Gäst Overkill Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Elva kvinnor från Iran stoppades från att delta i karatetävlingen Konishi Cup i Kalmar. Orsak: De ville inte ta av sig sina slöjor. http://www.aftonbladet.se/kvinna/article571895.ab Hur tusan kan man göra så? Rasister? Slöjor är typ nått dom inte får ta av sig.Så dom borde inte ge sig in i sånt, Om dom hade läst reglerna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Om dom skulle fått tävla skulle man kunnat tävla i tomteluva Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Om dom skulle fått tävla skulle man kunnat tävla i tomteluvaTomteluva är lite större och klumpigare?Slöjan stör knappt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 Då skulle jag få tävla i min coola hatt. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 9 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2008 det är j*vla klart att om det står i regelboken att man inte får ha en slöja på sig så får man väl f*n inte de heller. om dem ska ändra på reglerna bara för en så löjlig sak som religion så kan jag lika gärna gå dit utklädd till hitler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Är Hitler din gud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Frågan gäller inte att det förbjuder slöjan, de förbjuder allt, utom den officiela dräkten, alltså inget anant får man ha som t.ex. ett kors runt halsen osv. Det är alltså inte diskriminering, (eller rasismi som trådskaparen kallar det) utan det är samma regler för alla, inget utom den officiella dräkten. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sidney Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 (redigerat) Tycker inte det ärnåt fel. De följer ju bara reglerna. Sen tycker jag det är fel på Sverige för att vi ska anpassa oss till alla möjliga kulturer. Tycker inte det ärnågot fel på invadrare eller nåt, bara det att vi ska anpassa oss så mycket. Redigerat 10 Juni 2008 av tyresö Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 Slår vad om att det var någon annan knatte där som var kristen och hade ett kors runt halsen som han tog av sig utan att bry sig. Vadå liksom jag måste ha mitt huvud inlindad i en trasa annars tycker killar att jag är snygg. Big what. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2008 På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
H2BH Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 (redigerat) På min skola är det förbjudet med huvudbonader i bibliteket men vi har några med slöja som får ha det, i detta fallet fick dom inte ha det, jag vet inte vad som är rätt/fel med det borde vara samma på båda ställena Vad man än destämmer sig för (att man får ha huvudbonader eller inte) så måste den regeln gälla alla, så om slöjan är ok så ska keps också vara ok, så länge det inte stör undervisningen. Att vi har religonsfrihet betyder inte att vi ska särbehandla de som är muslimer alltså får de bära slöja så mycket de vill så länge det inte stör undervisningen, arbetet eller att det blir undantag från en regel. Soad_token Tog mina ord ur munnen. Jag är inte rasist men sverige behöver fler folk som vågar stå upp för sig själva, våga säga vad dem tycker osv. Sverige ska inte bli något stort hotel massa folk kan migrera till, vi ska inte följa massa nya kulturer osv. Och hade jag migrerat till tex Iran så hade jag troligtvis fått en kula i huvudet så hade problemet varit löst. Och det sorgliga i det här är ju att det är sant, varför ska vi etniskt svenska bli lidande pga att massa migrerar till Sverige.... Redigerat 11 Juni 2008 av H2BH Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.