Hoppa till innehåll

Fuska.se I Underläge


Champion

Rekommendera inlägg

Oj, oj, oj! Ni har skrivit en hel del text här. Har läst allt ihop, mer eller mindre. Jag skulle inte hinna skriva så mycket på 30 minuter, den saken är säker.

 

Fuska . nu har en massa störig reklam på ena sidan. En del kanske tror att .nuarna har mer fusk. Det kanske de har också. Men det är oftast samma fusk hela tiden! :angry:

 

Jag trycker det här är en bra sida, men den kan bli bättre. IPB är häftigt, men jag tycker faktiskt att ni ska byta till PhpBB.

 

Dessutom har fuskarna.sen också en sån där livebox eller vad det heter.

 

Fuska Mynten borde ni inte ta bort, för då skulle alla tjata om att få någon vara. T ex: 'Kan jag få lila text på mitt användarnamn' eller 'Jag vill ha ett eget forum'. Där imot tycker jag att man skulle få ta bort sina egna inlägg, men då förlorar de FM.

 

Hinner inte skriva mer nu, så vänta tills på måndag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vi flyttar sidan, skapar om servern och gör en reborn. Inför skribenter, utser nya moderatorer och får ett helt annat lyft. Jag förstår inte vad som är problemet.

 

Växlingen ifrån Fuskarna.nu till Fuska.se var ju tillbörjan ett genidrag och det var då istortsett alla medlemmar registrerades för att sedan lägga av. Alla forum håller inte i all evighet, och det behövs förändringar, fräscha sådana.

 

Håller med Trayton till 100%, tycker det dels är modigt men oxå smart tänkt, och jag vill verkligen hitta ett perfekt spelforum. Jag tycker inte själv att den här sidan är speciellt bra, fusken är rent ut sagt värdelösa, för att inte tala om recensionerna. Jag har dock genom åren fått en mängd vänner över forumet, så börjar som chattkompisar och sedan utvecklat till en relation IRL. Dvs att jag träffat personer här från sidan på eget bevåg, vännerna sätter inga gränser.

Det är just därför jag hänger här, kompisarna håller mig, jag har fått många roliga stunder pga Fuska.se och stödjer därför sidan, trots min negativa åsikt.

 

Nu har tyvärr massinvationen utav oseriösa användare på riktigt satt igång, och jag ber alla att skärpa sig. Det är ett fint och charmigt forum ändå, på nåt sätt.

 

Jag har velat ta upp, ungefär, samma sak flera gånger tidigare, väntade bara på det rätta ögonblicket. Nu behövde jag inte ens göra det själv.

 

Jag vill ha en förändring, och jag hoppas fler personer härifrån håller med mig. Om inte "styrelsen" hänger med på det är jag villig att ta det i egna händer.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi flyttar sidan, skapar om servern och gör en reborn. Inför skribenter, utser nya moderatorer och får ett helt annat lyft. Jag förstår inte vad som är problemet.

 

Nice idé, på så vis får man bort alla medlemmar som inte är aktiva/dubbelanvändare och de som är aktiva reggar sig igen ;/

Servern skulle säkert gå snabbare om alla dessa tusen som inte är aktiva/dubbelanvändare som inte används försvinner.

Jag håller med dig MeM, men det finns nog mååånga personer här som inte gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag håller delvis med... en rensning behövs samt något för att se till att det inte händer igen med massvis med inaktiva användare. en automatisk borttagning efter en månad om du inte varit aktiv och inte skrivit x antal inlägg.

 

flytta sidan osv kanske är lite synd, man får nya medlemsnummer, ser ingen skillnad på gamla och nya men någon sorts rensning behövs, det föreslog jag redan i somras men admin ansåg att vissa bara reggar sig för att ex. spela i spelhörnan så därför kan de inte ta bort användare hursomhelst...

 

om vi however skulle göra en "reborn" skulle iaf några nya funktioner behövas och nya komma ut i hyfsad takt, då stannar folk kvar, forumet lever på ett helt annat sätt. nu är det snarare en trött pensionär.... och ändrar lite varningssystem, moderatorpolicys etc. så kan vi få ett riktigt bra forum som håller gen bra stund.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg (ett exempel) hjälper inte det så rensar vi mer tills vi bara har de seriösa kvar.

 

Fler moderatorer, skulle också vara en bra idée. Epaaj och Kazen^ ser man ju inte till nu för tiden. och #21 finns ju, men moddar knappt något (vad jag har sett) Så det finns 1 bra moderator kvar (du vet vem du är) tro inte att jag fjäskar lite nu. Men så tycker jag.

 

Sedan så behövs det fler fusk, eftersom det knappt finns några. Många tycker nog att det är alldeles för mycket besvär för så lite betalt att lägga in fusk.

 

Live kan vi skita i fullständigt och ta bort. det är bättre och lägga kraften på andra saker. Eftersom live fortfarande visar medelanden som "det är valborg"

 

Varnings korten är på tok för dyra. Man borde kunna förtjäna ett genom att visa att man skärper sig istället. Om någon nu skulle luras så stängs den personen bara av.

 

Jag hoppas verkligen att fuska.se förändras till det bättre. Eftersom jag har haft så otroligt roligt här *blir nostalgisk och minns svunna tider om maneter och presidenter*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg

Sådär kan man inte göra, tänk på dem som precis blivit medlemmar, dem har inte skrivit 100 inlägg, vilket skulle betyda att de rensas direkt efter att de registrerat sig.

Det skulle vara bättre att dem som inte varit inloggade på en viss tid rensades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle vilja föreslå en rensning på alla medlemmar som inte skrivit mer än 100 inlägg

Sådär kan man inte göra, tänk på dem som precis blivit medlemmar, dem har inte skrivit 100 inlägg, vilket skulle betyda att de rensas direkt efter att de registrerat sig.

Det skulle vara bättre att dem som inte varit inloggade på en viss tid rensades.

tänk om man reser bort då ? Eftersom nästan inga som registrerar sig nu förtiden är seriösa så, varför inte ?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är för en "Reborn". Att nollställa forumet vore bra. En massa "skräp" som bara gör sidan segare skulle försvinna.

 

Jag tycker även att huvudsidan (inte forumet) borde göras om lite. Jag gillar inte alls systemet med fusk och tips. Det skulle vara mycket bättre om alla fusk och tips samlades på en sida istället för flera som nu (med en sida för varje medlem som skickat in något). Recensionerna funkar dock bra. De är bra att de är på egna sidor.

Sen skulle en rensning bland alla speltitlar i fuskarkivet behövas. Det finns flera som syftar på samma spel. tex finns "Pokémon Guld/Silver" och "Pokémon Silver/Guld". Det behövs inte fler än en. Många spel är det likadant med.

 

Att många av recensionerna och fusken har dålig kvalité är sorgligt. Nästan alla är inskickade av medlemmar. Då kan man ju fråga sig om de verkligen vill hjälpa till att göra fuska.se till en bra fusk-site eller bara för att tjäna några extra fuskamynt.

 

Sen några månader tillbaka har vi mods kunnat godkänna eller neka inskickade fusk/tips/recensioner/nyheter. Jag har nekat många rent ut sagt värdelösa texter. Några som legat på gränsen har jag släppt in. Jag tycker inte man kan vara hur hård som helst.

 

Hur som helst så behövs en utrensning av både huvudsidan och forumet. Skribenter som har som jobb att leta reda på nyheter och fusk skulle vara bra. Då kan man vara mer säker på att man får in texter med högre kvalité.

 

Att det finns lite fusk kan man inte enbart skylla på admin om. Han kan omöjligt ta reda på all världens spelfusk. Det är därför han bett alla medlemmar att skicka in. Det är då sorgligt att många missköter detta och skickar in skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men något måste ju göras. eftersom (ursäkta att jag säger det) forumet håller en låg kvalitet på inlägg och trådar. Man kan inte bara säga: Nu bättrar ni er och där med basta ! Utan man måste aktivt göra något. Dessutom tror jag ingen av dem som orsakar problemen ens har läst den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...