Ryssfemma Skrivet 15 September 2009 Rapport Dela Skrivet 15 September 2009 Haha de så roligt, hörde rapporter om från min gammla grundskola att alla P12'or från femman och sexan är as sura pga att både Seven och Pressbyrån vid skolan vägrar sälja till dem :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jättebra idé. Barn ska inte hälla i sig sånt skräp, och egentligen inte vuxna heller, men de har större förmåga att ta ansvar för sitt intag. Finns ingen mening med att dricka energidryck, det innehåller bara massa kemikalier som stressar upp kroppen och jag vet inte vad mer. Drick kaffe om ni vill bli pigga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jag vill inte bli pigg, Jag tycker bara att det smakar gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jag vill inte bli pigg, Jag tycker bara att det smakar gott.Finns inte många ohälsosammare drycker än energidryck (undantaget alkoholhaltiga drycker då). Dags att börja fundera över dina vanor? Man får liksom fundera över om det är värt det eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jag vill inte bli pigg, Jag tycker bara att det smakar gott.Finns inte många ohälsosammare drycker än energidryck (undantaget alkoholhaltiga drycker då). Dags att börja fundera över dina vanor? Man får liksom fundera över om det är värt det eller inte. Håller helt med. Testa mjölk, det är gott :) Visserligen är inte köpmjölken, pappersmjölken, stadsbomjölken så jättegod, jämfört med äkta opastöriserad färsk mjölk, men det duger :) Annars finns det ju alltid vatten, det är nästan lika nyttigt som mjölk, i varje fall inte onyttigt :) Kaffe är också underbart gott, om du har tillgång till det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 (redigerat) Kaffe är inte riktigt i min smak :P Sen är det ju inte så att jag går omkring och dricker energidrycker varje dag. Dricker det någon enstaka gång. Mest dricker man ju läsk när man inte dricker mjölk till maten. Redigerat 17 Oktober 2009 av EmoNerdChild Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jag dricker kaffe istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Jag dricker kaffe istället. Världens bästa dryck! (Y) Synd bara att man fått magkatarr av det ^^ Ett smått bereonde också kanske (A) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 17 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Oktober 2009 Haha samma här ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Darkdevil Skrivet 18 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Oktober 2009 Alla stora affärer här i Köping kräver nu att man är 15 och har legitimation för att köpa energidryck, som tur är så är man redan 15 och har id-kort. Händer ibland att jag köper ut åt mina kompisar eftersom jag är i princip den enda i min klass som alltid har id-kort på mig (lol). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TekkenWarrior Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 Visa affärer har en åldersgräns på 18 år. Men inte alla. Jag själv tycker att det kanske skall finnas en gräns på 15 år. Men ser inte att det skall vara 18 år för en energydryck. Det är lite för överdrivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 Visa affärer har en åldersgräns på 18 år. Men inte alla. Jag själv tycker att det kanske skall finnas en gräns på 15 år. Men ser inte att det skall vara 18 år för en energydryck. Det är lite för överdrivet. Jag håller med! Vissa affärer där jag bor har åldersgräns på 18 år. En gräns på 15 skulle vara bra, tycker jag. Det är ju trots allt inte bevisat att det är farligt i lagom mängd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.