Hoppa till innehåll

Mace Lr Svärd


Backstab
 Dela

Rekommendera inlägg

nej, damage spelar ingen roll. dps spelar roll!

vi säger att ett vapen skadar 100-130 och har 10.90 i speed, och ett vapen som har 20-30 men 0.90 i speed. då pwnar det snabba vapnet!

och det långsamma suger!

DPS är damage+speed! Damage Per Second

det är det man ska titta på

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

nej, damage spelar ingen roll. dps spelar roll!

vi säger att ett vapen skadar 100-130 och har 10.90 i speed, och ett vapen som har 20-30 men 0.90 i speed. då pwnar det snabba vapnet!

och det långsamma suger!

DPS är damage+speed! Damage Per Second

det är det man ska titta på

 

Jaha jag trode att båda spelade roll men e de bara dps så ska jag köpa nytt vapen har 11g

Tack :cool:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol? Det är däremot -DPS:n- som spelar roll.. En sword/mace rogue ska ha ett -SLÖTT- vapen i main-hand... Inte nån jäkla 1.20 speed vapen lr nåt O.o

Samma med warriors.. Ett vapen med 10.0 skulle äga för dem. Mace/Sword rogues = Slöa vapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol? Det är däremot -DPS:n- som spelar roll.. En sword/mace rogue ska ha ett -SLÖTT- vapen i main-hand... Inte nån jäkla 1.20 speed vapen lr nåt O.o

Samma med warriors.. Ett vapen med 10.0 skulle äga för dem. Mace/Sword rogues = Slöa vapen.

 

VA!? va snackar du om ska jag ha ett slött vapen?

Men alla andra säger att ja ska ha ett snabbt så ja tror på ett snabbt vapen B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om vi säger såhär då, ett långsamt vapen har oftast mer i damage och rogues har instant attacker så ingen "casting" time på dom om vi säger att du har en attack som gör 1.5 i vapen skada och du har ett vapen med 10-20 i attack och en dps på 15, sedan har du ett vapen som gör 20-40 med en dps på 10. då säger du att den snabba äger men om du gör en attack som är instant spelar speeden ingen roll ju.

 

 

om vi säger att attacken dessutom gör max skada då blir det

 

20 x 1.5 = 30

40 x 1.5 = 60

 

om du sedan säger att en crit gör 2x i skada så

 

30 x 2 = 60

60 x 2 = 120

 

det är ganska stor skillnad.

 

 

så som jag har fattat så ska main hand vara "långsamt" och off hand snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om vi säger såhär då, ett långsamt vapen har oftast mer i damage och rogues har instant attacker så ingen "casting" time på dom om vi säger att du har en attack som gör 1.5 i vapen skada och du har ett vapen med 10-20 i attack och en dps på 15, sedan har du ett vapen som gör 20-40 med en dps på 10. då säger du att den snabba äger men om du gör en attack som är instant spelar speeden ingen roll ju.

 

 

om vi säger att attacken dessutom gör max skada då blir det

 

20 x 1.5 = 30

40 x 1.5 = 60

 

om du sedan säger att en crit gör 2x i skada så

 

30 x 2 = 60

60 x 2 = 120

 

det är ganska stor skillnad.

 

 

så som jag har fattat så ska main hand vara "långsamt" och off hand snabbt.

 

Men om energin är slut då?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om vi säger såhär då, ett långsamt vapen har oftast mer i damage och rogues har instant attacker så ingen "casting" time på dom om vi säger att du har en attack som gör 1.5 i vapen skada och du har ett vapen med 10-20 i attack och en dps på 15, sedan har du ett vapen som gör 20-40 med en dps på 10. då säger du att den snabba äger men om du gör en attack som är instant spelar speeden ingen roll ju.

 

 

om vi säger att attacken dessutom gör max skada då blir det

 

20 x 1.5 = 30

40 x 1.5 = 60

 

om du sedan säger att en crit gör 2x i skada så

 

30 x 2 = 60

60 x 2 = 120

 

det är ganska stor skillnad.

 

 

så som jag har fattat så ska main hand vara "långsamt" och off hand snabbt.

 

Okej? Men jag kan väll inte ha hur dålig dps som helst lr? Den måste väll vara ganska bra iaf :unsure:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej? Men jag kan väll inte ha hur dålig dps som helst lr? Den måste väll vara ganska bra iaf :unsure:

 

 

nej då, men jag säger att om ett vapen har högre skada men bara lite mindre dps så är det oftast bättre för main hand.

 

@ donken, om den är slut så slår man till den kommer tebaxs :P för om jag gör 3 attacker med 120 i attack så får jag 360 men om sedan energin är slut så slår jag lite vanligt och sedan fortsätter igen. för det är inte värt att offra mycket mer skada för lite dps eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dalman: Du har troligen sett en twink, alltså en spelare so mrerollat och har en lvl 60 att farma pengar och köpa utrustning för.

 

Ang vapen. I main hand ska man ha ett slött vapen med hög base dmg eftersom attacker som ambush och backstab beräknas på hur mycket skada själva vapnet gör.

 

i off hand ska du ha ett snabbt vapen med hög dps, base dmg spelar ingen roll. Huvudsaken med ditt off-hand vapen är att procca poisons och avbryta spellcasting.

 

main hand hastighet bör vara över 1.6

 

off hand hastighet bör vara under 1.6

 

det är iaf vad jag tycker, och jag har kört dagger rogue i ända sedan lvl 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...