KuroKaktus Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 Nu har dom det här där jag bor med :( Och dom har tagit bort JOLT :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Crazyshit Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 Nu har dom det här där jag bor med :( Och dom har tagit bort JOLT :oINGEN JOLT, WE ARE ALL GONNA DIE! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KuroKaktus Skrivet 26 November 2009 Rapport Dela Skrivet 26 November 2009 Nu har dom det här där jag bor med :( Och dom har tagit bort JOLT :oINGEN JOLT, WE ARE ALL GONNA DIE! Mm. :( Kommer klaga imorgon tror jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 28 November 2009 Rapport Dela Skrivet 28 November 2009 Tryck in en åldersgräns på 16 år. Finns ingen anledning att dricka det om man är under den åldern. Knappt om man är över heller... Bara för att det inte finns en anledning ska det väl inte vara olagligt? Förbud är aldrig bra :S Ingen tvingar någon att dricka något vid en viss ålder trots allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 November 2009 Rapport Dela Skrivet 29 November 2009 Nu har dom det här där jag bor med :( Och dom har tagit bort JOLT :oJolt har konkat efter ett högt antal med skulder ifrån tillverkarna av deras burkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 3 December 2009 Rapport Dela Skrivet 3 December 2009 Nu har dom det här där jag bor med :( Och dom har tagit bort JOLT :oINGEN JOLT, WE ARE ALL GONNA DIE! Tror att detta är en av de större skälen varför dem har förbud på energidrycker -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 6 December 2009 Rapport Dela Skrivet 6 December 2009 Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är. Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är. Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker. Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ZXC Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är. Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker. Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också. Och tandkräm. hehe tandkräm :) Men det med att sätta åldersgräns på läsk och sånt håller jag inte med om, läsk är väl inte bra för kroppen men inte lika skadligt som energidryck. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också.Eller varför inte på ost, vatten, dörrar (man kan klämma fingrarna) o.s.v. också? Förstår du vart jag vill komma? Det handlar inte bara om att energidryck kan vara farligt i för stora mängder, utan också att det är värre än t.ex. läsk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 (redigerat) Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är. Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker. Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också. Men du förstår inte vitsen med hela grejen. På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm. Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba dem siffrorna. Redigerat 7 December 2009 av Ryssfemma Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 7 December 2009 Rapport Dela Skrivet 7 December 2009 (redigerat) Det är bra att de inför åldersgränser på energidrycker, då vissa innehållsämnen inte är så bra för kroppen och är ännu sämre ju kroppen ju yngre den är. Jag ser att 15+ är en bra åldergräns då man bör ha lite eget förnuft vid den ålder, plus att man har en någorlunda utvecklat kropp vid den åldern, generellt sett. Det kan definitivt inte vara bra för en 11-åring på 40 kilo att konsumera för mycket energidrycker. Lika bra att sätta åldersgräns på godis, läsk, osv. då också. Men du förstår inte vitsen med hela grejen. På alla burkar när det gäller energidrycker uppmanar den en och dricka för att få bra speed genom kroppen, därför konsumerar barnen extremt mycket av det. Och särskillt när det gäller geeks, det är betydligt mycket farligare och dricka energidrycker och inte vara fysisktaktiv än och sporta sedan dricka energidrycker. Jag ser ungar på 140cm i längd att dem handlar in 4-5 monster på dem flesta gaming caféer här i Stockholm. Ingen anledning och sätta åldersgräns på läsk, eftersom vuxna oftast utesluter läsken och dricker hellre kaffe, eller ett glas öl till maten. Sen så säljs det cirka 5000 Coca Cola drycker varje sekund, jag tror verkligen inte butiker vill rubba dem siffrorna. Jag hängde inte riktigt med nu... Vad är det jag inte förstår? Och förresten tror jag att de flesta dricker energy dryck för att det är en trend och inte på grund av "rushen". Att nördar dricker energy dryck på LAN, Dreamhack och liknande tror jag inte är ett stort problem... Dreamhack är bara 2~gånger per år och jag kan aldrig tänka mig att folk LANar nog ofta för att det ska bli hälsoskadligt. Redigerat 7 December 2009 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.