Hoppa till innehåll

Fuska.se I Underläge


Champion

Rekommendera inlägg

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

 

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

 

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

 

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 233
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vad är orsaken till detta

 

Det kan finnas flera orsaker att fuska.se inte är lika populärt. Bland annat kan det vara för att det förekommer mycket spam, dåliga fusk och usla recensioner. Det finns faktiskt någon som hackat sig in på mitt account och spammat. Men i alla fall, annars kan det bero på att många av medlemmarna på .nu sidan en gång vart medlemmar här och tycker att det är moderatorernas fel. Jag vet några som anser att moddarna på fuska.se är för varningsglada. Får man en varning kan det få en att tappa lusten att fortsätta. På .nu sidan existerar inte sånt, vilket gör folk på bättre humör och ökar lusten att arrangera sig. Eller så kan det bero på layouten på fuska.se. Den verkar inte lika mysig eller välkommnande.

Jag håller verkligen med när det gäller .nu grejen. Det var faktist anledning till att jag lämnade fuska.se för ett par år sedan. Jag har varit med sedan PHPBB tiden. Men sen när jag blev varnad så hade jag ingen lust att komma tillbaka igen. Redigerat av .Horus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

 

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

 

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

 

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

 

Det kommer ta en väldig tid för alla de som missköter sig att få alla sina varningar. Att yngre människor hittar hit är inget problem, bara man slipper alla dessa "JAGVILL HA JÄLP NUUUUU !!!!!! [insert 10 smileys here] trådar som ligger och skräpar i fel forum. Man borde göra folk mer uppmärksam på reglerna. tex. Innan man kan skriva sitt första inlägg så poppar reglerna upp. Annars kanske stavnings kontroll vara en bra idée (finns forum som har det) där ett inlägg inte går att posta om det är för mycket fel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt, forumet har ökat något oerhört på senaste tiden. Har ju statistik så vet. Det som har hänt är väl att yngre personer har hittat hit, vilket är kul även om det sänker kvalitén på stavning och grammatik.

 

Att något måste göras kan jag verkligen inte hålla med om. De som missköter sig kommer automatiskt att falla bort genom varningar och avstängningar ifall de inte lär sig och leva efter reglerna. Ang. funktioner och liknande så skall det tas upp i "Förslag på nya funktioner"-tråden.

 

Det som alla kan göra är ju helt enkelt att anmäla trådar, eller på ett schysst sätt rätta de som gör fel. När det gäller fusk/rec/nyheter så är ribban satt hyffsat högt vilket gör att många inskickade grejor faller bort.

 

Framförallt så skall jag se till att konsollforumen kommer att få bättre uppvaktning. Det är dessa forum som ger FuskaMynt och därmed kan bjuda upp till onödiga trådar och trådar som bryter mot reglerna.

 

Men du kommer inte införa skribenter?

 

Det krävs för att det ska bli bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderatorerna agerar som skribenter. Det vill säga, moderatorerna hjälper till att lägga in fusk/recensioner/nyheter m.m. Jag blir besviken när jag ser alltihop.

 

För fusken är det oftast samma som redan finns eller omskrivet så att det ska se annorlunda ut.

 

Ang. recensionerna står det kanske tre rader om hur roligt ett spel är i en utdragen mening. Däremot nämns det inte VARFÖR det är bra/dåligt. Varför är grafiken snygg t.ex.? Vad är det som är så speciellt?

 

Anledningen till att jag inte varit aktiv är att man har annat att göra och när man väl kan ägna sig en stund åt fuska.se så funkar inte internet. Jag anser att jag är lagom aktiv ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är precis som Kazen^ säger. Därav blir väldigt många fusk inte godkända. Moderatorerna fungerar som skribenter och därför behövs inte skribenter på så sätt. Genom att folk anmäler fusk för att de t.ex. är en dublett eller liknande så raderar vi dessa fusk. Det är ju onödigt med samma fusk på flera sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tekniskt sätt är .se överlägset .nu, personligen kna jag inte hitta något spm är värst mycket bättre med .nu men visst är det en smaksak.

nyckeln till deras "framgång" om man nu skulle kunna säga att de är mer framgångsrika än .se tror jag är moddarnas policy. de har inga varningar, man kan bli bannad direkt men de flesta inlägg som är spam tas bort istället för att tråden låses eller spaminlägger får vara kvar.

 

jag tycker absolut att varningarna ska vara kvar - men absolut inte i samma form som nu. ärligt talat så har de allra flesta jag vet som slutat eller blivit ganska inaktiva på fuska.se gjort det p.g.a. en varning.

Jokinen (tror jag det var) hade ett oerhört bra förslag på hur varningarna skulle vara. det skulle vara färre som bara gällde en viss tid och som inte kunde köpas bort. verkade jättebra faktiskt. hitta på någon bättre varningslösning!

 

ja du har rätt... jag har inte vart online på cirka... hmm ja 8 månader nästan!

Anledning:en varning... eller ja, två

Redigerat av Admin wehe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den stora frågan är väl varför folk ''flyr'' från Fuska?

 

Fuska.se går sakta neråt, så är det bara. Det bör göras något innan det är försent.

Vad har Gtasajten.se som inte fuska har?

 

Kan likagärna vara ärlig. Varför inte jag brukar vara aktiv här är p.g.a att folk är otrevliga och omogna, och skrikiga. Och för att det är för mycket spam & flood här.

Åldersgräns eller två forum delar skulle göra allt bättre, eftersom det skilljer mycket mellan åldrarna här, och att var och en för varje ålder får göra sitt.

 

Edit: Är för trött för att komma med någon roman och svar på allt.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt sant,Fuska.se börjar sakta gå nedåt.

Jag tycker att några modar borde besöka .nu och se vad dem har som inte .se har,och på så sätt kan man utveckla den här sidan ännu mer genom att få inspiration(stavning) från .nu sidan.

EDIT:Cyper du har också varit otrevlig av dig några\flera gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någom omstart blir det inte. Rensning, ja visst anmäl trådar som skall låsas så försvinner det ner i det djupa. Angående medlemmar så är åtminstonde 60% av de som registrerat sig senaste veckan aktiva. Många är aktiva på fuska.se och skickar in fusk, kommenterar osv. och syns då inte här på forumet. Så det är svårt att rensa undan användare.

 

Än en gång så är det felaktigt att säga att sidan går neråt när den går uppåt. Det finns statistik och den visar tydligt att sidan ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...