Gäst Kaktus-Killen Skrivet 2 September 2006 Rapport Dela Skrivet 2 September 2006 Jag blir sur om man säger j*vla neger. neger är ju trots allt ingen svordom.. men det är lätt att uppfatta ordet som det.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lundquist Skrivet 10 September 2006 Rapport Dela Skrivet 10 September 2006 Den blomstertid är en tradition, det finns inget kränkande med den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 10 September 2006 Rapport Dela Skrivet 10 September 2006 Jag blir sur om man säger j*vla neger.Ja sa inte att jag blir sur om någon säger neger. Men om man säger j*vla neger.Och om man använder ordet Neger som ett hat mot dem som är mörkhyade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
123spill Skrivet 10 September 2006 Rapport Dela Skrivet 10 September 2006 Det var när många europeér kom till afrika och fick se mörkhyade människor som de kom till at hata svarta människor. Dom såg deras folk som anorlunda och tryckte ner dom för att dom inte va vana och se ett annat folkslag. Nuförtiden så är ju folket blandat och folk ser det som mer vanligt och därför är rasism inte lika vanligt längre. Som till exempel så brukar folk inte gå runt i apdräkter och om nån nu skulle göra det så skulle folk titta snett på en. Men om alla gick runt i apdräkter skulle ingen bry sig...... Detta var mycket off-topic. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
splintercell987 Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 Jag blir sur om man säger j*vla neger. Det kommer från latinet och betyder svart och man säger inte att en person är gul eller svart för det är rasistiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 (redigerat) f*n va sjukt. Jag gick på en skola där svenskar utgör 1/15 av eleverna (jag bor i Rosengård). Vi sjöng Blomstertid i kör och alla tyckte om den. Vi var ca. 300 invandrare ingen sade emot. Redigerat 28 September 2006 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 28 September 2006 Rapport Dela Skrivet 28 September 2006 (redigerat) Det kanske bara är något som en svensk har hittat på. Kommer man hit till vårt land och söker hjälp och får det så är det löjligt att klaga på att en gammal fokvisa är rasistisk. Den skrevs ju långt innan det bodde många invandrare här. Redigerat 28 September 2006 av Ripto Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DonKeN Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Ripto. Vi har hört det många gånger. Men det är som kollektivbestraffning för såna som inte är emot sången. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 När jag skrev det där syftade jag på de som anser att den är raristisk, inte invandrare i största allmänhet även om det kanske verkade så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Amaeli Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 f*n va sjukt. Jag gick på en skola där svenskar utgör 1/15 av eleverna (jag bor i Rosengård). Vi sjöng Blomstertid i kör och alla tyckte om den. Vi var ca. 300 invandrare ingen sade emot. Mezox det låter bra det! Rosengård är ju som sagt en av det tre största förorterna i sverige, beundrar det "invandrare" som verkligen trottsar alla j*vla fördomar om dem. Vi alla är invandrare på ett eller annat vis, dessutom tycker jag "Nysvensk" låter bättre än invandrare. Men det som tycker En blomstertid är rasistisk kan rentav hålla käften enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ajar Skrivet 29 September 2006 Rapport Dela Skrivet 29 September 2006 Vadå, alla är inte invandrare. Många har ju rötter i Sverige på båda föräldrarnas sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 30 September 2006 Rapport Dela Skrivet 30 September 2006 Det kommer från latinet och betyder svart och man säger inte att en person är gul eller svart för det är rasistiskt. Att beskriva någons uteseende är rasistiskt? vad många av er missat är att detta inte är en rasfråga.. detta är en religionsfråga. Du är enligt lag skyldig att gå till skolan och då skall skolan vara religionsneutral, skolan "staten" kan inte och får inte tvinga elever att sitta i kyrkan och bli välsignade av en präst och upmanas att sjunga kristna psalmer. skolan är inte frivillig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.