Hoppa till innehåll

Homosexualitet.

Blitzcat

Rekommendera inlägg

Det finns ingenting som tyder på att homosexualitet beror på ett fel i hjärnan. För det första så skulle läkare genom tester avgöra en persons sexuella läggning om felet satt i hjärnan eller generna. Vilket de naturligtvis inte kan.

När sa jag något om ett hjärnfel?

Dessutom, om du ogillar homosexuella för att de inte kan fortplanta sig (vilket de kan, särskilt lesbiska kvinnor), så borde du också ogilla sterila, folk som lider av psykiska eller fysiska handikapp och folk som helt enkelt inte vill skaffa barn.

Var konsekvent.

Oj då, väldigt originellt. Antagelser om att man ogillar själva individerna och inte själva fenomenet.

Fast det är ju samma sak när jag diskuterar religion.

Klart de kan fortplanta sig, bara det att jag får anta att en homosexuell man inte vill ha sex med en kvinna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 470
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Får jag bara fråga dig, Fishmaster, en sak. Du verkar ju vara resonabel.

Kan man hata/ogilla homosexualitet men inte homosexuella?

Din läggning är en del av dig, så det är svårt att hata den men inte dig. Vet inte hur Fishmaster ser på det dock.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag.

Lika som att jag ogillar religion, men inte individerna som följer den.

Men homosexualitet är väl knappast ens nära en religion, och homosexuella följer väl inte homosexualiteten som anhängare?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nä, men homosexualitet är väl en form av sjukdom, så man kan se det som att hata sjukdomen men inte de som har den.

Men det är ju inte en sjukdom för de som har den- Det är en sexuell identitet. Genom att hata homosexualiteten så hatar du dem också, vare sig du är medveten om det eller ej.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart, men berätta gärna HUR homosexuella män kan föröka sig utan ett kvinnligt umgänge.

Nu menar jag MÄNNISKOR och inte djur eller insekter.

Vadå, kommer kvinnor dö ut bara för att det finns homosexuella?

Jag har aldrig ens sagt eller antytt det, och den chansen skulle vara minimal då det endast finns 5% homosexuella. Resten av befolkningen är antingen bisexuella eller heterosexuella. Ha!

Ja men då så! Då var ju din mening onödig i första början!

Och för den delen - att jämföra homosexualitet med religion går inte, för man kan inte "gå ut ur" homosexualitet. Lika så kan man inte jämföra det med en sjukdom, för det är ingen sjukdom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag.

Men homosexualitet är väl knappast ens nära en religion, och homosexuella följer väl inte homosexualiteten som anhängare?

Du är duktig på att missa poängen.

Fast ingen här verkar ju kunna tänka lite djupare än texten framför dem.

Jag säger inte att homosexualitet är en religion, eller att det kan ses som något liknande, era nötter.

Läs vad jag skrev en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dessutom, om du ogillar homosexuella för att de inte kan fortplanta sig (vilket de kan, särskilt lesbiska kvinnor), så borde du också ogilla sterila, folk som lider av psykiska eller fysiska handikapp och folk som helt enkelt inte vill skaffa barn.

Får jag göra om det stycket så det blir lite mer korrekt:

Dessutom, om du ogillar homosexualitet för att det medför att man inte kan fortplanta sig, så borde du också ogilla sterilitet, psykiska eller fysiska handikapp.

Jag säger inte att det är så jag tycker. Men jag visade bara att det inte längre blir något "idioiskt" om man inte antar att man ogillar homoesxuella utan vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det tycker jag.

Du är duktig på att missa poängen.

Fast ingen här verkar ju kunna tänka lite djupare än texten framför dem.

Jag säger inte att homosexualitet är en religion, eller att det kan ses som något liknande, era nötter.

Läs vad jag skrev en gång till.

Men kom med liknelser som faktiskt funkar istället för att anta att vi utläser romaner mellan raderna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var konsekvent.

Oj då, väldigt originellt. Antagelser om att man ogillar själva individerna och inte själva fenomenet.

Fast det är ju samma sak när jag diskuterar religion.

Klart de kan fortplanta sig, bara det att jag får anta att en homosexuell man inte vill ha sex med en kvinna?

Ok då. Så du ogillar homosexualitet för att det inte leder till någon fortplantning. Då borde du också ogilla psykiska eller fysiska sjukdomar, sterilitet samt frivillig barnlöshet, vilket inte heller leder till fortplantning.

F.ö. som någon redan har nämnt. Surrogat mammor/pappor.

Edit: Fuskas quotesystem suger. Mitt "Där" skall betraktas som en del av detta inlägget, inte ett quote.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...