Hoppa till innehåll

Den Blomstertid Nu Kommer


Jason__Voorhees
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag blir sur om man säger j*vla neger.

Ja sa inte att jag blir sur om någon säger neger. Men om man säger j*vla neger.

Och om man använder ordet Neger som ett hat mot dem som är mörkhyade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var när många europeér kom till afrika och fick se mörkhyade människor som de kom till at hata svarta människor. Dom såg deras folk som anorlunda och tryckte ner dom för att dom inte va vana och se ett annat folkslag. Nuförtiden så är ju folket blandat och folk ser det som mer vanligt och därför är rasism inte lika vanligt längre. Som till exempel så brukar folk inte gå runt i apdräkter och om nån nu skulle göra det så skulle folk titta snett på en. Men om alla gick runt i apdräkter skulle ingen bry sig......

 

 

Detta var mycket off-topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Det kanske bara är något som en svensk har hittat på. Kommer man hit till vårt land och söker hjälp och får det så är det löjligt att klaga på att en gammal fokvisa är rasistisk. Den skrevs ju långt innan det bodde många invandrare här.

Redigerat av Ripto
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

f*n va sjukt.

 

Jag gick på en skola där svenskar utgör 1/15 av eleverna (jag bor i Rosengård).

Vi sjöng Blomstertid i kör och alla tyckte om den. Vi var ca. 300 invandrare ingen sade emot.

 

Mezox det låter bra det!

Rosengård är ju som sagt en av det tre största förorterna i sverige, beundrar det "invandrare" som verkligen trottsar alla j*vla fördomar om dem.

Vi alla är invandrare på ett eller annat vis, dessutom tycker jag "Nysvensk" låter bättre än invandrare.

Men det som tycker En blomstertid är rasistisk kan rentav hålla käften enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer från latinet och betyder svart och man säger inte att en person är gul eller svart för det är rasistiskt.

 

 

Att beskriva någons uteseende är rasistiskt?

 

 

vad många av er missat är att detta inte är en rasfråga.. detta är en religionsfråga. Du är enligt lag skyldig att gå till skolan och då skall skolan vara religionsneutral, skolan "staten" kan inte och får inte tvinga elever att sitta i kyrkan och bli välsignade av en präst och upmanas att sjunga kristna psalmer.

 

skolan är inte frivillig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...