Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton

Rekommendera inlägg

  • 1 månad senare...

Jättebra idé. Barn ska inte hälla i sig sånt skräp, och egentligen inte vuxna heller, men de har större förmåga att ta ansvar för sitt intag. Finns ingen mening med att dricka energidryck, det innehåller bara massa kemikalier som stressar upp kroppen och jag vet inte vad mer. Drick kaffe om ni vill bli pigga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte bli pigg, Jag tycker bara att det smakar gott.

Finns inte många ohälsosammare drycker än energidryck (undantaget alkoholhaltiga drycker då). Dags att börja fundera över dina vanor?

 

Man får liksom fundera över om det är värt det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill inte bli pigg, Jag tycker bara att det smakar gott.

Finns inte många ohälsosammare drycker än energidryck (undantaget alkoholhaltiga drycker då). Dags att börja fundera över dina vanor?

 

Man får liksom fundera över om det är värt det eller inte.

 

Håller helt med.

 

Testa mjölk, det är gott :) Visserligen är inte köpmjölken, pappersmjölken, stadsbomjölken så jättegod, jämfört med äkta opastöriserad färsk mjölk, men det duger :)

 

Annars finns det ju alltid vatten, det är nästan lika nyttigt som mjölk, i varje fall inte onyttigt :) Kaffe är också underbart gott, om du har tillgång till det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Kaffe är inte riktigt i min smak :P

 

Sen är det ju inte så att jag går omkring och dricker energidrycker varje dag.

Dricker det någon enstaka gång. Mest dricker man ju läsk när man inte dricker mjölk till maten.

Redigerat av EmoNerdChild
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla stora affärer här i Köping kräver nu att man är 15 och har legitimation för att köpa energidryck, som tur är så är man redan 15 och har id-kort. Händer ibland att jag köper ut åt mina kompisar eftersom jag är i princip den enda i min klass som alltid har id-kort på mig (lol).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TekkenWarrior

Visa affärer har en åldersgräns på 18 år. Men inte alla.

 

Jag själv tycker att det kanske skall finnas en gräns på 15 år. Men ser inte att det skall vara 18 år för en energydryck. Det är lite för överdrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visa affärer har en åldersgräns på 18 år. Men inte alla.

 

Jag själv tycker att det kanske skall finnas en gräns på 15 år. Men ser inte att det skall vara 18 år för en energydryck. Det är lite för överdrivet.

Jag håller med! Vissa affärer där jag bor har åldersgräns på 18 år. En gräns på 15 skulle vara bra, tycker jag. Det är ju trots allt inte bevisat att det är farligt i lagom mängd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...