The Balrog Skrivet 15 November 2005 Rapport Dela Skrivet 15 November 2005 Ja, för att vinna tävlingen ''vem kommer månen först'' mellan dem och Ryssland.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 15 November 2005 Rapport Dela Skrivet 15 November 2005 USA är bäst... klart de ska vinna... men jag tror inte de fuskade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Är det inte någon som märkt att det finns fullt med fotsteg på marken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 Jag har undersökt bilden i pixel storlek och jag tror att bilden är fake men inte månlandningen och det är inget jag tror det är att veta. Jag känner han som har gjort den kameran som står på månen (fortfarande). Kameran är gjord i sverige! Hur kan man fake'a kameran? lol Hur kan man se med teleskåp att det är en liten röd fläck (flaggan) på månen?? Hur förklarar du det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 November 2005 Rapport Dela Skrivet 19 November 2005 att du har undersökt bilden tror jag inte övertygar någon... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 21 November 2005 Rapport Dela Skrivet 21 November 2005 spela roll om bilden är falsk eller inte. Månlandningen är äkta!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xynthiar Skrivet 22 November 2005 Rapport Dela Skrivet 22 November 2005 hey xade jag kan inte säga att jag inte gillar usa, för det gör jag, men jag tycker att du är nästan lite rasistisk! min pappa bor i usa, han har bott i usa hela sitt liv hans mamma och pappa (min farmor och farfar) är italienare men har också bott i amerika en längre tid räknas han då inte som amerikan för dig ja.... (italienare är inte svarta tänk på det) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Th3 Sh@dow Skrivet 24 November 2005 Rapport Dela Skrivet 24 November 2005 flaggan ska ju itne gunga för det finns ingen vind på månen..det finns ju ingen luft.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 26 November 2005 Rapport Dela Skrivet 26 November 2005 Man vet alldrig. Jo när forskarna har löst problemet och är 100% säkra så vet man Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
FireFly Skrivet 4 December 2005 Rapport Dela Skrivet 4 December 2005 flaggan ska ju itne gunga för det finns ingen vind på månen..det finns ju ingen luft.. Det finns ingen naturlig vind på månen, men om man t.ex. rör något skapas det ju en liten vindpust, så att flaggan fladdrar kan ju bero på att skakningen skapades när de reste flaggan... :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp1n Skrivet 9 December 2005 Rapport Dela Skrivet 9 December 2005 George W Bush, han är ett geni enligt mig, han har gjort USA till ett bättre land. kk, och varför har han gjort USA till ett annat land ? tror du alla amerikanare är smartare än oss ?nej, det finns VÄLDIGT många som bor i USA Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xism Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 reggade mej enbart för att kunna ge mina åsikter angående detta mkt intressanta ämne. Har själv en längre tid suttit oräkniga antal timmar och studerat dessa olika påstådda månlandningar.... vissa frågor har ej något svar än. men glöm avsaknaden av stjärnor och den vajande flaggan... vi måste gå djupare än så! I en sekvens där en astronaut spelar golf kan man se hur vinden hugger tag i bollen... kusligt va? (Al Shepard, apollo 14) I en annan sekvens där David Scott (apollo 15) släpper en hammare och låter den falla till marken, tar det osannolikt nog 1.1 sekund för den att falla... den kan omöjligt ha fallit på månen(enligt matematiker och fysiker) "0.5 x gravity x time x time = 0.5 x (9.8/6) x 1.1 x 1.1 = 0.99 Thus the hammer could not have fallen a distance of more than 99 cm, or 0.99 m. I have not been able to find David Scott's height; however, looking at photographs, he is clearly taller than Armstrong, who is 5'11", by several inches. David Scott is also wearing "Moon Boots". The hammer is dropped by David Scott from sholder height, easily 150 cm, or 1.5 m. This is not possible. David Scott cannot have been standing on the Moon when he dropped that hammer. However, if we assume that NASA did indeed film the action on Earth, then halved the film speed, the distance the hammer would travel is: 0.5 x 9.8 x 0.55 x 0.55 = 1.48 m = 148 cm" bingo! Ralph Rene har bevisat att i ett vakum är det nästan omöjligt att få grepp om nånting(med handsken) , plus att trycket är större än trycket inuti än fotboll! Så astronauterna borde sett ut som michelin-gubben!, och haft väldigt svårt att röra sej överhuvudtaget... men det har/gör dom inte alls! varför inte? Bra argument för "skeptikerna" ... Å andra sidan, varför vajar inte flaggan när nån springer förbi den i full fart? Dräkten väger 100 kg, ändå kan man se en astronaut hoppa nästan 1.5 meter rakt upp i luften när han ska in i kapseln... och ta 2 meter långa skutt när han springer på marken... videor finns att se på http://www.hq.nasa.gov/alsj/frame.html för den som är intresserad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.