💬
Logga in
Fuska.se

Vad Gör Ni Moderatorer?

335 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Kommer man inte in på sitt konto så är det som vanligt bara att använda www.fuska.se/pass (glömt lösenord) för att skapa ett nytt lösenord. Vissa lösenord har återställts efter denna incident då det kan vara så att kontona utnyttjats av andra enligt de säkerhetsmekanismer som finns. Så kontona har återställts för er egen säkerhet.

Nivå 0 · Nykomling

Wtf! 2 varningar för dubbelanvändare?

JeppeBoy användaren var för typ 3-4 år sedan, och jag vettefan vad som hände med den. Och "TheXbox360" har jag ingen profil som heter!

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Fick mig ett riktigt skratt när jag såg att "admin och "Guggo" har förlängt KG. ;D

3 medlemmar: ZnK, Dezen, Gugg0

Vad är det som händer? ;o

Vadfalls :(

Någon tyckte väl det var lustigt att göra dubbelanvändaren Gugg0.

Hö hö.

Haha..

Bara jag som tänker låta "admin" göra sitt jobb och vänta på att allt blir som "vanligt"?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

lika bra slå på stort och anordna presskonferens

Hahahaha. :D

Har en liten fråga bara. Inte för att jag kan ett skit om sånt, men måste det vara en medlem som upptäckt säkerhetsbristen, kan det inte lika bra vara grabbarna på Flashback som jävlas?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Har en liten fråga bara. Inte för att jag kan ett skit om sånt, men måste det vara en medlem som upptäckt säkerhetsbristen, kan det inte lika bra vara grabbarna på Flashback som jävlas?

Gratisbio blev hackat nyligen, och det postades på Flashback (postades dock på Fragbite först) så det är nog inte en omöjlighet

Kan inte heller ett skit om sånt här, så om jag har fel så får ni gärna stämma mig.

Btw, angående länken: Jag vet att folks lösenord på Gratisbio är med där, men alla som är med har vad jag vet ändrats då ägaren av sidan tvingade folk att byta

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Min slutsats: Fuska kommer läggas ner.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Gratisbio blev hackat nyligen, och det postades på Flashback (postades dock på Fragbite först) så det är nog inte en omöjlighet

Kan inte heller ett skit om sånt här, så om jag har fel så får ni gärna stämma mig.

Btw, angående länken: Jag vet att folks lösenord på Gratisbio är med där, men alla som är med har vad jag vet ändrats då ägaren av sidan tvingade folk att byta

Men snälla, om folk hittar ett säkerhetshål postas det på flashback, någon geek listar ut den och tar sig in, tar fast alla användarnamn, lösenord och emails, dem läggs senare ut där så folk kan gotta sig och sno spel.
11 Aug 2010
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nej så är det inte, kollade nyss igenom deras IT-säkerhetsforum och hittade inget ämne om ett säkerhetshål på fuska.se.

Om jag förstår det rätt har KG förlängt deras gf på ett felaktigt sätt så det står att Guggo och Admin har förlängt gruppen, trots att de själva inte är med i den gruppen.

Nivå 0 · Nykomling

SÄkerhetsläckan = Att nån har ändrat namnen på vem som betalar för att förlänga gruppen?

Nivå 0 · Nykomling

Nej. Att förlänga i någon annans namn är inte särskillt svårt eller farligt.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Det hade varit värre om man kunde betala i någon annans namn.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Det hade varit värre om man kunde betala i någon annans namn.

Precis, men det enda som påverkas är ju att det står en annans användarnamn, även fast han/hon inte har betalat.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Joslol bad mig säga detta.

"Nu är jag inte längre i gruppen utredning, vilket jag är tacksam för, men mitt lösenord har ändrats så att jag inte kan logga in. Jag vet att Corndog har samma problem, och troligen har flera andra det också. Kan admin vara snäll och ändra tillbaka våra lösenord alt. berätta vilka nya vi har fått om vi nu har bevisats oskyldiga?"

Men för i helvete, sluta klaga och bara byt ditt jävla lösenord.

Wow, detta har visat hur jävla besatta och desperata folk är med fuska.se

Några dagar utan fuska skadar ju dig inte så jävla mycket?

Jag blev bara arg varför just jag av alla personer som vart varnad och inte kunnat skriva blivit bannad.

Också lite dumt gjort att bara ta KG, ni kunde lägga andra folk utanför i utredningen, dom kan också vara misstänkta så som jag va under "utredning".

Btw, har ni en säkerhetsläcka så är det meningen att ni ska ta detta så tyst som möjligt och fixa det, att göra en stor grej om det visar att sidan är sårbar och att vem som helst kommer kunna hacka den.

Gz.

Senast ändrad:

Varför blev Crabsex bannad?

Nivå 0 · Nykomling

Varför lägger ingen ner med alla onödiga frågor?

Svaren kommer tids nog, admin och moderatorerna har en del att stå i just nu om ingen uppfattat det än.

Nivå 0 · Nykomling Knark
↗ till inlägget

Varför blev Crabsex bannad?

Kan ju lika gärna varit av en varning?
Nivå 0 · Nykomling

Nu är jag tillbaka, yippee!

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Kan ju lika gärna varit av en varning?

Inte så troligt då han varit inaktiv länge och knappast kunnat gjort något för att få en vanlig varning.

Varför lägger ingen ner med alla onödiga frågor?
Vem är du att bestämma vad som är onödigt? Allt jag ville var att få mitt account tillbaka.

Förresten inträffade detta med guggo och admins förlängingar av Kattgruppen långt efter att detta kaos hade börjat, det har inget att göra med allt hets om dataintrång som pågår.

Nivå 0 · Nykomling

Jag vill ha mer info om dataintrånget.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Enligt Draghon hade någon utomstående fått tillgång till moderator forumet och vissa gruppforum, utan att behöva vara medlem i dom.
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Enligt Draghon hade någon utomstående fått tillgång till moderator forumet och vissa gruppforum, utan att behöva vara medlem i dom.

Är det "hackaren" som är väldigt duktig, eller har fuska klara brister i säkerheten?

Senast ändrad:

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.