Hoppa till innehåll

Lycka Eller Sanning


Selene
 Dela

Rekommendera inlägg

Att veta sanningen är alltid bäst, för man kan aldrig dölja den och när den kommer ut kanske man blir ledsen men man vet åtminstonde sanningen.

 

Lycka varar därimot inte för alltid som sagor säger. Man ska vara glad för den lycka man har och under den tiden. Sanningen varar för alltid (tror jag iaf)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det bror ju alltid på. Om man t ex. är kär i en tjej. Hon säger att hon är jätte kär i dig. Du blir bara gladare och gladare varje hon gång hon säger det. En dag så säger hon att hon inte gillar dig och att hon aldrig har gjort det och att hon bara har ljugit. Då skulle du bli välldigt ledsen eftersom hon bara har ljugit helatiden. Men om hon bara hade sagt som det var ibörjan så skulle ju du troligtvis inte bli lika ledsen.

 

Det tycker jag iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lycka eller sanning? Ett stort jäkla dilemma enligt mig. För ifall man nu tex gillar en tjej/kille och man tror att han/hon gillar en tillbaka då är man ju lite små lycklig. Men då vet man ju inte sanningen heller, antingen kommer sanningen göra en mycket lyckligare eller "krossa en". Själv så skulle jag nog faktiskt lycka. Finns ett talesätt som lyder: Det som man inte vet lider man heller inte av, eller nått liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk om dina föräldrar dör. 1 månad efter deras död får du veta att dem inte var dina riktiga föräldrar. Inte så kul va. Okej nu fick du ju veta det men strunt samma. Men det är ju rätt egentligen. Om nån t ex. sätter en lapp på din rygg där det står: JAG ÄR FJOLLIG! Så eftersom du inte vet om det så spelar det ju ingen roll. MEn det är rätt som du skrev :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men tänk om dina föräldrar dör. 1 månad efter deras död får du veta att dem inte var dina riktiga föräldrar. Inte så kul va. Okej nu fick du ju veta det men strunt samma. Men det är ju rätt egentligen. Om nån t ex. sätter en lapp på din rygg där det står: JAG ÄR FJOLLIG! Så eftersom du inte vet om det så spelar det ju ingen roll. MEn det är rätt som du skrev :)

 

Nu menade jag inte såna saker direkt, men helt rätt. Det jag menar tex ifall du har en flickvän och hon är otrogen skulle du då må bättre av att veta sanningen lr inte veta sanningen?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...