KalphiteQ Skrivet 13 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 (redigerat) Jag har photoshop men jag undrar hur man t,ex förvränger något dvs så att man kan göra saker smalare och så? Ojsan kan någon mod flytta tråden till Grafik & programering? Edit2: Varför är det anmält? Redigerat 13 Januari 2007 av kalphiteQ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 13 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 verkar vara någon som roar sejj med att anmäla <_< jag kommer inte i håg vart toolen är nånstans men de ska heta typ bulge-tool och smear-tool eller liknande Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 13 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 Okej tack jag ska kolla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shaitan Skrivet 13 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 Ctrl + T Då kan du göra det du vill. Dra bara i kanterna när du tryckt kortkommandot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 13 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 Flyttar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 13 Januari 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2007 Ctrl + T Då kan du göra det du vill. Dra bara i kanterna när du tryckt kortkommandot. Det fungerar inte det gör så att man kan skriva in text bara :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Nej ctrl+T tar fram free transform. Högerklicka innanför "rutan" så kan du välja warp, perspective. Om du ska göra detta på text så måste du Förenkla/Rasterize Lagret. Free Transform finns även under Edit>Free Transform. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 14 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2007 Markera layern du vill förstora / förminska. Tryck på Ctrl+T, nu kommer det upp en ram runt layern. Om det är en render så vill du nog få den jämn och fin så att den inte ser ut dragen och n00big ut. Då ska du göra så här. Håll inne Shift samtidigt som du drar från något hörn. Om den ska bli mindre, dra innåt. Om den ska bli större, dra utåt. Nu säger vi att den är klar. Då trycker vi på Enter. Nu kom det upp en ruta där det finns 3 knappar. Tryck på knappen "Apply". yaay, nu har du gort din första (?), "free transform" i photoshop. :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MilliamFh Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 var laddar man ner photoshop? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 (redigerat) var laddar man ner photoshop? Det är inget gratisprogram, antingen köper du det för 9000 kr eller så laddar du ner en "provningsversion" alltså att du bara har den i 30 dagar (30 dagars trial) på adobe.com. Redigerat 21 Februari 2007 av Mezox Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MilliamFh Skrivet 21 Februari 2007 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2007 kan du gå in ditt och kopirera texten och sen skriva den här så att jag kan bara trycka och gå ditt man får det gratis i 30 dagar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.