redigerat av Twiztha_MF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 394
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

det här med att det känns bättre med 150kr istället för 15 euro är nog det fånigaste jag har hört. Man får väll tänka om lite, och eftersom man vet att 15 euro är mycket (150kr) så behöver man knappast oroa sig om det. Och angående glassarna och tv-spelen, jag har sätt (och ätit) en magnum glass i ett land som har euro. Den kostade ca 1 euro, en colaburk kostade ca 80 cent

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

med euro tänker man så här: äh den kostar bara 10 euro.

utan euro tänker man så här: 100 kr. är den värkligen inte värd.

det är det stösta problemet med euro.

 

100 kr för en big mac och en liten cola är mycket.

"haha 100kr, småpengar."

det beror på vad du tänker köpa. du köper knappast ett tuggumi för 100 kr.

"klart vi ska behålla kronan."

ja, jag såg det. men till alla som vill ha €uro...NEJ!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst DonKeN

Twizta, Jag har vart i Grekland, Frankrike, Spanien, Tyskland, Holland och många mera länder och knappast att en glass kostar 3euro. En magum kosta 1euro och 50cent typ i dem länderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NEJ TACK. Dags att dra ut istrid för att slippa EMU :medieval: :evil:

Det kommer ju bli ännu dyrare i affärerna. Dom kommer ju att höja priserna för då vet man ju inte vad något är värt längre...

 

Det räcker med Sverige. Det är lika piiiiiip det

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Man kan ju tänka sig att handeln mellan EU länder blir enklare och billigare, men handeln med länder utanför EU blir å andra sidan dyrare. Och sen tror jag att det kommer bli dyrare, kanske inte direkt, men nångång. Tänk om ett land får blomstrande ekonomi, medan ett annat blir nästinitill bankrutt? Med en egen valuta skulle det fattiga landet kunna lösa problemet betydligt enklare än om det måste be 15 andra länder om lov först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Kronan var ursprungligen en valutaunion mellan Sverige, Danmark och Norge (Island var en del av Danmark då) och nu kan vi ju se hur bra det funkat. Det enda gemensamma är namnet på valutan. Om en valutaunion mellan bara tre länder rasar samman, hur blir det då med en union mellan ett dussin länder, varav en stor del världsekonomier?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...