Hoppa till innehåll

Earth Hour!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 112
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kommer släcka lampor. Men inte stänga av TV och dator... Någon måste ju hålla igång generatorerna i kraftverken :P

 

Tänk er att alla stänger av det mesta vid 20.30. Då behöver inte generatorerna på elkraft verken jobba lika mycket. Sen startar alla sina aparater och tänder sina lampor vid 21.30. Har man otur så blir det för mycket för någon dom.

Samma sak gäller ju servrar som blir överbelastade av användare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer inte va med. Ska lana :P Men jag vet ju inte om dom jag ska va hos kommer släcka lite här och var :P

 

ska göra vad Eurocop uppmanar alla att göra: ha på så mkt apparater du bara kan:D

Det ska jag med :P

Om jag var hemma =(

Men får kanske ha med 1 lampa på lanet så jag kan släcka den om jag inte ska ha på det. Annars all on :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försåt inte varför folk inte tar någonting på allvar när det gäller planeten. Tänker kanske, "Äsch, vad spelar det för roll? Det är ju bara jag?". Men med tanke på att väldigt många människor tänker just på det sättet, så blir det ju en väldigt stor skillnad i det stora hela. Om 50 år max kommer man nog ångra att man inte tog chansen och förbättrade situationen, varför skulle man vilja göra det sämre? Jag förstår inte riktigt.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försåt inte varför folk inte tar någonting på allvar när det gäller planeten. Tänker kanske, "Äsch, vad spelar det för roll? Det är ju bara jag?". Men med tanke på att väldigt många människor tänker just på det sättet, så blir det ju en väldigt stor skillnad i det stora hela. Om 50 år max kommer man nog ångra att man inte tog chansen och förbättrade situationen, varför skulle man vilja göra det sämre? Jag förstår inte riktigt.. :huh:

För att om 50 år så är dom flesta av oss här på väg att sätta ena foten i graven...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försåt inte varför folk inte tar någonting på allvar när det gäller planeten. Tänker kanske, "Äsch, vad spelar det för roll? Det är ju bara jag?". Men med tanke på att väldigt många människor tänker just på det sättet, så blir det ju en väldigt stor skillnad i det stora hela. Om 50 år max kommer man nog ångra att man inte tog chansen och förbättrade situationen, varför skulle man vilja göra det sämre? Jag förstår inte riktigt.. :huh:

För att om 50 år så är dom flesta av oss här på väg att sätta ena foten i graven...

 

Så bara för att våran generation är över så ska vi förstöra för den nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...