Hoppa till innehåll

Rollspel


Guggo

Rekommendera inlägg

  • Svar 129
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Daine sneglade på honom och nickade bara när han sade något. Hon kände samma sak. Vart hörde hon annars hemma? Hos en rik adelsman? Aldrig. Hon skulle aldrig klara det.

Hon gillade inte att vattnet reflekterade ljuset, och blinkade några gånger innan hon vände sina klara blåa ögon mot himmlen istället. Ljuset irriterade henne, regn kändes mycket bättre.

Hon tänkte på skattkartan som mannen visat kaptenen och pillade lite gran träräcket.

- En skatt .....

Hon tänkte högt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamling Tor såg ut på klungan av pirater som samlats framför honom. Ordet 'skatt' fångade hans uppmärksamhet och han insåg att han missat en hel del av vad som hänt under tiden som han dagdrömt.

 

Hade någon en skattkarta och planer på att leta rätt på den skatten så skulle han med, på ett eller annat sätt, för att han saknade sina dagar som pirat, eller för att han behövde pengar till pension som han själv intalat sig.

 

Han reser sig upp från bänken och stegar fram till de andra.

 

'Skatt?', kraxar han fram till Zack.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

William blev lite besviken när han insåg att han kunde ha fått en större del av skatten. Han gick fram till Zack och såg på honom.

"Bara så att du vet; Det är mitt skepp, och det är mina regler och order som följs. Och hur vore det om du kunde hala fram kartan så jag kunde ta ut en kurs?"

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

William gick efter Zack med långa ilskna kliv. Han stirrade kallt på Zack där han satt och pöste i soffan och sa med överdrivet lugn,

"Nu tar du det förbannat lungt, det är ingenting som hindrar mig från att döda dig och ta kartan själv, eller hur? Det skulle dessutom ge mig hela skatten. Så nu är du så vänlig och reser dig ur soffan och håller käft och låter mig ta ut en kurs så vi kan lägga ut någon gång."

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamling Tor insåg, precis som Kreftón att om han skulle få en chans att komma med så skulle det hända nu.

Till skildnad från Kreftón så var Gamling Tor inte lika öppen. Han smög så gott han kunde med sina gamla ben, upp på skeppet och la sig till rätta bland en massa bråte, och där låg han och gömde sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Daine som sett ur det hela artade sig suckade tungt. Ännu en gång missade hon chansen att prata med kaptenen. Hon tog själv ett skutt över räcket och ner på däcket, slog sig lugnt ner på en tunna utanför kaptenens hytt. Hon kunde fånga honom så fort han kom ut och samtidigt kanske snappa upp ett ord eller två där in ifrån.

Hon tittade ner på sina fötter medan hon tyst satt och provade lyssna på vad som sades.

Redigerat av wildwolf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

William muttrade men tog fram en kompass, passare och lite annat han behövde för att ta ut kursen. Efter ett tag sa han,

"18N, 76W är vår destination. Efter er." När meningen var avslutad gjorde han en rörelse med armen som indikerade att de skulle gå ut på däck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gamling Tor skramlade till rejält med ett par konservburkar ner på däck. Han hade somnat i sitt gömställe bland allt bråte och vände sig nu om. Han var fortfarande hyfsat bra gömd men hans arm stack up.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska också vara med :D , om jag har gjort något fel, typ inte kan hoppa in så ignorera bara dett :) ?

 

Namn: Zeus Fri

Smeknamn: Zeus

Ålder: 19

Utseende: Ganska kort 1.70, ganska långt hår upsatt i en hästsvans, Stark.

Personlighet: Ganska tystlåten och har nästan inga vänner.

Egenskaper: Bra på att slåss, smidig och snabb.

Bakgrund: Hans föräldrar dog när han bara var 5 år, mördade. Han började träna och slåss 4 år efter hans föräldrar dog, och har därför blivit en mycket bra krigare.

 

 

 

Jag hade legat uppe på ett tag och lyssnat då de läskiga killarne nedanför mig hade stott och pratat, det kändes som att min mage hade snurrat 15 varv runt sig själv, jag var döds hungrig. Männen nedanför mig hade nämnt ordet skatt många gånger, ombord på båten antog jag att jag kunde finna mat, när det började närma sig kväll smet jag ombord på skeppet och gömde mig bland några lådor. Jag hörde någon komma så jag backade lite, snubblade på mina egna fötter och slog i huvudet, jag svimmade, tack vare lådorna så såg dom nog inte mig men jag var ej vid medvetande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Daine sitter kvar och följer mannen med kartan med blicken när han klättrar upp på masten, hon följer honom ända tills han stte sig på spetsen. Då vred hon tillbaka blicken på dörren in till kaptenens hytt och väntade hoppfullt på att han skulle komma ut.

Hon såg en arm sticka ut men lade ingen vikt i det, det var säkert bara en ur besättningen som tuppat av på däcket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...