Gäst Edge Skrivet 19 Augusti 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Augusti 2009 "Dödsstraff som något avskräckande fungerar inte" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 4 September 2009 Rapport Dela Skrivet 4 September 2009 Japp. jag gillar det, för det skulle nog passa bra in ibland, dock många kanske skulle akta sje mer för kriminella världen då!, men bara tex om någon har mördat minst 2.. gillar inte alls vården som vi i sverige ger, tycker dte är för mesigt.. /gillar inte att se folk dö så där via dödstraff eller sånt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 4 September 2009 Rapport Dela Skrivet 4 September 2009 Japp. jag gillar det, för det skulle nog passa bra in ibland, dock många kanske skulle akta sje mer för kriminella världen då!, men bara tex om någon har mördat minst 2.. gillar inte alls vården som vi i sverige ger, tycker dte är för mesigt.. /gillar inte att se folk dö så där via dödstraff eller sånt.. Dödstraff fungerar inte som något avskräckande, speciellt inte om den skyldige har någon mentalsjukdom. Finns forskning om det från USA Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 5 September 2009 Rapport Dela Skrivet 5 September 2009 Finns forskning om det från USASkickligt argument. Inte. "Det skrämmer inte" räcker inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 5 September 2009 Rapport Dela Skrivet 5 September 2009 Finns forskning om det från USASkickligt argument. Inte. "Det skrämmer inte" räcker inte. Va? Läs igenom ditt svar igen och skriv om det med lite mer ord. Vad är det för mening med att ha straff om de inte förhindrar brott? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 Finns forskning om det från USA Skickligt argument. Inte. "Det skrämmer inte" räcker inte. Va? Läs igenom ditt svar igen och skriv om det med lite mer ord. Vad är det för mening med att ha straff om de inte förhindrar brott? Hur vet du att det inte avskrämmer? Är du en brottsling? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 Och vad försöker du få sagt med det där? Du måste komma med lite själv vet du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 Och vad försöker du få sagt med det där? Du måste komma med lite själv vet du. Clickable link is clickable. Funkar inte för er att bara säga saker utan att komma med källor. Det där är en av mina. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 Vem bryr sig om det är avskräckande? Varför skulle en mördare få rätt att leva när den tagit någon annans liv? Man måste ha lite rättvisa i samhället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 USA,länder i mellanöstern och Afrika är ju kända för sin låga brottslighet. finns säkert många ställen där det finns dödstraff men kan inte alla. Vem bryr sig om det är avskräckande? Varför skulle en mördare få rätt att leva när den tagit någon annans liv?Man måste ha lite rättvisa i samhället! Du har dödat därför ska du dö!Dubbel moralen gillar vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.