Hoppa till innehåll

Min Morsa Har Gått Överstyr


Rekommendera inlägg

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

Sätt på tvn!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vissa föräldrar är ju jävligt konstiga. Sålänge man inte typ är helt asocial eller inte har några vänner är det självklart att man ska få sitta vid datorn om det är ens intresse. Inte ens 5h per dag är "farligt" (lol) sålänge man inte isolerar sig från allt annat. Precis som med allting annat ska man inte göra något för mycket. Sen om det handlar om att runka eller spela dator är ingen skillnad.

 

Edit: Gissar på att det beror en hel del på kvällstidningar och kända moralkärringar/gubbar som försöker hänga ut datorn som boven för allting.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Min pappas sambo sätter massa regler för hur mycket jag får spela dator, men pappa säger inte ett skit, så jag har kommit på det att om man sätter sig när han har kommit hem så kan man sitta där hur länge som helst, han frågar bara om man inte vill äta lite chips(om de e helg).

Det jag menar är att du kan försöka prata med din pappa(om dem inte är skilda) och din mamma, och kompromissa till dig ett förslag som gör att du kan sitta vid datorn, men som gör att du inte sitter där så mycket att din mamma blir sur på dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns annat o göra i livet än att spela dator :P dra ut o festa på kvällarna o ha sköj :cool:

 

fast e du riktigt beroende så spela alltid i smyg så undvik att hon ser när du spelar så säger duatt du bara spelat t.ex. en halvtimma på morgonen för det e det ända hon har sätt dig spela :P

 

fast de som "Tolin" säger är också bra. testa det också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns annat o göra i livet än att spela dator :P dra ut o festa på kvällarna o ha sköj :cool:

 

fast e du riktigt beroende så spela alltid i smyg så undvik att hon ser när du spelar så säger duatt du bara spelat t.ex. en halvtimma på morgonen för det e det ända hon har sätt dig spela :P

 

fast de som "Tolin" säger är också bra. testa det också ;)

Festar du mitt i veckan????
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...