MartinMilk Skrivet 23 September 2008 Rapport Dela Skrivet 23 September 2008 Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?Sätt på tvn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 4 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2009 (redigerat) Min mamma tar min strömkabel till min dator så fort jag spelar för mycket/orkar inte gå till skolan. :o Så gjorde min mamma också i september och oktober,då jag inte orkade gå till skolan. Redigerat 4 Januari 2009 av Legolasswe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 hur kan ni inte orka? helt seriöst? om du VET 100% ATT DU INTE KOMMER ORKA: SPELA INTE. sj sitter jag uppe till 04-05 och går upp 08.00 ändå, spela roll? drick 3 redbull Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fuzioner Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 Lyssna på din morsa, stick ut och gör nåt med en kompis :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
desertpures Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 svenskar och deras problem tihihi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 svenskar och deras problem tihihi Så du är inte en svensk medborgare? Är du här illegalt? Du har rätt att det är sinnesbefängt när du inte ens får kolla på TV. Skulle jag vara du så skulle jag nog skita i vad hon sa och göra det jag ville. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 5 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 5 Januari 2009 svenskar och deras problem tihihi Som om du inte har problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 börja häng med kompisar o va ute o hitta på saker så kommer hon nog börja släppa på reglerna efter ett tag. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 6 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2009 (redigerat) Vissa föräldrar är ju jävligt konstiga. Sålänge man inte typ är helt asocial eller inte har några vänner är det självklart att man ska få sitta vid datorn om det är ens intresse. Inte ens 5h per dag är "farligt" (lol) sålänge man inte isolerar sig från allt annat. Precis som med allting annat ska man inte göra något för mycket. Sen om det handlar om att runka eller spela dator är ingen skillnad. Edit: Gissar på att det beror en hel del på kvällstidningar och kända moralkärringar/gubbar som försöker hänga ut datorn som boven för allting. Redigerat 6 Januari 2009 av Aircondition Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 25 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 25 Januari 2009 Min pappas sambo sätter massa regler för hur mycket jag får spela dator, men pappa säger inte ett skit, så jag har kommit på det att om man sätter sig när han har kommit hem så kan man sitta där hur länge som helst, han frågar bara om man inte vill äta lite chips(om de e helg). Det jag menar är att du kan försöka prata med din pappa(om dem inte är skilda) och din mamma, och kompromissa till dig ett förslag som gör att du kan sitta vid datorn, men som gör att du inte sitter där så mycket att din mamma blir sur på dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ggdover Skrivet 26 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2009 det finns annat o göra i livet än att spela dator :P dra ut o festa på kvällarna o ha sköj :cool: fast e du riktigt beroende så spela alltid i smyg så undvik att hon ser när du spelar så säger duatt du bara spelat t.ex. en halvtimma på morgonen för det e det ända hon har sätt dig spela :P fast de som "Tolin" säger är också bra. testa det också ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 26 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2009 det finns annat o göra i livet än att spela dator :P dra ut o festa på kvällarna o ha sköj :cool: fast e du riktigt beroende så spela alltid i smyg så undvik att hon ser när du spelar så säger duatt du bara spelat t.ex. en halvtimma på morgonen för det e det ända hon har sätt dig spela :P fast de som "Tolin" säger är också bra. testa det också ;) Festar du mitt i veckan???? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.