Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns antagligen anhängare till David Icke som tror att jorden är platt. Men istället för att försöka hitta de mest galna konspirationerna kan vi gå tillbaks till topic. Jag ställde dig en från i Inlägg #588 som du inte har svarat på än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att frukta något man själv hittat på saker om.

Fascinerande.

Kan du ge ett exempel på något påhittat angående detta samt en person som tror på detta påhittade?

 

Antar väl att han menar typ reptiler och David Icke eller något liknande. Han sitter och hittar på saker om reptilerna samtidigt som han är livrädd för att de skall komma och käka upp alla. Typ.

 

Lika det vid ett litet barn som är övertygad om att det bor ett monster under sängen. Barnet har hittat på monstret helt själv, men han är samtidigt rädd för det. Om han inte hade hittat på det så hade han inte behövt vara rädd.

 

Om Icke inte hade hittat på att världens ledare är onda reptiler från rymden så hade han inte behövt oroa sig över att de skall ta över jorden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Han har inte hittat på att de är reptiler, och jag tror inte han är speciellt rädd för det. Jag har för mig jag hört honom säga varifrån han fick teorin men jag minns inte.

 

Om ett barn verkligen hittar på att det finns ett monster under sängen håller jag nog inte med om, det måste ha varit en storebror eller liknande som fått honom att tro det.

 

Men reptiler är återigen lite offtopic. Jag är inte alls påläst angående den teorin och kan inte diskutera om det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han har inte hittat på att de är reptiler, och jag tror inte han är speciellt rädd för det. Jag har för mig jag hört honom säga varifrån han fick teorin men jag minns inte.

 

Det var bara ett exempel. Men det kan väl appliceras på nästan vad som helst inom det här området.

"Rädd" då. Orolig, besvärad, whatever.

 

Tydligen så tog han idén om reptilerna från babylonisk myt, men det är i princip han som har utvecklat hela konspriationsteorin bakom. Om han inte hade gjort det så hade problemet inte funnits.

 

Om ett barn verkligen hittar på att det finns ett monster under sängen håller jag nog inte med om, det måste ha varit en storebror eller liknande som fått honom att tro det.

...va? Det är ju skitvanligt, även utan storebröder. Diverse olika ljud, skuggor, mörker och annat får ofta små barn att fantisera om monster etc. Och jag tror det var det Fishmaster menade.

 

Precis som ofta verkar vara fallet inom konspirationsteorier så fruktar små barn något de har hittat på själva.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diverse olika ljud, skuggor, mörker och annat

Precis, det är inte barnen själva som kommer på att det finns spöken utan de skapar en teori baserat på dessa händelser precis som att konspirationsteorier är baserade på saker, inget som någon bara hittat på.

 

Har som sagt nästan ingen koll på reptilteorin så jag kan inte svara på specifika frågor om den.

 

Vill gärna se fishmaster svara på frågan i Inlägg #588 också eftersom den var riktad mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Diverse olika ljud, skuggor, mörker och annat

Precis, det är inte barnen själva som kommer på att det finns spöken utan de skapar en teori baserat på dessa händelser precis som att konspirationsteorier är baserade på saker, inget som någon bara hittat på.

Det är ju fortfarande helt påhittat. Om monstret inte är påhittat så betyder det att det finns sanning bakom rädslan (vilket vi alla vet inte stämmer...). Poängen är att barnet är rädd för något som bara existerar i barnets huvud.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jo visserligen. Dock så känns det inte helt konstigt att man (speciellt barn) är rädda för sina egna fantasier. Fast detta hör ju egentligen inte alls hemma i den här tråden :P

 

Avslutar med ett citat från Scrubs som jag tyckte passar.

 

"Dr. Cox: Newbie, do you happen to know what a zebra is?

 

J.D.: That patient just mocked me!

 

Dr. Cox: It's a diagnosis of a ridiculously obscure disease when it's much more likely that the patient has a common illness presenting with uncommon symptoms, in other words, if you hear hoof beats, you just go ahead and think horsies and not zebras, mkay mister silly bear? "

 

Om du ligger i sängen för att sova, och så börjar gardinen fladdra plötsligt. Tänk, "öppet fönster". Inte "spöken".

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...