sp3tan Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 borde det kunna vara värt / säkert att pröva windows vista ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 (redigerat) Nej. När jag gjorde det slutade det med en formatering av hårdisken. Inte ett sk** ville funka. Det gick inte ens att avinstallera Vista. Om du ska ha Vista så är det smartast att börja från början. Det menar jag med att installera spelen och programmen när du har Vista. Sen tar oprasivsystemet upp mycket med prestanda. Så jag rekomenderar inte Vista för dom som ska använda datorn för att spela krävande spel som Battlefield 2 och mfl. Redigerat 8 Mars 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 8 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 ok ska inte göra det då :P .. en i min msn laddade ner vista och han instalerade det LOL ..veet aldrig vad som hänt me han nu ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 Mm bra. Gör det inte :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woicer Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 Det beror helt och hållet på vad du använder datorn till. Är du en som sitter och surfar, sitter bakåt-lutande och lyssnar på musik? Då skulle jag svarat ja. Spelar du mer krävande spel skulle jag svarat nej. Detta beror på att Vista inte har fullt utvecklade drivrutiner än vilket bidrar till sämre prestanda. Spelar du inget så kan jag rekommendera vista. Det är mycket underhållande att arbeta med. Väldigt läckert. Men som sagt, beror mycket på vad du använder din dator till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Bf2-nörden-Niclas Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 (redigerat) Det beror helt och hållet på vad du använder datorn till. Är du en som sitter och surfar, sitter bakåt-lutande och lyssnar på musik? Då skulle jag svarat ja. Spelar du mer krävande spel skulle jag svarat nej. Detta beror på att Vista inte har fullt utvecklade drivrutiner än vilket bidrar till sämre prestanda. Spelar du inget så kan jag rekommendera vista. Det är mycket underhållande att arbeta med. Väldigt läckert. Men som sagt, beror mycket på vad du använder din dator till. Ja juste! Det var så jag menade också. :D (visst håller jag med om and det är läckert :cool: ) Redigerat 8 Mars 2007 av Bf2-nörden-Niclas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 8 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2007 ATI har drivrutiner som är minst lika fungerande som de till Xp, nVidia hade visst drivare pågång men fortfarande finns det någon slags problem med dem som de beräknar lösa inom någon vecka eller två. För övrigt så körs inte särskilt många krävande operativsystemsfunktioner när man spelar spel, så skillnaden mellan Vista och Xp spelmässigt blir, visserligen befintlig, men inte särskilt stor. Finns gott om sånna jämförelser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
magnus_the_gamer Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 I dagens läge är det inte aktuellt att köpa Vista, för inga spel är utvecklade för det oprativsystemet än. Men om ca 7 månader kommer det säkert att poppa in spel som är specielt framtagna för DX 10( crysis och Unreal tornament 2007). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Filiandor Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 Det finns visst spel till vista, gå bara till onoff el-giganten eller nått så kan du se Vista märket på en del spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Putside Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 pröva ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sp3tan Skrivet 9 Mars 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 jag använder min dator hm .. spelar lungt nästan alla gör gu det :P .. men ja vet inte vad jag använder datorn te ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 9 Mars 2007 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2007 (redigerat) Jag sitter på nyinstallerad Vista. XP dög perfekt. Jag hittar inte ens några nya funktioner som man kan ha användning för. Det enda positiva är utseendet. Redigerat 9 Mars 2007 av Avregistrerad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.