Hoppa till innehåll

Religion

kola_king

Rekommendera inlägg

• Svar 455
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Han får känna sig blåst för han tror på himlen.

Det är sånna här j*vla kommentarer jag hatar. Om det är allt du har att säga, så skit i att säga något. Jag är så trött på folk som bara kommer, och säger att man e dum i huvet om man tror på en gud utan vidare. Och ingen dum kommentar om att du "faktiskt sa himlen och inte gud". Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han får känna sig blåst för han tror på himlen.

Det är sånna här j*vla kommentarer jag hatar. Om det är allt du har att säga, så skit i att säga något. Jag är så trött på folk som bara kommer, och säger att man e dum i huvet om man tror på en gud utan vidare. Och ingen dum kommentar om att du "faktiskt sa himlen och inte gud".

Men för i h*lvete, jag har inte sagt någonting som antyder att Gud inte finns, jag har faktiskt inte ens sagt att jag inte tror på honom. Så jo, jag kommer säga "jag sa faktiskt himlen och inte gud". Och för den delen har jag inte heller sagt att någon är dum i huvudet över NÅGOT, ANY-FUCKIN-THING, så ta dina j*vla antaganden och köra upp dem i röven.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men för i h*lvete, jag har inte sagt någonting som antyder att Gud inte finns, jag har faktiskt inte ens sagt att jag inte tror på honom. Så jo, jag kommer säga "jag sa faktiskt himlen och inte gud". Och för den delen har jag inte heller sagt att någon är dum i huvudet över NÅGOT, ANY-FUCKIN-THING, så ta dina j*vla antaganden och köra upp dem i röven.

Okej, är du glad om jag istället säger att jag hatar folk som bara kommer och säger att himlen inte finns? Och du sa att man var blåst, vilket jag jämför med att vara dum i huvet. Så nästa gång du kommer och försöker vara rolig så ber jag dig för f*n att kolla vad du har skrivit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, är du glad om jag istället säger att jag hatar folk som bara kommer och säger att himlen inte finns? Och du sa att man var blåst, vilket jag jämför med att vara dum i huvet. Så nästa gång du kommer och försöker vara rolig så ber jag dig för f*n att kolla vad du har skrivit.

ok sötnos
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religion kanske var något bra i början, men har utvecklats till något man kan använda för att skapa krig, kontrollera folk, lura, skapa pengar på.

Religionen är onödig och behövs avvecklas för att gå framåt, kyrkan motverkar allt nytt som man sett flera gånger genom historien.

Sen har det oftast väldigt många "dåliga" punkter som att t.ex. homosexuella inte ska finnas etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religion kanske var något bra i början, men har utvecklats till något man kan använda för att skapa krig, kontrollera folk, lura, skapa pengar på.

Religionen är onödig och behövs avvecklas för att gå framåt, kyrkan motverkar allt nytt som man sett flera gånger genom historien.

Sen har det oftast väldigt många "dåliga" punkter som att t.ex. homosexuella inte ska finnas etc.

Religion har alltid varit ett sätt att kontrollera folket, inte sällan genom att skrämma folk till lydnad.

Samma sak idag, organiserad religion utnyttjar svaga människor i syfte att komma åt deras tillgångar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Honey, blåst som i "snuvad på vinsten", inte som i "dum i huvudet".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religion har alltid varit ett sätt att kontrollera folket, inte sällan genom att skrämma folk till lydnad.

Samma sak idag, organiserad religion utnyttjar svaga människor i syfte att komma åt deras tillgångar.

Att religion är ett sätt att kontrollerna folk och att motverka många bra saker stämmer i många fall, dock finns det religioner som vill att man utvecklar kunskap, teknologi. Alla de största religionerna förbjuder dock helt kloning undantaget med judendom som ej har något emot kloning. Den ändå religion som riktigt accepterat och främjar utveckling, vetenskap är just också judendom.

Om man ser procentuellt hur många judar i historien som varit främre vetenskapsmän, nobelpristagare jämfört med andra människor från andra religioner står det helt klart. En annan bra sak som ofta följer med religion är moral.

Enligt mig är människans mål att utvecklas teknologiskt och har tydligt sett att en mildare form av judendom tar människan vetenskapligt sett framåt fortare än någon annan religion eller ateister skulle. Jag tolkar religiösa termer ur vetenskapliga perspektiv, och kan därför få en religion att gå ihop med verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hoppar in mitt i med en liten åsikt. Religion är grunden till ett fungerande samhälle, Kristendomens 10 budord är ju i princip riktlinjer för lagar och regler. Sen att religioner behöver utvecklas och modernisera sig tycker jag behövs, och jag kan ärligt säga att jag tycker mig se en liten sådan förändring. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...