Xade Skrivet 30 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2009 Aha, okej :) Personligen vet jag inte om jag kommer våga dricka mer alkohol + redbull, för det kan vara farligt. Fast jag anser å andra sidan att om något bara "kan" vara farligt bör det inte förbjudas ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stahlhelm Skrivet 30 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2009 Det är ju från början framställt för att löpare/maraton löpare ska använda dom då det är efter cirka 1.5 timme träning som kroppen har behov av den sortens energi. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hedman Skrivet 30 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2009 Tycker på sätt och vis att det är bra.Som flera andra skrivit köper folk för att vara coola,dom behöver helt enkelt inte dricka. Jag själv dricker endast energidryck efter träning för att bli pigg i kroppen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MursCruento Skrivet 4 April 2009 Rapport Dela Skrivet 4 April 2009 Det kan dom gott göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nicky Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Powerking är ju sååå gott =D men ja dricker inte energydryck för att få nån kick, man blir ända bara trött senare, utan för att de ä gott!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Sportdryck -> kaffe tycker jag. Som tidigare någon sa här, om sportdryck blir för 18+, ska osso kaffe bli deÄr du dum i huvudet eller? Sportdrycker innehåller mycket mer skit än kaffe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 5 April 2009 Rapport Dela Skrivet 5 April 2009 Aha, okej :) Personligen vet jag inte om jag kommer våga dricka mer alkohol + redbull, för det kan vara farligt. Fast jag anser å andra sidan att om något bara "kan" vara farligt bör det inte förbjudas ;) När man mixtrar alkohol + redbull så är det enda att det går ut i blodet snabbare och man blir full nästan direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blitzcat Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Åldersgräns är onödigt, men alla, unga som gamla, borde helt enkelt ge f*n i energidryck. Visst är det bra i en fotbollsmatch eller dylikt, som vilken dryck med druvsocker som helst, men det har tydligen blivit väldigt populärt bland 12+ åringar som tycker att det är lite coolt att dricka, och helt enkelt får ett beroende. Sockerberoende är i sig svårt att bli av med, lägg då också till ett koffeinsug. Att nöjesdricka sånt är ger bara hål i tänderna och överflödigt socker som blir till fett. Det är inte affärernas skyldighet att förbjuda sånt här, föräldrarna borde det. Dock är alla så blinda för sånt här nu och låter barnen hälla i sig skiten. "Sportdryck? Men det är väl nyttigt?" Livsmedelsverket om energidrycker: Livsmedelsverket skriver i sina råd om energidrycker att de: Inte är lämpliga som törstsläckare. Inte är lämpliga som vätskeersättning i samband med fysisk ansträngning. Inte är lämpliga att kombinera med alkohol. Myndigheten skriver samtidigt att det i dag inte finns några ”fall där det finns ett säkerställt samband mellan energidrycker och ohälsa”. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Inte är lämpliga som vätskeersättning i samband med fysisk ansträngning. Vätskeersättning, vad ska man tolka det som då? Låter som om det inte bör tas istället för vatten om det finns tillgängligt. "I samband med fysisk ansträngning", då menar de väl att man inte ska dricka energidryck precis efter eller medans man anstränger sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 7 April 2009 Rapport Dela Skrivet 7 April 2009 Många som inte tycks fatta. Sportdryck och energidryck är två olika saker. Energidryck förburkar massor av energi snabbt vilket gör att du sedan blir uttröttad. Rekommenderas starkt att inte dricka det när man sportar. Sportdryck hjälper din kropp att återhämta energi och ska användas EFTER fysisk aktivitet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 8 April 2009 Rapport Dela Skrivet 8 April 2009 Aha, okej :) Personligen vet jag inte om jag kommer våga dricka mer alkohol + redbull, för det kan vara farligt. Fast jag anser å andra sidan att om något bara "kan" vara farligt bör det inte förbjudas ;) När man mixtrar alkohol + redbull så är det enda att det går ut i blodet snabbare och man blir full nästan direkt. Mjo, men diskussionen har ju gått ut på att ämnen i redbull är farliga för hjärtat, alltså oavsett om det är med eller utan alkohol kan det vara farligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
molleman972 Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Jag bryr mig inet om dom lägger någon åldersgräns på energidryck. Energydryck innehåller en samma livsfarliga och farliga ämnen, det är bara bra att dom sätter åldersgräns på det så att vi slipper att folk dör och blir skadade av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.