Hoppa till innehåll

Animerade Avatarer


Dream
 Dela

Rekommendera inlägg

hah, visste att jag skulle få det argumentet så därför har jag funderat hela kvällen på ett bra motargument...

JAG kommer ha det iaf bara för att dryga ut alla som ville ha det från början, får försöka starta en protestgrupp också...

 

för övrigt så är jag visst medlem på en sissådär 3-4 forum som tillåter animerade avatarer. och mitt exempel var ju till för att överdriva, men har faktiskt sett en användare på invision free forum ha en, fast mindre blinkandes i tonvis med hemska färger. sedan vet jag vissa som har filmer på cirka 15 sekunder, tar alltid någon minut för mig att ladda den och jag har ändå smalband (0,5mbit)

 

Avatarer som innehåller småfilmer är väldigt stora, och visst borde det i så fall sättas en gräns. Vissa kan förstås missbruka animerade avatarer som t.ex ditt exempel och då får det väl skrivas någon ny regel.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

hah, visste att jag skulle få det argumentet så därför har jag funderat hela kvällen på ett bra motargument...

JAG kommer ha det iaf bara för att dryga ut alla som ville ha det från början, får försöka starta en protestgrupp också...

 

för övrigt så är jag visst medlem på en sissådär 3-4 forum som tillåter animerade avatarer. och mitt exempel var ju till för att överdriva, men har faktiskt sett en användare på invision free forum ha en, fast mindre blinkandes i tonvis med hemska färger. sedan vet jag vissa som har filmer på cirka 15 sekunder, tar alltid någon minut för mig att ladda den och jag har ändå smalband (0,5mbit)

 

Det blir så otroligt jobbigt om man måste hålla på att ta bort folks avatarer eftersom de tar för lång tid att ladda osv. Ge dig nu, det kommer inte att hända.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att det ska komma, jag tror heller inte att det kommer. Jag vill bara motbevisa att det inte är lika jobbigt som alla tror.

Problemet kan vara att många kommer ha stora avatarer som drar ner på servern, men att man får huvudverk av animeringen är helt otroligt att förstå.

btw, ge dig själv smörarN^

Redigerat av woicer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att det ska komma, jag tror heller inte att det kommer. Jag vill bara motbevisa att det inte är lika jobbigt som alla tror.

Problemet kan vara att många kommer ha stora avatarer som drar ner på servern, men att man får huvudverk av animeringen är helt otroligt att förstå.

btw, ge dig själv smörarN^

 

Vadå motbevisa att det inte är så jobbigt som alla tror? Alla måste väl ha sett en animerad bild någongång och hittils verkar det som att det inte är många som tycker om det, och om admin inte vill ha dem är väl saken självklar.

***

§1.1.

Nästa gång en varning.

Redigerat av Ragnarök
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animerade avatarer är jobbiga. Om det blir till-låtet (stavning) så kommer jag förmodligen ha en avatar som nico vissade. Sedan om Admin gör en regel t.ex. att man inte får ha en "överdriven animering" som på t.ex. Nico's, så kommer det bli svårt att vetta vad som är tillåtet och ej. Ha det som det är nu, tillåt inte animerade avatrer!

 

@Tomatketchup, man kan ju inte säga att Sverige va neutralt i andra världskriget. Om dom inte sålda järnmalmen till tyskland så skulle ju tyskland invadera Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Tomatketchup

Okej okej.Kanske det var fel,men vi utesluter det okej?

 

PS.Hade för mig att Sverige var neutralt,dem hjälpte ju judar också,men whatever,nu ska vi inte spåra ur.DS

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Great Gonzales

MEN HALLÅ!!!!

NICO BRÖTT MOT EN REGEL!!!

HAN ÄR EN MODERATER SOM INTE FÖLJER REGLENA!!!

HAN BODDE OCKSÅ FÅ EN VARNING!!!

SÅ ORÄTTVIS NI ÄR!!!!

MAN FÅR INTE HAR ANIMERADE AVATAR NICO!!!!

 

han gav ett exempel
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

MEN HALLÅ!!!!

NICO BRÖTT MOT EN REGEL!!!

HAN ÄR EN MODERATER SOM INTE FÖLJER REGLENA!!!

HAN BODDE OCKSÅ FÅ EN VARNING!!!

SÅ ORÄTTVIS NI ÄR!!!!

MAN FÅR INTE HAR ANIMERADE AVATAR NICO!!!!

 

 

 

när han tog farm en animerad bil man får inte göra det det är därför jag har startad detta tråd :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...