Zhark Skrivet 5 Oktober 2007 Rapport Dela Skrivet 5 Oktober 2007 Ut och jogga är ett väldigt bra sätt att gå ner i vikt, Och att träna t. ex. fotboll och innebandy eller skidor, m.m. Ät inte mycket godis, som Jojjen sa. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 "Citat Hummerpojken" Förstör man muskelvävnaden av att dricka läsk, och tarmarna av att äta innan träning? Jag äter typ alltid 1 timma innan träningen, och sen efter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Millow Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 Såklart man kan äta innan man tränar, bara man inte stoppar i sig mat och 3 min senare är man ute och springer för fullt. Att vänta en timme efter att man har ätit är bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 November 2007 Rapport Dela Skrivet 11 November 2007 "Citat Hummerpojken" Förstör man muskelvävnaden av att dricka läsk, och tarmarna av att äta innan träning? Jag äter typ alltid 1 timma innan träningen, och sen efter. Vill du bygga muskler eller vill du att de ska va på samma nivå? Att äta en timma innan träningen är lagom.Tarmarna kan skadas om du till exempel äter kyckling med ris sen så går du ut och spelar fotboll. Mycket kolhydrater innan träningen och protein efter träningen motverkar muskelnedbrytning och ökar muskelvävnaden. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 "Citat Hummerpojken" Förstör man muskelvävnaden av att dricka läsk, och tarmarna av att äta innan träning? Jag äter typ alltid 1 timma innan träningen, och sen efter. Vill du bygga muskler eller vill du att de ska va på samma nivå? Att äta en timma innan träningen är lagom.Tarmarna kan skadas om du till exempel äter kyckling med ris sen så går du ut och spelar fotboll. Mycket kolhydrater innan träningen och protein efter träningen motverkar muskelnedbrytning och ökar muskelvävnaden. Bygga muskler , såklart. Om man inte äter innan träning så har man ju ingen energi. Kan du säga några exempel på mat med mycket Protein i, För efter träningarna. Du skrev också att man förstör muskelvävnaden av att dricka läsk, är det sant? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
lizem Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 (redigerat) Hej! Jag är 13 år, väger 65kg och är 1.75cm lång.. Jag har en stor mage, vill gå ner i vikt. Men hur? Kan man bli small och gå ner i vikt genom att göra armhävningar, springa och träna magmusclerna? Nån som har typ.. ett "Recept/Träningsschema" .. jag gillar inte alls min mage och bröst.. usch.. Räcker det med att bara springa? Mina armar, ben och alla andra delar i kroppen är inte lika tjocka som min mage.. annars ser jag spinkig ut, med stor mage. Vill väga runt 56-59kg.. som alla andra i min längd, smala och snabba. HJÄLP! AKUT!! ._. Jag tycker du väg helt normalt för din ålder/längd. Men om du tycker att du är överviktig ska du väl först och främst försöka äta vettigt. Dock inte för lite, bara normalt. Sen kan du väl springa lite regelbundet. Det viktigaste är faktiskt att äta och träna regelbundet, inte att träna överdrivet mycket. Redigerat 12 November 2007 av lizem Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 Asså vet ej om det hör in här men..lite tips.. Jag väger själv runt 60 kilo och jag tränar Handboll 2 g i veckan och har idrott måndag och tisdag..fast av nån anledning går jag inte ner i vikt..(fattar inte det!) plus att jag cyklar 2 kilometer till skolan varje dag. Men börja att t ex på en macka eller liknande ta mindre smör och pålägg(kanske en småsak men det är värt det om du vill gå ner i vikt).Och börja om du kan på en sport t ex handboll eller något annat(Det är aldrig dåligt).Och ät bara godis eller chips(whatever) en dag i veckan.Tänk också på att inte bara sitta framför TVn.Men om du gör det så försök stretcha eller något under tiden. Hoppas det var till hjälp :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mega93 Skrivet 12 November 2007 Rapport Dela Skrivet 12 November 2007 (redigerat) Försöker man verkligen gå ner i vikt utan att lyckas så har man väl sitt DNA att skylla på :P Det bästa man kan göra då är väl att få barn med någon som är naturligt smal så nästa generation inte har samma problem :P (Skämt). Redigerat 14 November 2007 av Mega93 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 Smart att ta upp ditt "lilla skämt" i den här tråden.tur för dej att jag inte anmälde dig.. :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 November 2007 Rapport Dela Skrivet 13 November 2007 "Citat Hummerpojken" Förstör man muskelvävnaden av att dricka läsk, och tarmarna av att äta innan träning? Jag äter typ alltid 1 timma innan träningen, och sen efter. Vill du bygga muskler eller vill du att de ska va på samma nivå? Att äta en timma innan träningen är lagom. Tarmarna kan skadas om du till exempel äter kyckling med ris sen så går du ut och spelar fotboll. Mycket kolhydrater innan träningen och protein efter träningen motverkar muskelnedbrytning och ökar muskelvävnaden. Bygga muskler , såklart. Om man inte äter innan träning så har man ju ingen energi. Kan du säga några exempel på mat med mycket Protein i, För efter träningarna. Du skrev också att man förstör muskelvävnaden av att dricka läsk, är det sant? Läsk har en dålig energi, alltså socker, det lagras fort (kolhydrater) men dem är inte energifulla. Så dricker du läsk så blir du pigg i 10minuter sen blir du seg. Eftersom du är 14år bör du nöja dig med vanlig proteinkost, tonfisk, rostbiff och allt kött, ägg. Havregrynsgröt är nästan det mest näringsrika och billigast, samtidigt är det gott. Det här brukar jag äta efter träningen: Keso Tonfisk Rökt kalkon Någon fisk kanske All sorts kött ger bra med protein och kreatin som gör dig starkare. Ska du ta mellanmål så, mixa en halvkanna mjölk med banan och äggvita. Gott och nyttigt! Glöm inte grönsakerna, vitaminer behövs för att funktioner ska fungera bra. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Om du tycker att du är tjock, borde jag lida av extrem övervikt... Iaf, om du vill gå ner i vikt, prova GI. Man skippar det som ger mest energi, potatis, ris och pasta. Så du käkar bara kött och grönsaker, samt ganska mycket ost. (Ja, ost, du hörde rätt.) Du käkar dock inga riktiga såser, bara skyn från köttet som du steker. (Om du steker.) När du bara äter kött och grönsaker, känner du dig mätt och glad, men efter ett tag märker kroppen att du inte har någon energi. De tre första dagarna ska tydligen vara jobbiga, men får huvudvärk, mår illa och liknande. Men efter de dagarna har kroppen lärt sig att den inte kommer få den energi som den är vad vid, så den tar energin från lagrat fett, din mage alltså. Jag själv har provat det i en vecka, men jag fick inte mer för min mamma. :( Maten som man gör är rent av SKITGOD. Man slipper den j*vla potatisen och riset, pastan kan man sakna, men man får ju mer kött och riktigt goda grönsaker. := Sök på Google efter GI så hittar du säkert något bra. :) (Läs inte på gamla sidor som inte uppdaterats på länge, de innehåller gammal information om att man ska käka sötningsmedel och liknande. Bara skit i dem.) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 November 2007 Rapport Dela Skrivet 14 November 2007 Jag rekommenderar inte GI tips till en trettonåring. En trettonåring ska kunna äta ris/potatis/pasta, det ger energi som är viktig. En trettonåring kan gå ner i vikt hur lätt som helst, eftersom man växer med tiden. Däremot om man är runt 18år så ska man hålla på med GI tipsen. Det man ska undvika är: Socker Chips Onödigt skräpmat En 13åring ska äta enligt tallriksmodellen och röra på sig regelbundet, då motverkar man övervikt. http://www.vasa.abo.fi/users/ahollste/Kost...lriksmodell.gif Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg