Papegojskit Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden. Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram. Hur kan man komma fram innan man har kommit fram? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Bla bla bla bla.. Bara babbel ._: Hur f*n skulle man komma upp i 100 gånger ljusets hastighet? Och sen verkar vi prata mer om raketer och parallela universum än om liv i rymden. Att färdas i ljusets hastighet är omöjligt. Ingen partikel kan färdas i ljusets hastighet eller snabbare, eftersom det innebär att massan ökar mot oändligheten, att tiden skulle stå still, vilket leder till att man kommer fram innan man kommer fram. Hur kan man komma fram innan man har kommit fram? :huh: om man reser i tiden :P har hört att sånna där jätta stora runda grejer som genererar partiklar kan komma upp i 99.9999% av ljusets hastighet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 November 2007 Rapport Dela Skrivet 29 November 2007 Det räcker inte! <_< Nu fattar jag! Eftersom tiden står still om man åker snabbare än ljuset hastighet, så är man i ett pararellt universium! Menar du minisolar, WASD? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mosa1nagant Skrivet 1 December 2007 Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 Utomjordingarna kanske har planterat oss här i Jorden? Sedan ska dom attackera oss och ha kul. :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 1 December 2007 Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 Om rymden är oändlig så är nog chanserna att det bara finns liv på en planet ganska liten, rymden är trots allt outforskad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 8 December 2007 Rapport Dela Skrivet 8 December 2007 Då avstånden i universum är så löjligt stora, komma vi aldrig finna liv.. kanske på bakterie-nivå på nån närliggande planet.. men att kunna få en farkost att förflytta sig lika snabbt som ljuset är bara fiktion. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 11 December 2007 Rapport Dela Skrivet 11 December 2007 Jag har fram tills jag såg den här filmen (som jag såg för 10 minuter sedan) varit mycket negativ till idéen om att det skulle kunna finnas inteligent liv någon annanstans i rymden. Dock håller ajg med kaktuskillen att det är nog för stora avstånd för att vi ska kunna resa dit (med nogåt som liknar dagens farkoster) med andra ord kanske efter våran död? FILMEN!! FILMEN!! Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kaktus-Killen Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Jag har fram tills jag såg den här filmen (som jag såg för 10 minuter sedan) varit mycket negativ till idéen om att det skulle kunna finnas inteligent liv någon annanstans i rymden. Dock håller ajg med kaktuskillen att det är nog för stora avstånd för att vi ska kunna resa dit (med nogåt som liknar dagens farkoster) med andra ord kanske efter våran död? FILMEN!! FILMEN!! Soad_token Tja, chansen är ju väldigt liten, men chansen finns, vi finns ju här :3 finns massor av planeter som liknar våran, med rinnande vatten cool film förresten.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
sera_97 Skrivet 28 December 2007 Rapport Dela Skrivet 28 December 2007 Det kan finnas men det är ej troligt att dem finns... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Januari 2008 Det kan finnas men det är ej troligt att dem finns... Tvärt om. Det är troligt att de finns, eftersom universum är så enormt stort måste det därför finnas många planeter liknande jorden där liv kan utvecklas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst kerex Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 ja det finns utomjordingar men vi har inte åkt till varenda en plane så vi vet inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 2 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Februari 2008 Även om det finns liv så kommer vi aldrig nå det.Och det är omöjligt att åka i ljusets hastighet.Chansen är VÄLDIGT Liten att vi kommer kunna finna liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.