Hoppa till innehåll

Mobbas Ni I Skolan?


Pelleelle

  

178 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Jag mobbas som tur är inte i min skola, men ibland så brukar jag och mina kompisar kalla varandra öknanamn som "smyg-bög" och liknande på skoj. Sen kallar vi en kille för bög för att han går runt och tfsar på alla killarna, fast det säger vi aldrig rakt ut, vi kallar han bara bögen om vi snackar om honom. =P

Redigerat av Ganon20000
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 109
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej jag blir inte mobbad. men det finns typ två stycken s*r ungar ( en går i sjuan nu woohoo :D) fast jag går i 5a och han 5b (efter sommarlovet 6a och 6b) han e så trög i huvet det c*t. han kommer fram bara;

 

Trögis: Kaxar du?

 

Jag: nä..

 

Trögis: du kaxar va?

 

Jag: nä det e du som gör det ditt pucko

 

Trögis - slår mig med b*tch slap..

 

han e en idiot!

 

t.ex när vi kör Rutan(om ni vet vad det är) då kommer han o stjäl bollen å typ börjar köra basket trög ungen, (han gillar basket skitmycket)

 

han e ganska lång och puckad som :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slå till han rakt i fejjan. När man är extremt irriterad eller fylld med känslor så får man extra kraft, knyt näven och sikta rakt i ansiktet på han. :) Så gjorde jag med en när jag gick i 7an. :) Nu ska jag börja 9an så nu vill nog ingen mucka med mig, även fast jag inte ser skrämmande ut ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är några i min klass som (observera!) lyssnar på hip-hop, och dom alla kommer typ från Tensta. Och så hela tiden kallar dom mig för bög för att jag har stuprör. -_- Fast en gång så slog Mattias ner en av dom för att en av dom hade sagt att han hade sugit av hans morsa. Då blev det slagsmål. Jag sparkade en av dom i smalbenet så han började grina. :o Och så började dom rycka i våra tröjor medans vi slogs. Sen blev det kvarsittning och stuff. Men dom ungarna är ändå helt kassa på alla ämnen och strävar omkring ute i korridorerna. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns fyra idioter i 8:an som håller på hela tiden men de mobbar inte direkt, de är bara jobbiga att ha och göra med för att de skolkar 90% av all skoltid, för utom dem så vill alla av alla 8:or vara kompis med mig.

Så jag blir aldrig mobbad sådan tur man har :D .

 

Jag har själv blivit mobbad, innan högstadiet (då alla ville bli kompis med mig) det enda man ska göra som offer för mobbarna är att slå tillbaka bokstavligt talat.

Om man inte vågar ska man ta sig ett rejält snack med lärarna på skolan.

Då skulle det vara bra att ha en lärare i närheten som mobbarna inte lägger märke till eller ser som bara kommer fram när han ser att man blir mobbad.

På det viset märker inte mobbarna att man har tagit hjälp av lärarna utan de tror att det är en slump att läraren kom, plus att det inte finns några bevis på att det inte var en slump. Ett sådant system måste gå att göra i alla skolor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte, men jag har vart, nu e de typ ingen som vågar, för ja e typ polare me alla brorsans kompisar oxå, å senn så e ja typ kompis me dem andra största så de e inge nån som vågar typ, men de finns folk som tykar ändå, skejtarna, ååhhhh vad jag hatar dem, dem går fram å börjar mucka om man t.ex. bara gå till ICA elle nått, men om dem muckar å de e nån som ser de så kan de ju bli synnd om dem!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...