Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Vi kan ändå inte försvara oss (och borde inte imo) så varför inte lägga ner skiten helt?

 

Borde vi inte förvara oss ? o.O

 

 

Får man fråga varför då?

 

För att du tycker att dagens invandring funkar och att allt blir så bra bara man ger lite mer pengar.

Eller nåt...

 

Vi kan hantera fler med en vettig regering som bryr sig om dem.

 

En vettig regering vet när en gräns är nådd.

Om man bortser från att regeringen försöker ignorera ihjäl problemen all denna mellanösterländska invandring gett oss så är de väl kompetenta.

 

pengarna räcker visst, eller det beror ju på hur man ser det, men som sagt kommer vi ändå få tillbaks allt.

 

Vad baserar du ditt argument att pengarna räcker på?

När vi ser att pengarna till skolgång, äldrevård och sjukvård minskat drastiskt lär du väl inse att det inte finns oändligt med pengar i det här landet.

Och nej, vi får inte tillbaka allt.

 

Du tänker säkert på skatt, okej om alla 1.5 miljoner invandrare betalar skatt, vilket de inte gör, kanske 75%? (om arbetslösheten ligger på 25%) räknar inte med dom som jobbar svart.

Och, som man hör, så har många tyvärr relativt lågbetalda jobb p.g.a bristande utbildning eller grepp om svenska språket, så blir skatteintäkterna

(0,75 * 1,500,000) * (16,000 * 0,3) * 12 = 64,800,000,000 kronor per år, eller ca 65 miljarder.

Om man nu går efter den där boken som nämnde kostnader mellan 250,000,000,000 och 300,000,000,000 per år, precis hur hade du tänkt att vi ska få tillbaka allt när det tar 5-6 år för att få tillbaka förlusten från ett år?!

 

 

Ja, i Grekland så körde dem med en metod som gick ut på att binda för ögonen på invandrarna och skjuta av en pistol precis brevid deras huvuden, och lura dem att dem skulle avrättas. Skulle iaf jag klassa som psykisk tortyr?

...

Jag är säker på att det händer i stor utsträckning.

Hemskt, men du bör inte behandla denna påstådda händelse som något som händer hela tiden officiellt i Grekland?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Borde vi inte förvara oss ? o.O

Nej varför det? Vad har vi att försvara? Dessutom är jag emot våld i alla dess former.

 

Vad baserar du ditt argument att pengarna räcker på?

När vi ser att pengarna till skolgång, äldrevård och sjukvård minskat drastiskt lär du väl inse att det inte finns oändligt med pengar i det här landet.

Och nej, vi får inte tillbaka allt.

 

Pengarna räcker, men kanske kommer vi få offra en smula av vår välfärd. Dessutom vad skulle nya invånare i längden göra, förutom att bygga upp "landets" ekonomi?

Du tänker säkert på skatt, okej om alla 1.5 miljoner invandrare betalar skatt, vilket de inte gör, kanske 75%? (om arbetslösheten ligger på 25%) räknar inte med dom som jobbar svart.

Och, som man hör, så har många tyvärr relativt lågbetalda jobb p.g.a bristande utbildning eller grepp om svenska språket, så blir skatteintäkterna

(0,75 * 1,500,000) * (16,000 * 0,3) * 12 = 64,800,000,000 kronor per år, eller ca 65 miljarder.

Om man nu går efter den där boken som nämnde kostnader mellan 250,000,000,000 och 300,000,000,000 per år, precis hur hade du tänkt att vi ska få tillbaka allt när det tar 5-6 år för att få tillbaka förlusten från ett år?!

ser på rak arm tre brister i ditt resonemang, men det finns säker fler om man dyker djupare i det. Dessutom tvivlar jag som sagt starkt på uppgiften om att trehundra miljarder går till invandringen:

 

du glömde momsen: statens, om jag inte minns fel, största inkomstkälla.

Arbetarna gagnar även näringslivet, vilka även dem betalar skatt.

detta är bara ett första stadium, om några år kommer många fler invandrare bli höginkomsttagare.

 

 

...

Jag är säker på att det händer i stor utsträckning.

Hemskt, men du bör inte behandla denna påstådda händelse som något som händer hela tiden officiellt i Grekland?

Nej, det händer självklart inte officiellt i Grekland, men likväl händer det...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pengarna räcker, men kanske kommer vi få offra en smula av vår välfärd. Dessutom vad skulle nya invånare i längden göra, förutom att bygga upp "landets" ekonomi?

 

Du kanske missade när jag sa tidigare att flera hundra tusen äldre sägs leva på existensminimum, d.v.s pengar som knappt räcker till räkningar, medicin och mat

 

Skolgången har blivit sämre, skolor får mindre pengar för nytt material och löner till lärare, som det redan finns för få av.

 

Sjukvården har blivit sämre.

 

Vad beror allt detta på? ta en gissning utifrån det jag försökt säga till dig ca 3 gånger, eller ska du fortsätta blunda, hålla för öronen och säga till dig själv "pengarna räcker pengarna räcker pengarna räcker"?

 

ser på rak arm tre brister i ditt resonemang, men det finns säker fler om man dyker djupare i det. Dessutom tvivlar jag som sagt starkt på uppgiften om att trehundra miljarder går till invandringen:

 

du glömde momsen: statens, om jag inte minns fel, största inkomstkälla.

Arbetarna gagnar även näringslivet, vilka även dem betalar skatt.

detta är bara ett första stadium, om några år kommer många fler invandrare bli höginkomsttagare.

 

Moms kan vara en bra inkomstkälla för staten, men det är ändå "bara" 25%.

"Arbetarna gagnar även näringslivet, vilka även dem betalar skatt."

Vilka då? Arbetarna har jag redan räknat med

 

"detta är bara ett första stadium, om några år kommer många fler invandrare bli höginkomsttagare."

Jag är säker på att alla kommer ha 4-6 gånger högre lön än nu om några få år.

Right

 

...

Nej, det händer självklart inte officiellt i Grekland, men likväl händer det...

Då är det väl ingen idé att låtsas som om det är Greklands [regerings] "fel"

Det du beskriver är något som ska anmälas på direkten, och låter knappast som något som någonsin hänt på mer än en plats för få olyckliga flyktingar..

 

Tillbaka till att Grekland blir ett h*lvete när de också får stå för en invandrartsunami utan kunskaper i språket eller liknande, som alla ska ha husrum och pengar.

Och det blir likadant här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det något fel på er idioter, Sverige är SVENSKARNAS land...detta är så j*vla välplanerat och rotat som det går att bli..det är mycket större än individen men detta är folk för dumma för att förstå, de lyssnar blint på media och fortsätter bli indoktrinerade super konsumer....folket blir förblindade av konsumeratism.

 

 

Att säga att Sverige är svenskt är varken rasistiskt eller nazistiskt, vilken miljö vill ni att era barn ska växa upp i?

Dessa politiker och förrädare vill upphäva all form utav nationell identitet, ingen får vara stolt över sitt ursprung och det värsta man kan vara i dagens samhälle är en etniskt vit svensk heterosexuell man.

 

EDIT: §1

Redigerat av Gimcor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det något fel på er idioter, Sverige är SVENSKARNAS land...detta är så j*vla välplanerat och rotat som det går att bli..det är mycket större än individen men detta är folk för dumma för att förstå, de lyssnar blint på media och fortsätter bli indoktrinerade super konsumer....folket blir förblindade av konsumeratism.

 

 

Att säga att Sverige är svenskt är varken rasistiskt eller nazistiskt, vilken miljö vill ni att era barn ska växa upp i?

Dessa politiker och förrädare vill upphäva all form utav nationell identitet, ingen får vara stolt över sitt ursprung och det värsta man kan vara i dagens samhälle är en etniskt vit svensk heterosexuell man.

 

EDIT: §1

För det första är det väldigt svårt att ta dig på allvar när du har den signaturen. Sedan förstår jag inte varför du tycker att barn skulle växa upp i en dålig miljö bara för att politiker vill göra Sverige mer jämställt (om man nu kalla det)? Självklart anser jag själv att det bara är idiotiskt att sudda ur den svenska kulturen som att inte längre gå på skolavslutningar i kyrkan osv. men att bara visa att samhället är till för alla ligger det väl inget fel i?

 

Slutligen så begriper jag inte heller varför du nämner konsumism (jag antar att det är det du talar om när du säger 'konsumeratism') i denna diskussion?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så svårt att tolka?

Hur kan ett liv räddas genom att få asyl just här, när det finns så många andra länder i Europa?

Är du helt vrickad? Vilket land en flykting än får asyl i så räddar landet ett liv. Även ifall andra länder också har ett ansvar.

 

Du kan verkligen inte förstå min poäng eller hur.

Du gapar över hur flyktingar skickas till döden om de inte får asyl här i Sverige, jag säger att de kan (och borde) även söka sig till andra länder i Europa.

Det är för att dela upp invandringen.

 

EDIT: lade till "även" eftersom du annars skulle missuppfatta som vanligt och gapa över att jag säger att ""alla flyktingar ska till andra länder i Europa""

 

Då har du nog missuppfattat hur det funkar. Dom kan inte söka till vilket land dom vill, ofta är det bara Sverige som är möjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det så svårt att tolka?

Hur kan ett liv räddas genom att få asyl just här, när det finns så många andra länder i Europa?

Är du helt vrickad? Vilket land en flykting än får asyl i så räddar landet ett liv. Även ifall andra länder också har ett ansvar.

 

Du kan verkligen inte förstå min poäng eller hur.

Du gapar över hur flyktingar skickas till döden om de inte får asyl här i Sverige, jag säger att de kan (och borde) även söka sig till andra länder i Europa.

Det är för att dela upp invandringen.

 

EDIT: lade till "även" eftersom du annars skulle missuppfatta som vanligt och gapa över att jag säger att ""alla flyktingar ska till andra länder i Europa""

Då har du nog missuppfattat hur det funkar. Dom kan inte söka till vilket land dom vill, ofta är det bara Sverige som är möjligt.

 

Förklara hur det går till?

Vad hindrar dom?

 

"Alla är lika värda, det har inte betydelse på vilken skinfärg vi är".

 

Jag tycker verkligen att alla skall respekteras lika bra och mycket.

 

Ingen är mindre värd än andra.

Vad har det med saken att göra?

Allas lika värde betyder inte automatiskt att Sverige ska bli världens centrala station för arabiska invandrare

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tker man borde sätta alla invandrare så högt upp i sverige som möjligt för då slipper vi sånna plattser som malmö etc där det är fullt med dom. aså jag fattar inte vrf dom kan bete sig när dom har fått komma till sverige! utan dom moste kasta sten på brandbilar och ambulanser. blir så j*vla arg på dom. det är sånt som vissa av dom håller på med som gör så att man inte gillar dom.

 

så säger ju alla att det norra sverige är folktomt på folk så man borde sprida ut dom där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tker man borde sätta alla invandrare så högt upp i sverige som möjligt för då slipper vi sånna plattser som malmö etc där det är fullt med dom. aså jag fattar inte vrf dom kan bete sig när dom har fått komma till sverige! utan dom moste kasta sten på brandbilar och ambulanser. blir så j*vla arg på dom. det är sånt som vissa av dom håller på med som gör så att man inte gillar dom.

 

så säger ju alla att det norra sverige är folktomt på folk så man borde sprida ut dom där.

Då blir det ju bara ett nytt "malmö" uppe i norr istället... Istället för att isolera dem från omvärlden så bör man sprida ut bland svenskar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Alla är lika värda, det har inte betydelse på vilken skinfärg vi är".

 

Jag tycker verkligen att alla skall respekteras lika bra och mycket.

 

Ingen är mindre värd än andra.

Vad har det med saken att göra?

Allas lika värde betyder inte automatiskt att Sverige ska bli världens centrala station för arabiska invandrare

 

Det kanske inte har något med saken att göra, men det är bra att tänka så "Alla är lika värda, tillskillnad från hudfärg".

 

Jag har många kompisar som är invandrare och vissa är väldigt kaxiga och vissa är väldigt snälla. Så är det bara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Alla är lika värda, det har inte betydelse på vilken skinfärg vi är".

 

Jag tycker verkligen att alla skall respekteras lika bra och mycket.

 

Ingen är mindre värd än andra.

 

Vad har det med saken att göra?

Allas lika värde betyder inte automatiskt att Sverige ska bli världens centrala station för arabiska invandrare

 

Det kanske inte har något med saken att göra, men det är bra att tänka så "Alla är lika värda, tillskillnad från hudfärg".

 

Jag har många kompisar som är invandrare och vissa är väldigt kaxiga och vissa är väldigt snälla. Så är det bara.

 

Haha, så du menar att dom som inte har samma hudfärg som dig inte är lika värda alla andra?

Redigerat av Raeven
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...