Hoppa till innehåll

Månlandningen


sboy2
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 149
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har undersökt bilden i pixel storlek och jag tror att bilden är fake men inte månlandningen och det är inget jag tror det är att veta.

 

Jag känner han som har gjort den kameran som står på månen (fortfarande).

Kameran är gjord i sverige!

Hur kan man fake'a kameran? lol

Hur kan man se med teleskåp att det är en liten röd fläck (flaggan) på månen??

Hur förklarar du det!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hey xade jag kan inte säga att jag inte gillar usa, för det gör jag, men jag tycker att du är nästan lite rasistisk! min pappa bor i usa, han har bott i usa hela sitt liv hans mamma och pappa (min farmor och farfar) är italienare men har också bott i amerika en längre tid räknas han då inte som amerikan för dig ja.... (italienare är inte svarta tänk på det)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

flaggan ska ju itne gunga för det finns ingen vind på månen..det finns ju ingen luft..

 

Det finns ingen naturlig vind på månen, men om man t.ex. rör något skapas det ju en liten vindpust, så att flaggan fladdrar kan ju bero på att skakningen skapades när de reste flaggan... :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

reggade mej enbart för att kunna ge mina åsikter angående detta mkt intressanta ämne. Har själv en längre tid suttit oräkniga antal timmar och studerat dessa olika påstådda månlandningar.... vissa frågor har ej något svar än.

men glöm avsaknaden av stjärnor och den vajande flaggan... vi måste gå djupare än så! I en sekvens där en astronaut spelar golf kan man se hur vinden hugger tag i bollen... kusligt va? (Al Shepard, apollo 14)

 

I en annan sekvens där David Scott (apollo 15) släpper en hammare och låter den falla till marken, tar det osannolikt nog 1.1 sekund för den att falla... den kan omöjligt ha fallit på månen(enligt matematiker och fysiker)

 

"0.5 x gravity x time x time =

0.5 x (9.8/6) x 1.1 x 1.1 = 0.99

 

Thus the hammer could not have fallen a distance of more than 99 cm, or 0.99 m.

I have not been able to find David Scott's height; however, looking at photographs, he is clearly taller than Armstrong, who is 5'11", by several inches. David Scott is also wearing "Moon Boots". The hammer is dropped by David Scott from sholder height, easily 150 cm, or 1.5 m. This is not possible. David Scott cannot have been standing on the Moon when he dropped that hammer.

 

However, if we assume that NASA did indeed film the action on Earth, then halved the film speed, the distance the hammer would travel is:

 

0.5 x 9.8 x 0.55 x 0.55 = 1.48 m = 148 cm"

 

bingo!

 

Ralph Rene har bevisat att i ett vakum är det nästan omöjligt att få grepp om nånting(med handsken) , plus att trycket är större än trycket inuti än fotboll! Så astronauterna borde sett ut som michelin-gubben!, och haft väldigt svårt att röra sej överhuvudtaget... men det har/gör dom inte alls! varför inte?

 

Bra argument för "skeptikerna" ...

 

Å andra sidan, varför vajar inte flaggan när nån springer förbi den i full fart?

Dräkten väger 100 kg, ändå kan man se en astronaut hoppa nästan 1.5 meter rakt upp i luften när han ska in i kapseln... och ta 2 meter långa skutt när han springer på marken...

 

videor finns att se på http://www.hq.nasa.gov/alsj/frame.html för den som är intresserad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...