Hoppa till innehåll

Ta Inte Vaccinet Mot Svininfluensan


Dave37

Rekommendera inlägg

Vaccinet är inte testat, jag vet inte om det är farligt eller inte.

 

Dumt att påstå att det är farligare än sjukdomen om du inte vet att det är så.

 

Det är osäkert och därför tar jag det inte.

 

Vaccin kan möjligen kanske vara farligt (precis som 100% av medicinerna som finns idag. Vilken överraskning). Sjukdomen vet vi är farlig.

 

Bara för att vi ligger 25 år fram i utvecklingen betyder det inte att 1984 inte kan hända igen. Jag sa att det kan vara farligt eftersom det var det förut.

Alla mediciner måste testas på människor innan de släpps till allmänheten. De kanske inte är testade nu, men kommer att bli det i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sjukdomen vet vi är farlig.

Hur farlig? Såhär kanske?

The symptoms of swine flu are broadly the same as those of ordinary flu, but may be more severe and cause more serious complications.

 

The typical symptoms are:

 

* sudden fever, and

* sudden cough.

 

Other symptoms may include:

 

* headache,

* tiredness,

* chills,

* aching muscles,

* limb or joint pain,

* diarrhoea or stomach upset,

* sore throat,

* runny nose,

* sneezing, and

* loss of appetite.

Inget jag har lust att ta ett otestat vaccin mot med tanke på vad som hände 1984, även om det inte är exakt samma vaccin.

 

Alla mediciner måste testas på människor innan de släpps till allmänheten.

Varför testades de inte förut då?

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur farlig?

 

Vanlig influensa dödar 40.000 om året bara i USA. Det här är en värre version av den som nu har blivit en pandemi.

 

Varför testades de inte förut då?

Kan ha kommit nya regler sedan 1984? Läkemedelsindustrin har ändrats en del de senaste åren.

 

Ja, typ dom symptomen. Pest är en annan sjukdom med liknande symptom.

 

Bara för att det står feber, hosta, dålig mage och diarré så är betyder inte det alltid att det är 38 grader, lätt rethosta och sura uppstötningar vi pratar om.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, typ dom symptomen. Pest är en annan sjukdom med liknande symptom.

jag vet inte vad du definierar som liknande men:

 

 

Böldpest

Efter en inkubationstid på vanligen 3-4 dagar (Källenius–Svenson anger extremvärdet 10 dagar) debuterar böldpest med hög feber, frossa, huvudvärk, kräkningar och ibland diarré. Ångest och agitation är också vanliga symptom. Dessutom uppträder smärtsamma bölder, buboner, orsakade av inflammationer i lymfkörtlar, oftast i armhålor och ljumskar, men även vid käke och nacke. Lymfkörtlarna inflammeras tidigt, men bubonerna är oftast inte synliga förrän efter 3-4 dagar. Bubonerna kan gå tillbaka av sig själva, men drabbas ofta av varig nersmältning.

 

Obehandlad har böldpest en dödlighet på 30 till 90 procent.

 

 

Lungpest

Lungpest är en lunginflammation orsakad av pestbakterier. Den kännetecknas av hög feber, hosta, ofta blodig, andnöd med snabb, ökad andning, bröstsmärtor och hög puls. Lungpest sprids via luften, genom de mycket bakterierika upphostningarna. Obehandlad leder denna form nästan alltid till döden.

 

 

Blodpest

Blodpest (även känd som pestseptikemi eller svartpest) är snarast en komplikation till andra former av pest. Den kännetecknas av att blodbanorna invaderas av pestbakterier och en septikemi (blodförgiftning) utvecklas med hög feber, frossa, förvirring och ofta hudblödningar (därav namnet svartpest). Även denna form leder obehandlad nästan alltid till döden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, typ dom symptomen. Pest är en annan sjukdom med liknande symptom.

jag vet inte vad du definierar som liknande men:

 

 

 

 

Lungpest

Lungpest är en lunginflammation orsakad av pestbakterier. Den kännetecknas av hög feber, hosta, ofta blodig, andnöd med snabb, ökad andning, bröstsmärtor och hög puls. Lungpest sprids via luften, genom de mycket bakterierika upphostningarna. Obehandlad leder denna form nästan alltid till döden.

 

 

Det var lungpest specifikt jag tittade på. Som du ser så har både lungpest och vanlig influensa flera symtom som liknar varandra. Feber, hosta och andnöd (då andnöd i influensans fall kan orsakas av kraftigt igentäppta näsor och svullna/smärtande halsar).

 

Här har vi ebola.

"Symptom är bland annat feber och huvudvärk, kräkningar och diarré samt blödningar i inre och yttre organ."

 

Som du ser här så är enda skillnaden i symtom att ebola kan ge upphov till blödningar.

 

Min poäng var att man inte bara kan titta på symtomen och säga sjukdomen nästan är som en förkylning eftersom symtomen innefattar feber, hosta, diarré etc. Detta eftersom symtomen har en mycket varierande allvarlighetsgrad. Symtomen Det är skillnad på 38 graders feber och 43 grader. Som du ser så har några av jordens farligaste sjukdomar också symtom som till viss del liknar influensa med feber, hosta, kräkningar, diarré osv.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Everybody please read Times article "WHO: No Swine Flu Vaccine Until Year End".

This is proof that WHO bioengineered both the "swine flu" and their poisonous vaccine."

-Random konspirationist

 

Viljan att hitta konspirationer i allting verkar värre än narkotika.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Min poäng var att man inte bara kan titta på symtomen och säga sjukdomen nästan är som en förkylning eftersom symtomen innefattar feber, hosta, diarré etc. Detta eftersom symtomen har en mycket varierande allvarlighetsgrad. Symtomen Det är skillnad på 38 graders feber och 43 grader. Som du ser så har några av jordens farligaste sjukdomar också symtom som till viss del liknar influensa med feber, hosta, kräkningar, diarré osv.

Jag säger inte att den nya influensan är som en vanlig förskylning därför att de innefattar symtomen feber, hosta, diarré etc. jag säger att den nya influensan är som en vanlig förskylning eftersom den inte innefattar några andra symtom så som t.ex. blodig hosta, inre blödningar, varbölder etc. jag är övertygad om att även AIDS till viss del innefattar symtomerna för influensa.

 

Sen om du kommer ihåg så har vi ett "vittne" i denna tråd som säger att influensan inte är värre än en vanlig förskylning:

 

kommer att skita i att ta sprutan för att jag inte är räddv för svininfluensan jag känner en (han bor i degeberga -skåne- ni kan kolla the news) som fick det, han sa att det var som att få en förkylning

 

Är för trött för att debattera...

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger inte att den nya influensan är som en vanlig förskylning därför att de innefattar symtomen feber, hosta, diarré etc. jag säger att den nya influensan är som en vanlig förskylning eftersom den inte innefattar några andra symtom så som t.ex. blodig hosta, inre blödningar, varbölder etc. jag är övertygad om att även AIDS till viss del innefattar symtomerna för influensa.

 

Missar du allt jag skriver eller struntar du i det med flit?

 

 

Sen om du kommer ihåg så har vi ett "vittne" i denna tråd som säger att influensan inte är värre än en vanlig förskylning:

Att kontrollera huruvida personens berättelse stämmer eller inte är naturligtvis omöjligt, såvida inte personen går ut i media och berättar om det. Läste en artikel om en man i östra skåne som hade insjuknat i svininfluensa och fick enligt läkaren måttliga besvär. Antar att det är personen i fråga.

 

För det första så skall man inte vaccinera sig för att OMG ANNARS DÖR HELA JORDENS BEFOLKNING :( , utan för att undvika att sprida pandemin vidare och för att undvika att allt för många blir sängliggande samtidigt. Då den här influensan verkar ha en högre smittgrad och större risk för komplikationer (och högre dödlighet) så vaccineras befolkningen.

 

"Jaha, ditt hus brinner upp säger du? Instängd på högsta våningen? Ja, det var synd men tyvärr så är alla brandmän sjuka."

 

Dessutom så kommer personer i riskgrupper och personer med samhällsviktiga yrken vaccineras först, så du har gott om tid på dig och se om alla insjuknar i någon hemsk sjukdom. Personer som kommer få vaccin tidigt är äldre, sjuka, gravida, regering/riksdag, polis, brandkår, sjukhuspersonal och personal som arbetar vid andra myndigheter. Det är möjligt att anställda inom VHS, el, telefoni och vägverket även får vaccin tidigt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att kontrollera huruvida personens berättelse stämmer eller inte är naturligtvis omöjligt, såvida inte personen går ut i media och berättar om det.

Bara för att något sägs i media är det sant? eller vad menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att kontrollera huruvida personens berättelse stämmer eller inte är naturligtvis omöjligt, såvida inte personen går ut i media och berättar om det.

Bara för att något sägs i media är det sant? eller vad menar du?

 

Ibland tror jag att ni missförstår med flit.

 

Vad jag menade var att det är omöjligt att kontrollera huruvida personens berättelse stämmer eller inte, såvida personen inte berättar om det själv. Han kan dansa runt naken på globens tak och skrika ut det med megafon om han vill, det bryr jag mig inte om, men om vederbörande inte berättar själv så kommer vi aldrig få något bättre än "jag känner en kille som.."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...