Hoppa till innehåll

Religion


kola_king

Rekommendera inlägg

Religion kanske var något bra i början, men har utvecklats till något man kan använda för att skapa krig, kontrollera folk, lura, skapa pengar på.

Religionen är onödig och behövs avvecklas för att gå framåt, kyrkan motverkar allt nytt som man sett flera gånger genom historien.

 

Sen har det oftast väldigt många "dåliga" punkter som att t.ex. homosexuella inte ska finnas etc.

Om jag inte är helt ute och cyklar så var det väl en ännu större makt sak förr i tiden angående religion osv. präster var väl några av de mäktigaste i landet?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 455
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Religion kanske var något bra i början, men har utvecklats till något man kan använda för att skapa krig, kontrollera folk, lura, skapa pengar på.

Religionen är onödig och behövs avvecklas för att gå framåt, kyrkan motverkar allt nytt som man sett flera gånger genom historien.

 

Sen har det oftast väldigt många "dåliga" punkter som att t.ex. homosexuella inte ska finnas etc.

Om jag inte är helt ute och cyklar så var det väl en ännu större makt sak förr i tiden angående religion osv. präster var väl några av de mäktigaste i landet?

 

Präster stod högst upp i samhället, ja. De tjänade dessutom som poliser och alla som var emot kyrkan och dess idéer straffades.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religion är grunden till ett fungerande samhälle

 

... Nej.

 

Kristendomens 10 budord är ju i princip riktlinjer för lagar och regler.

 

Så utan kristendomen skulle vi mörda varandra fritt, bara att stjäla?

Fånerier.

 

Sen att religioner behöver utvecklas och modernisera sig tycker jag behövs, och jag kan ärligt säga att jag tycker mig se en liten sådan förändring. :)

Religion bör utvecklas för att det hör inte hemma i en värld där folk får en vettig utbildning och lär sig om världen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen att religioner behöver utvecklas och modernisera sig tycker jag behövs, och jag kan ärligt säga att jag tycker mig se en liten sådan förändring. :)

Religion bör utvecklas för att det hör inte hemma i en värld där folk får en vettig utbildning och lär sig om världen.

 

Kom med ett bättre argument.

 

Det sa jag aldrig, bara för att en lag/regel inte finns behöver man inte göra det. Men de är fortfarande grund.

 

Eller för att inte bli primitiva?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom med ett bättre argument.

 

Okej. Vad är grunden för ett fungerande samhälle?

Utveckling, samarbete och motivation.

Behövs religion för det?

 

Religion, när det har varit styrande (Tidig Kristendom i Europa) har inte gjort något annat än att skapa samhällen där en viss tro inte får ifrågasättas. När folk från den tron, präster, får authoritet p.g.a sin position.

 

Religion är snarare avvecklande för ett samhälle.

 

Det sa jag aldrig, bara för att en lag/regel inte finns behöver man inte göra det. Men de är fortfarande grund.

 

De 10 budorden är så löjligt grundläggande att de är helt meningslösa.

De säger i princip "gör inget dumt mot någon annan" vilket jag inte behöver en viss tro för att följa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kom med ett bättre argument.

 

Okej. Vad är grunden för ett fungerande samhälle?

Utveckling, samarbete och motivation.

Behövs religion för det?

 

Religion, när det har varit styrande (Tidig Kristendom i Europa) har inte gjort något annat än att skapa samhällen där en viss tro inte får ifrågasättas. När folk från den tron, präster, får authoritet p.g.a sin position.

 

Religion är snarare avvecklande för ett samhälle.

 

Det sa jag aldrig, bara för att en lag/regel inte finns behöver man inte göra det. Men de är fortfarande grund.

 

De 10 budorden är så löjligt grundläggande att de är helt meningslösa.

De säger i princip "gör inget dumt mot någon annan" vilket jag inte behöver en viss tro för att följa?

 

Den övre delen säger jag bara tack för :)

 

Den undre delen finns det ju inte direkt något vettigt att skriva eftersom du skrev ungefär samma sak som jag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom en så stor del av världen tror på religion är det ju omöjligt att allt bara är påhittat och det borde ligga något i det. Men att det finns en gubbe uppe bland molnen som skapat jorden och vet allting om dig är fel sätt att tolka det på enligt mig. Jag håller på att kolla igenom en 6 timmars presentation om lite blandade saker och de 2 första timmarna tyckte jag var mest intressanta och de handlar om "human mind" som google translate inte har en så bra översättning på. Våran hjärna är mycket kraftigare än vi kan tro och jag tycker det förklaras väldigt bra.

Del 1: http://blip.tv/file/1879600

Del 2: http://blip.tv/file/1879643

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag skulle växt i en religiös familj skulle jag ju bli ateist om jag märker att inget funkar. Tror knappast att man kan hålla upp en sån här lögn i över 100 generationer baserat på att alla ingår i en religion utan att ha känt av det på något sätt bara för att de blev uppväxta så. Sedan på medeltiden blev man ju iofs utstött om man inte ville ingå i sin religion.

 

Alla får gå sin egen väg, om någon vill vara kristen och säger att de får signaler från det de kallar Gud så lägger jag mig inte i. Och jag tror inte att flera miljoner ljuger om det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan ni förklara detta?

Ni som tror att kristendom är fejk.

 

För över 2000 år sedan skrevs detta ner i johannes uppenbarelse som handlar om jordens slut.

Han fick se en vision av gud jätte tydligt och förklarade det så här.

 

Folk plågades och det var krig överallt. Det flög långa saker med eld längst bak i luften som styrdes av människan. Det föll saker från bevingade flygande grejer som exploderade när det landade på marken.

 

Det är lite av vad det står. Sen står det.

 

Människan kommer få som ett litet märke intryckt i kroppen som ska hjälpa dom.

 

Sen står det också att man ska vägra ta dom men det är en annan sak.

 

 

Men tänk att detta skrevs ner för cirka 2000 år sedan,för en man fick en vision av (GUD) måste det ha varit.

Det skrev han också.

Och det har folk läst i alla tider sen dess.

 

Nå förklara det om du kan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PLUS! Det står också att översvämmningar skulle bli vanligt och att jordbävningar ökar snabbt. Och det gör det. (Globala uppvärmningen)

Och jag skrev om märken som skulle in i huden det har med New world order att göra. Dom där chipen som man måste operera in.

 

Så detta stämmer rätt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PLUS! Det står också att översvämmningar skulle bli vanligt och att jordbävningar ökar snabbt. Och det gör det. (Globala uppvärmningen)

Och jag skrev om märken som skulle in i huden det har med New world order att göra. Dom där chipen som man måste operera in.

 

Så detta stämmer rätt bra!

Och det ska man tro på för att....?

 

Jag är lite skeptisk på att man för ett stort antal år sedan kunde få sådana "visioner".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...