Gäst Moberg Skrivet 7 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 7 Oktober 2006 Hejsan, varför får man inte snacka om fildelningspraogram? Är inte det lite löjligt? Får man då snacka om irc? msn? Var går gränsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 ja varför inte jag fick en varning för jag snacakde om d Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Fildelningsprogram som DC++, Kazaa osv = Olagliga. Chattprogram som MSN, mIRC osv = Inte olagliga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Jag förstår admin på den punkten, om alla snackade fildelning här så skulle hela forumet kanske bli olagligt och admin skulle få farbror blå (polisen) efter sig. Varför skulle forumet bli olagligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 DC++ och Kazaa förknippas med olagligheter, men det gör inte mIRC och MSN. När du hör ordet Kazaa, vad tänkr du på då? Och vad tänker du på när du hör ordet MSN? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Moberg Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Haha, det spelar väl ingen roll vad jag får för associationer? DC++ och kazaa är lika lagliga som msn och irc. Punkt slut. "När nån nämner irc så tänker jag på chat och folk som laddar ned animéavsnitt." "På dc laddar alla ner olagligheter, ingenting lagligt finns där!" Nånstans däråt du vill komma? Du kanske inte tänkt på att man kan säga detta om msn: "Ett program där folk chattar med varandra och skickar låtar till varandra hela tiden." Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 bara detta är på gränsen. har ni frågor kan ni PM:a Admin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Det är inte olagligt att fildela över MSN, men det är olagligt över DC++. Men visst är det dumt att förbjuda det för man kommer aldrig kunna stoppa det ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kowalski Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Det är inte olagligt att fildela över MSN, men det är olagligt över DC++. Men visst är det dumt att förbjuda det för man kommer aldrig kunna stoppa det ändå. Hur kommer de på fildelare egentligen..?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 Det är inte olagligt att fildela över MSN, men det är olagligt över DC++. Men visst är det dumt att förbjuda det för man kommer aldrig kunna stoppa det ändå. Det är olagligt att fildela oavsett vilket program man använder. Moberg, DC++ består till 99% av olagliga filer så som musik, filmer osv. Det gör inte MSN och mIRC. Reglen syftar på att man inte får diskutera hur man får tag på musik osv gratis, för det är oftast olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 8 Oktober 2006 Rapport Dela Skrivet 8 Oktober 2006 alltså, prata inte om olaglig fildelning. Är det så svårt att förstå? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.