Hoppa till innehåll

Super Size Me.


lundquist

Rekommendera inlägg

Gäst Radicus

Det beror på vad man själv vill göra.

Visst, om man inte gillar McDonalds så mycket, ät inte där då!

Det finns en risk att bli tjockare när man äter ofta där, då får man väl ta den risken om man vill.

Jag tror att filmen förändrade rätt mycket i USA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 183
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har sett denna film två gånger, och båda gångerna var lika vidriga. McDonald's borde tas bort om dem inte ger ut mer nyttigare saker, och då menar jag inte deras hemmagjorda sallad.

 

Det är bra att dem börjat ge ut mer nyttigare alternativ, men har hört att dessa inte är så jättenyttiga, även om det är nyttigare än hamburgarna. Själv brukar jag hellre göra snabbmakaroner än att äta på McD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man är överviktig så får man skylla sig själv, man kan ta andra initiativ istället för att köra till "Drive in" och hämta ut skräpmat.

Att stämma Mcdonalds då man just fått veta att det är 100 % riska att man får hjärtinfakt är ett desperat rop efter hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Kaktus-Killen

När jag sitter och tittar på teve så här på lördagkvällen så slår jag över på kanal 2, där de visar hur en kille i usa, som hade perfekt hälsa och mådde jätte bra, var nästan aldrig sjuk , hur kan i en månad bara äter mcdonalds mat, han äter 5 måltid om dagen, alla på mcdonalds. en månad senare har han gått upp flera kilo och hans risk för hjärt problem hade ökat med över 100 %.

Han stämmde mc donalds sen.

 

Men nu undrar jag vad ni tycker, vems fel är det med all övervikt ?

Är de företagen som skapar all fettma mat, låter oss se den i reklamerna och får hura hur billigt det är o hur snabbt de går. Fast de egentligen är onyttigt och fullt med saker som skadar hälsan extremt.

Eller är det personerna som äters fel, att de klagar över att de inte hinner eller orkar laga mat, Men sen när de blir överviktiga säger att du blivit lurade och har blivit förda bakom ljuset av snabbmatsföretagen.

 

1. han åt 3 måltider..

 

2. han stämde inte McDonalds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

De feta fem årigarna och deras mammor tror att McDonalds maten är nyttigt , ett citat från Super Size Me.

 

-Min mamma trodde att äpplen var onyttiga och tårta var nyttigt , men nu har jag fått veta att det inte är så och har berättat det för min mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...