Hoppa till innehåll

Jakt


KVAB

Rekommendera inlägg

  • Svar 341
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

*suck* jag sa att hundsläktet är bevisat har samma intelligensförmåga som en människobebis.

 

jakt suger. ska det vara lagligt att göra det för nöjes skull så ska det också vara på lika villkor. 3 nakna män vs. 3 nakns björnar skulle vara spännande.

 

skulle det vara lika vilkor??!!! även om man har ett gevär och en björn skulle attackera en skulle det vara svårt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din naturliga kropp mot björnens naturliga kropp.

människan är gjord för att vara smart, björnen är gjord för att vara stark

 

lol björnar är gjorda för att vara en del av ekosystemet. människor med. vi borde äta dom med våra bara händer. inte göra dyra kappor av deras pälsar, rama in deras tassar och ge bort deras lena huvuden i konfirmationspresenter

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men fatta, man jagar inte för att ERSÄTTA de djur vi föder upp. Man jaga UTÖVER det. Man gör bara mer än vad vi behöver. Vi behöver inte så mycket kött.

 

EDIT: Problemet är att vi är så j*vla kräsna. Vi ska inte äta några grönsaker. 100% kött ska det vara. Och sen klagar vi på att vi får fär lite kött och inte blir mätta (eftersom vi inte tar av grönsakerna). Att äta så mycket kött är inte bra för kroppen. Det leder bl.a. till fetma men även ökad risk får många sjukdomar och psykisk ohälsa.

 

Och så påstår du att folk som är för jakt har mycket fördommmar? Jag tror inte att jägarna som är ute och rör på sig mycket och ofta äter en blandad kost (efter som grytor mm ocfta innehåller mkt frukt och grönt) kommer drabbas av fetma. Därimot folk som jobbar på kontor och käkar chips och godis varje dag och dricker coca cola helatide, dom kommer drabbas av fetma. Sen är det ju bönderna isådant fall som överproducera, efter som när man har dödat ett vilt djur så kommer man ju inte gå och köpa kött? Alltså är det ju bönderna som producerar för mycket inte jägaren.

 

Jag har sagt det om och om igen men ingen lyssnar, jag tycker att det är mer rätt att en bonde föder upp djur än att en jägare jagar. Bonden föder inte upp kor och grisar för hobby han gör det för sin överlevnad och för våran överlevnad, föder en bode upp tex 40 kor som sedan slaktas och alla människor köper kött från butiken istället för att jaga ngt så skulle liv åtminstone sparas. Men jägare tänker inte så långt dom anser bara att dom gör det bättre igenom att addera siffran djur som dödads bara för att dom anser att djuren fått leva tillräckligt.

Men jag tror du inte inser att när man har dödat en älg så säljs köttet eller äts upp av jägaren, det som skiller jägaren från bonden är att jägarna inte har en ko utan för fönstret att skjuta när det passar och att jägarna finns i en mycket mindre skala. Med din logik om att jägarna inte påverkar vad man gör så borde alla civila personer sluta tänka miljömedvetet efter som de största och farligaste utsläppen sker i elelr under arbetet (alltså när man är på jobbet). Det efter som det bara är dom stora som räknas.

 

 

 

Och människan jagar inte vilt djur för överlevande men för hobby, även om du äter upp det du jagar så är det ändå onödigt dödande för samtidigt köper du kött från affären om man håller sig till att bara köpa från affären så klarar man av att få tag i det man behöver och inte mer, det är inte logiskt att både köpa kött och jaga och sedan kalla det för sin överlevnad. Varför ska vi döda för att det är kul? varför ska vi döda för en så kallad överlevnad när vi inte behöver den?

Återigen många rovdjur jagar inte mer än vad det behöver men det gör vi människor vi är hänsynslösa det är inte många rovdjur (det finns undantag men inte många).

 

Sedan vet jag inte vad du menar med att det är ett påhopp jag har inte sagt att du är dum bara att du som många andra människor inte orkar tänka över din kost utan säger att det är lättare att köra på. Försök inte göra vad jag säger till ngt det inte är bara för att det passar dig.

Så om man är bonde och föder upp kor så borde man inte köpa kött överhuvudtaget, för man har ju nötkött eller? Jag menar vill man har lite omväxling så är det väll inte så farligt? Pluss jägare äter upp sitt byte. det är bönderna som överproducerar kött och allt anant med. Det beror till stor del på att vi har för många bönder och staten ger dem jordbruksbidrag istället för att låta några gå i konkurs.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men jag tror du inte inser att när man har dödat en älg så säljs köttet eller äts upp av jägaren, det som skiller jägaren från bonden är att jägarna inte har en ko utan för fönstret att skjuta när det passar och att jägarna finns i en mycket mindre skala. Med din logik om att jägarna inte påverkar vad man gör så borde alla civila personer sluta tänka miljömedvetet efter som de största och farligaste utsläppen sker i elelr under arbetet (alltså när man är på jobbet). Det efter som det bara är dom stora som räknas.

Det är struntsamma om jägaren äter det han jagar det är lika fel med jakt för det så sluta tjata på mig om att "jägaren äter upp det han jagar" jag vet det men det gör inte jakt en enda gnutta bättre. Jägaren jagar ändå i onödan utan att det finns en bra anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...