Hoppa till innehåll

Vilket Av Dessa Spel ...


vilken konsol har du och vilken använder du mäst?  

56 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 45
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

  • 2 veckor senare...

Jag använder Gamecube, Nintendo 64, Nintendo 8-bit. Nintendo DS, Gameboy Advance SP samt xbox. Jag gillar Nintendo 64 mest. På grund av spel som är gjorde till den. Då tänker jag allra mest på The Legend of Zelda: Ocarina of Time, The Legend of Zelda: Majora¨s Mask och Super Mario 64.

Vem glömmer bort dom spelen i första taget? Inte då jag i alla fall.

Men det är svårt att välja vilken jag använder allra mest. För jag spelar ofta Gamecube. Men Nintendo 64 finns ju också till hands. Mitt svar föll tillslut på Gamecube dock så ligger inte Nintendo 64 långt efter.

 

Men om jag skulle välja min favorit konsoll blir det svårt. Om vi börjar med den första konsollen

 

Nintendo 8-bit:

Den är ju härlig, Det är på denna konsollen myten om Nintendo börjar och dom stora spel serierna föds; The Legend of Zelda serien, Mario serien, Metroid serien m.m. Det gör denna konsoll till en höjdar konsoll. Dock så går den inte jämföra med senare konsoller p.g.a grafik. Ändå skulle jag nog att 8-bit har jätte stort urval av bra spel.

 

Nintendo 64

Det är nu, jag tycker att Nintendo verkligen satsar, nu när dom har två konkurrenter (Sony & Sega). Först så var Nintendo först med att ha analog styrspak och Rumble pack. Som Sony använde till sin Playstation 1.

Många av spelen till konsollen, räkans till dom bättre spelen genom historien, The Legend of Zelda:Ocarina of Time är ett av dom. En höjdar konsoll, i min mening den bästa konsollen.

 

Gamecube

När Gamecube har varit ute i ett tag börjar fler och fler att säga "Nintendo satsar ju bara på barnspel" m.m. Har dom rätt då? Nja, kanske. Kanske är visa spel lite "barnsliga" men för det är dom väl inte barnspel? Jag säger att dem inte är barnspel (undantag vissa). Men jag tycker ändå att nintendo lyckades bra med Gamecube. Konsollen sålde kanske inte så "mycket" men lyckades bra. Ett stort urval av spel finns det också. Däri The Legend of Zelda: The Wind Waker, The Legend of Zelda: Twilight Princess, Mario kart: Doubble Dash!! och Super Smash Bros. Mele.

 

Nintendo DS

Nintendo DS är en bra konsoll dock fattas det nått. Kanske det låga urvalet av "bra" spel. Men Nintendo DS har ju två skärmar, en som kallas Toutch Screen.

Det vill säga en som är rörelsekännslig. Det finns ju två versioner av konsolllen. Enligt min mening så är den gamla DS:ett bättre. För den tål mer i jämförelse med DS lite. Dock känns det som att DS har presterat under min krav.

Ändå är det en härlig konsoll.

 

Gameboy Advance SP

Tider då man satt och spelade på den här. Gameboy Advance SP går ju att vika ihop, vilken är en toppen idé. Det som har förbättras med den konsoll än dom föregående konsollerna är mycket. Framför allt att det har inbyggd lampa.

Det finns många bra spel, Däri The Legend of Zelda serien m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...