Gäst Andreasswf Skrivet 17 Augusti 2006 Rapport Dela Skrivet 17 Augusti 2006 (redigerat) Citerar Draghon (Citera knappen pallade inte) Hon syftar väl på Anime? Alla anime som JAG har sett har öppningslåtar ^^ Redigerat 17 Augusti 2006 av _ray_ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Majiwaru Skrivet 20 September 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Musiken till Kingdom Hearts är minst sagt fantastisk, älskar den! Majiwaru: Varför kallas det "alternativa" egentligen? :huh: jag menade mer "riktig" musik, dvs, riktiga band, inte bara spelmusik :omen, kör på Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 (redigerat) Jag är helt bortförtrollad av japans oemotståndliga elektriskt instrumentala sammansvärjningar av en stenåldersdator. Jag älskar atari, 8-bit, game boy emulation-musik. Japan är electrons hemland. Typ Blasterhead menar du? Pow-Pow-Pow-Pow-Pow är också ett bra, japanskt electro band. Jag lyssnade ganska seriöst på dem ett tag, electrojazz. Det är fett. :) Nu är detta bara instrumentala ådror, har aldrig lyssnat på japansk musik med melodisång, tror jag. Både Pow-Pow-Pow-Pow-Pow och Blasterhead har ju sångslingor, och MC's, men inga texter. XD Redigerat 20 September 2006 av Slasktratt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Skellington Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Dir en grey kan jag lyssna på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 20 September 2006 Rapport Dela Skrivet 20 September 2006 Dir en Greys Sig Ugly är riktigt bra...resten av dem är mindre bra. Det slår ju inte CoF, men det går riktigt bra å lyssna på. Goth går väl också an...vet inte om jag skulle vilja kalla det för riktig alternative, men hälften av de Gothband jag hört är bra. Japansk musik gillar jag väl inte annars..spelmusik kan vara schysst, men bara när de spelas i det spel de tillhör. Du kan väl ge lite exempel på några bra japs-band? Helst av det hårdare stuket...om det är plingplongpop vill jag inte höra. Kan gå bra om de sjunger på engelska, men instrumental eller japanska avstår jag ifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Citerar Draghon (Citera knappen pallade inte) Hon syftar väl på Anime? Alla anime som JAG har sett har öppningslåtar ^^ 1. Personen som skapat ämnet är en kille. :P2. Jag skojade bara om det där. Menade mest att manga är böcker och det brukar inte finnas böcker med musik. Om du hade läst hela mitt inlägg så hade du läst att jag också gillar animesoundtracks. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pulpen Skrivet 21 September 2006 Rapport Dela Skrivet 21 September 2006 Slask. Precis. ;) Jag har ne god vän som var på electrofestivalen i Barcelona. :( Han såg Ryuichi Sakamoto spela. ;( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 23 September 2006 Rapport Dela Skrivet 23 September 2006 Visual Kei är ingen musik stil, bara klädstil. Kei betyder stil och syftar uppenbarligen på kläder. Har hört det mesta inom jrockindustrin, hatar det mesta också. Dir en grey, Malice Mizer och Go!Go!7188 är det som passerar förbi mina hörselgångar. Sen har jag väl nyligen också börjat lyssna på en massa ebm musik, Unter Null, Flesh Field och Nitzer ebb. Skojigt, skojigt. Om du nu inte vill kallas alternativ, föreslår jag att du slutar lyssna på japansk musik. Det som inte majoriteten gör, är ju annorlunda. Så enkelt är det. Sen för vem det nu var som tjafsade om språket, finns översättningar och tolkningar av texterna till musiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 24 September 2006 Rapport Dela Skrivet 24 September 2006 Visual Kei är ingen musik stil, bara klädstil. Kei betyder stil och syftar uppenbarligen på kläder. Har hört det mesta inom jrockindustrin, hatar det mesta också. Dir en grey, Malice Mizer och Go!Go!7188 är det som passerar förbi mina hörselgångar. Sen har jag väl nyligen också börjat lyssna på en massa ebm musik, Unter Null, Flesh Field och Nitzer ebb. Skojigt, skojigt. Om du nu inte vill kallas alternativ, föreslår jag att du slutar lyssna på japansk musik. Det som inte majoriteten gör, är ju annorlunda. Så enkelt är det. Sen för vem det nu var som tjafsade om språket, finns översättningar och tolkningar av texterna till musiken. Jag är lite osäker på vem du riktade dig till om det där med att kallas alternative...men jag antar att det var mig du menade. Tycker bara inte att Goth är alternative. Om allt som inte majoriteten gillar är alternative, är ju i princip allt utom Pop, RnB, Rap och Rock alternative...och det köper jag bara inte. Skiter fullständigt i om JAG kallas alternative. Dessutom skulle ju t.ex Japansk metal fortfarande vara METAL och därför inte vara alternative om inte något speciellt utmärker rock från Japan. Samma sak gäller ju japsrock..det tillhör ju fortfarande rock. För övrigt hör jag inte något som avviker från genrenormen i Dir en Greys musik. Den enda riktiga skillnaden är att de sjunger på japanska...men musiken är i stort sett densamma som de vanliga. Alltså inte alternative det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zerp Skrivet 24 September 2006 Rapport Dela Skrivet 24 September 2006 (redigerat) Riktade inte inlägget mot dig heller. Men du har rätt i många saker du säger. Men varför man försöker urskilja den japanska musiken går nog djupare än så. Nog för att Japan har den näst största musikindustrin i hela världen, men deras import industri eller vad man nu ska kalla det är förmodligen minsta. De flesta banden har ju ingen västerländsk influens och därmed låter lite annorlundare, med Dir en grey som undantag då. Det är nog det som är spännande med hela japan-fantasiat, om jag nu får kalla det för det. Fast nu är väl majoriteten av japansk musik rätt lik västerländsk musik också, det är väl deras otroligt glada och irreterande popmusik som skiljer sig lite. Jag syftar inte på några speciella genrer eller stilar när jag kallar något "alternativt". Jag sa bara principen med att vara annorlunda eller alternativ som många kallar sig, och den stämmer ju varisig man vill det eller inte. Är man inte som alla andra, är man ju annorlunda. Man får ju en så kallad stämpel på sig. Och sedan, för dom som inte vill bli kallad någonting. De som är sig själv och totalcoola och alternativa, så funkar inte det heller. Alla får ju ändå någon form av stämpel, eller en genre att passa in i, varisig det är fjortis, nörd eller den lilla gothpojken. Redigerat 24 September 2006 av Zerp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 haha lilla gothpojken. bästa hittils. du, alternativ är inte alternativ längre, för nu finns det så många gothare så fjortisarna till och med kan kalla sig alternativa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Yantra Skrivet 27 September 2006 Rapport Dela Skrivet 27 September 2006 typ sånna där enya liknade japanska är riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.