Kuddie Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 Och jag antar att du besökt och analyserat varje planet i hela universum innan du kom fram till den slutsatsen??Japp jag upptäckte också att pluto inte är en planet längre... <.< Det har aldrig varit en planet. Men man visste dock inte om det först... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 Planet är ju egentligen bara ett ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 6 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 6 Mars 2010 Eller hur.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 7 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2010 Det borde finnas men helt ärligt så tvivlar jag just nu. Även om det finns så ser de knappast ut som de gör på tv och de är nog inte onda heller. :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 7 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 7 Mars 2010 Det borde finnas men helt ärligt så tvivlar jag just nu. Även om det finns så ser de knappast ut som de gör på tv och de är nog inte onda heller. :rolleyes: om de kan ta sig till jorden är de definitivt inte "onda". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Nja, det beror ju på. De kanske vill ha makt och naturresurser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 (redigerat) Nja, det beror ju på. De kanske vill ha makt och naturresurser?Om de vill ha det(vilket knappast är troligt), så behöver vi knappast bry oss eftersom de antagligen inte kommer hit ;) . Redigerat 8 Mars 2010 av loopen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst DarkLight Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Det här är mitt korta svar: Om det finns utomjordningar, borde det väl också finnas zombies? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 8 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 8 Mars 2010 Det här är mitt korta svar: Om det finns utomjordningar, borde det väl också finnas zombies? Ja det låter ju väldigt logiskt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2010 (redigerat) Nja, det beror ju på. De kanske vill ha makt och naturresurser?Om någon form av livsform kan färdas tusentals och kanske miljontals ljusår för att nå oss kommer deras teknologi och förståelse av naturen vara så obegriplig och många gånger mer avancerad än vi kan föreställa oss. Det är logiskt att tro att även deras kulturella förståelse är mycket mer "civiliserad" än vad vi kan föreställa oss. Så kommer de hit kommer de antagligen hit för att varna oss för något eller hjälpa oss. Redigerat 9 Mars 2010 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2010 Nja, det beror ju på. De kanske vill ha makt och naturresurser?Om någon form av livsform kan färdas tusentals och kanske miljontals ljusår för att nå oss kommer deras teknologi och förståelse av naturen vara så obegriplig och många gånger mer avancerad än vi kan föreställa oss. Det är logiskt att tro att även deras kulturella förståelse är mycket mer "civiliserad" än vad vi kan föreställa oss. Så kommer de hit kommer de antagligen hit för att varna oss för något eller hjälpa oss. ...Fast så behöver det ju inte alls vara. Om utomjordingar tar sig till jorden så är det lika troligt att de har kommit för att mörda allihop som att de är snälla. Inget säger att utomjordingar ens kan förstå begrepp som vänlighet, sympati, moral och hjälpsamhet. Allt detta, all moral vi på jorden har existerar så vitt vi vet bara här. Det går inte att på något sätt förutse utomjordingarnas värderingar, moral, känslor, eller motiv. Vi vet inte ens om de har några. Alla som påstår något annat gissar, eller hittar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Mars 2010 Rapport Dela Skrivet 9 Mars 2010 Det är det mest logiska. Det är ganska omöjligt att en civilisation skall kunna nå enda fram till en interstellär rymdfas utan passera vissa milstolpar. Däribland värdslig förening och en resursbaserad ekonomi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.