Gäst Edge Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 Och vad försöker du få sagt med det där? Du måste komma med lite själv vet du. Clickable link is clickable. Funkar inte för er att bara säga saker utan att komma med källor. Det där är en av mina. Jag klickade din länk men fick inte ut något av det. Vem bryr sig om det är avskräckande? Varför skulle en mördare få rätt att leva när den tagit någon annans liv?Man måste ha lite rättvisa i samhället! Åh, äntligen någon som tänker lite vettigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 Du har dödat därför ska du dö!Dubbel moralen gillar vi!Jag antar att det också är dubbelmoral att låsa in någon som har låst in sin dotter/en flicka i källaren? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 hm,ja det är ju bevisat att länder med dödsstraff har lägre brottslighet än dom utan :_ . jag skulle snarare säga att det är tvärt om. Källor? http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=870312 USA,länder i mellanöstern och Afrika är ju kända för sin låga brottslighet. finns säkert många ställen där det finns dödstraff men kan inte alla. 2,3 miljoner människor sitter i amerikanska fängelser och häkten. I Sverige sitter totalt 6647 vuxna personer i fängelse eller häkte, en tiondel så många som i USA i proportion till befolkningen. Statistik bygger på anmälningar. Hur mycket är det som anmäls i Afrika? Mellanöstern är dels lika som i Afrika men det är också många troende där. Deras religion förbjuder allt olagligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 men nu menar jag inte statistik utan riktiga världen en våldtäkt är en våldtäkt det spelar ingen roll om den begås i Jönköping eller i Dar es Saalam. "Deras religion Förbjuder Allt Olagligt" och ända våldtar dom,mördar och spränger saker i luften som det vore inget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 men nu menar jag inte statistik utan riktiga världen en våldtäkt är en våldtäkt det spelar ingen roll om den begås i Jönköping eller i Dar es Saalam. "Deras religion Förbjuder Allt Olagligt" och ända våldtar dom,mördar och spränger saker i luften som det vore inget. Hur kan du veta hur det är där om du inte har statistik?Och saker man gör i krig (spränger och grejar) räknas inte som ett brott. I så fall skulle varje soldat i världen vara en brottsling. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 Avrättning är inte dubbelmoral. Uselt argument. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 6 September 2009 Rapport Dela Skrivet 6 September 2009 Exakt, det är för att skapa rättvisa, det är ändå så mycket orättvist som finns här i dagens samhälle. Vi säger att någon bryter sig in i din lägenhet sedan när denna person tänker misshandla dig sen råna hela huset, sen så råkar den brottslingen halka av någon disktrasa på golvet och slå ut sina tänder, då är det ens eget fel. Det där är orättvisa som vi har i dagens samhälle, samma med att man inte får försvara sig med och göra mer än tillräckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 7 September 2009 Rapport Dela Skrivet 7 September 2009 "Du har ingen statistisk lol" är nog det sämsta argumentet jag har hört någonsin. Använd lite sunt förnuft istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 7 September 2009 Rapport Dela Skrivet 7 September 2009 "Du har ingen statistisk lol" är nog det sämsta argumentet jag har hört någonsin. Använd lite sunt förnuft istället.A: "Människor växer på träd!" B: Du har inget bevis! A: "Du har inget bevis!"?? Sämsta argumentet någonsin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Edge Skrivet 7 September 2009 Rapport Dela Skrivet 7 September 2009 Totalt irrelevant, tyvärr. Det är snarare: A: De flesta människor brukar ha skinka på sina skinkmackor. B: Det är fel! Du har ingen STATISTIK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 7 September 2009 Rapport Dela Skrivet 7 September 2009 Totalt irrelevant, tyvärr. Det är snarare: A: De flesta människor brukar ha skinka på sina skinkmackor. B: Det är fel! Du har ingen STATISTIK! Du är efterbliven. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xpliT Skrivet 7 September 2009 Rapport Dela Skrivet 7 September 2009 Totalt irrelevant, tyvärr. Det är snarare: A: De flesta människor brukar ha skinka på sina skinkmackor. B: Det är fel! Du har ingen STATISTIK! Jag har aldrig sagt att det är fel, jag frågade hur han kan veta det. Håller med Dezen, ytterst kvalificerad gissning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.