Hoppa till innehåll

Är Det Värkligen Värt Att Pröva


sp3tan
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Nej. När jag gjorde det slutade det med en formatering av hårdisken. Inte ett sk** ville funka. Det gick inte ens att avinstallera Vista. Om du ska ha Vista så är det smartast att börja från början. Det menar jag med att installera spelen och programmen när du har Vista.

 

Sen tar oprasivsystemet upp mycket med prestanda. Så jag rekomenderar inte Vista för dom som ska använda datorn för att spela krävande spel som Battlefield 2 och mfl.

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror helt och hållet på vad du använder datorn till.

Är du en som sitter och surfar, sitter bakåt-lutande och lyssnar på musik?

Då skulle jag svarat ja.

 

Spelar du mer krävande spel skulle jag svarat nej. Detta beror på att Vista inte har fullt utvecklade drivrutiner än vilket bidrar till sämre prestanda.

Spelar du inget så kan jag rekommendera vista. Det är mycket underhållande att arbeta med. Väldigt läckert.

Men som sagt, beror mycket på vad du använder din dator till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Bf2-nörden-Niclas

Det beror helt och hållet på vad du använder datorn till.

Är du en som sitter och surfar, sitter bakåt-lutande och lyssnar på musik?

Då skulle jag svarat ja.

 

Spelar du mer krävande spel skulle jag svarat nej. Detta beror på att Vista inte har fullt utvecklade drivrutiner än vilket bidrar till sämre prestanda.

Spelar du inget så kan jag rekommendera vista. Det är mycket underhållande att arbeta med. Väldigt läckert.

Men som sagt, beror mycket på vad du använder din dator till.

 

Ja juste! Det var så jag menade också. :D

 

(visst håller jag med om and det är läckert :cool: )

Redigerat av Bf2-nörden-Niclas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ATI har drivrutiner som är minst lika fungerande som de till Xp, nVidia hade visst drivare pågång men fortfarande finns det någon slags problem med dem som de beräknar lösa inom någon vecka eller två.

För övrigt så körs inte särskilt många krävande operativsystemsfunktioner när man spelar spel, så skillnaden mellan Vista och Xp spelmässigt blir, visserligen befintlig, men inte särskilt stor. Finns gott om sånna jämförelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...