Hoppa till innehåll

New World Order


WASD
 Dela

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Jag förstår inte riktigt hur du menar med vetenskapliga i detta fallet. De handlar ju inte precis om vetenskap.

Alla går ju till väga på olika sätt när de bildar en teori dessutom. Vissa spenderar mycket tid och undersöker mycket noga och vissa kollar på en youtube-film. Så det är en viss person som är "ovetenskaplig", inte teorin i sig.

Det är ju svårt att koppla ihop vetenskap med samhälles-relaterade saker också har jag för mig att du också sagt för ganska länge sen.

 

Jag: "Hmm, jag hittar på att ingenting sprängdes för 10miljarder år sen som skapade allting!"

Vetenskapsman: *Spenderar flera år på att undersöka Big Bang och skapar teorier utifrån det*

Gör inte Big Bang-teorin ovetenskaplig.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte riktigt hur du menar med vetenskapliga i detta fallet. De handlar ju inte precis om vetenskap.

Alla går ju till väga på olika sätt när de bildar en teori dessutom. Vissa spenderar mycket tid och undersöker mycket noga och vissa kollar på en youtube-film. Så det är en viss person som är "ovetenskaplig", inte teorin i sig.

Det är ju svårt att koppla ihop vetenskap med samhälles-relaterade saker också har jag för mig att du också sagt för ganska länge sen.

 

Jag: "Hmm, jag hittar på att ingenting sprängdes för 10miljarder år sen som skapade allting!"

Vetenskapsman: *Spenderar flera år på att undersöka Big Bang och skapar teorier utifrån det*

Gör inte Big Bang-teorin ovetenskaplig.

Att kolla på ett klipp på youtube och komma med en teori utifrån det är väl ovetenskapligt därför att teorin då bara kommer från en enda källa, eller? Dvs den kan vara hur vinklad som helst och det finns ingen som helst objektivitet i din tes. Inom vetenskap är en teori det närmaste man kan komma full bevisning och därför är konspirationsteori inte vetenskaplig.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Nu verkar det som du drar allt över en kant. Olika konspirationsteorier är olika mycket bevisade. Vilken syftar du på när du säger att den inte är vetenskaplig?

 

Jag håller med om att det är ovetenskapligt att bara kolla på ett par youtubefilmer och sedan forma en "teori" utifrån det. Men ifall jag kollar på en youtube film om att månen är platt och tycker det låter troligt så håller jag ju med om den teorin, jag hittar inte på den själv. Det är ovetenskapligt av mig att gå med på den utan att undersöka men från början kanske den teorin är undersökt på ett väldigt vetenskapligt sätt. Det jag menar är att mitt tillvägagångssätt till en teori avgör inte om den teorin är vetenskaplig eller inte.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu verkar det som du drar allt över en kant. Olika konspirationsteorier är olika mycket bevisade. Vilken syftar du på när du säger att den inte är vetenskaplig?

 

Jag håller med om att det är ovetenskapligt att bara kolla på ett par youtubefilmer och sedan forma en "teori" utifrån det. Men ifall jag kollar på en youtube film om att månen är platt och tycker det låter troligt så håller jag ju med om den teorin, jag hittar inte på den själv. Det är ovetenskapligt av mig att gå med på den utan att undersöka men från början kanske den teorin är undersökt på ett väldigt vetenskapligt sätt. Det jag menar är att mitt tillvägagångssätt till en teori avgör inte om den teorin är vetenskaplig eller inte.

Ja, NWO t.ex?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

NWO är ju en stor kategori. Att begreppet NWO finns är ju ganska bevisat eftersom flera av världens ledare använder det.

 

Om du menar det här som wikipedia skriver:

"The common theme in conspiracy theories about a New World Order is that a powerful and secretive elite with a globalist agenda is conspiring to eventually rule the world through a totalitarian world government."

 

Så kan man se händelser i världen som pekar på det ja, dock en del subjektiva sådana.

Alla har ju olika tillvägagångssätt men jag anser absolut att teorin ska kallas teori som den gör nu och inte hypotes. Men det finns ju hypoteser inom nästan alla teorier.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NWO är ju en stor kategori. Att begreppet NWO finns är ju ganska bevisat eftersom flera av världens ledare använder det.

 

Om du menar det här som wikipedia skriver:

"The common theme in conspiracy theories about a New World Order is that a powerful and secretive elite with a globalist agenda is conspiring to eventually rule the world through a totalitarian world government."

 

Så kan man se händelser i världen som pekar på det ja, dock en del subjektiva sådana.

Alla har ju olika tillvägagångssätt men jag anser absolut att teorin ska kallas teori som den gör nu och inte hypotes. Men det finns ju hypoteser inom nästan alla teorier.

Menar du att de använder begreppet "New World Order" när de talar om just konspirationsteorin som innebär att en hemlig elit planerar att ta över världen och styra den med en global regering eller nämner de NWO i andra sammanhang? I vilket fall, har du lust att länka, känns som jag vill gräva lite mer i det här.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

New World Order kommer inträffa, den har redan påbörjat och den har gått igenom så som Illuminati velat det.

Jag tror människor har fattat att politiker jobbar för mer och mer makt hela tiden, men sedan nekar till att någon

vill ha ett världsherravälde.

 

Btw, 9/11 var ett av projekten inom NWO och vetenskapsmän har forskat om hur det kunde ha hänt, men bara för att en viss källa inte tyckte om det så bekräftades det att det var några ökentalibaner som körde in.

Snälla, en Boeing flygplan eller en AIRBUS är inte så lätt och svänga på det sättet, det krävs ett proffs, inte en självmordsbenägen extremist. Sen till slut av allt, 3 svarta lådor saknades som media i USA aldrig diskutera om.. Jo vad kan det bero på? Mörklägga en successiv plan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Menar du att de använder begreppet "New World Order" när de talar om just konspirationsteorin som innebär att en hemlig elit planerar att ta över världen och styra den med en global regering eller nämner de NWO i andra sammanhang? I vilket fall, har du lust att länka, känns som jag vill gräva lite mer i det här.

Det sa jag inte. Jag sa att begräppet NWO finns, inte att bara för att någon elit säger de menar de att de vill ta över världen. Och vad vill du att jag ska länka? Tyckte det var lite oklart.

 

@Ryssfemma: Det var också ganska många övervakningskameror runt omkring så slutade funka just på den dagen av någon mystiskt anledning.

Det är också första gången en byggnad rasar på grund av eld.

Här är en lista på arkitekter som anser att det är något som inte stämmer angående kollapsen av WTC: http://www.ae911truth.org/signpetition.php

Det fanns dessutom 2 flygplan som fick tydligen 3 byggnader att rasa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag läser om det på Wikin så har ju alla grupper sin version: högern, vänstern, kristna och new age-folk. Det ser ju också ut som om konceptet "New World Order" ofta har använts i form av propaganda och att myten har spridits bl.a genom kristna grupper som beskyller judarna för konspirationen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många lustiga "teorier" som du antagligen tycker låter som bullshit ja. Men låt inte det få dig att tro att allt är bullshit. Undersök själv :)

Jo det ska jag. Det här väckte min nyfikenhet.

 

Vad jag menade att du skulle länka var när NWO nämns av en världens ledare, så jag får se i vilket sammanhang det används. Att begreppet existerar är ju uppenbart, men du fick det nästan att låta som om att flera av världens ledare erkänner en global konspiration. Därför ville jag ha en länk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...