Hoppa till innehåll

Israel Vs Palestina - Finns Det En Lösning?


MentalogisT

Rekommendera inlägg

Sen heter det plötsligt att "Israel mördar oskyldiga", det är vad kollektiv skuldbeläggande innebär och är en rasistisk form som innebär att man beskyller ett helt folk för de gärningar utförda av någon person. Detta är gång på gång bevisat att ni är glada att tillämpa, det är genom samma kollektiva skuldbeläggande rasister får igenom sina idéer.

 

Är det inte det du gör? Visst att Hamas blev glad över att sitt folk får chanser att överleva, men resurserna var ju trots allt till palestinerna och inte till hamas själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 377
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Att försvara ett land är inte att ockupera mer och mer mark under 60år, tanken var inte att sparka ut palestinier, det var att judar skulle leva självständigt, men nej. Israel fick lite av handen men drog hela armen.

 

Du kanske vill lyssna på vad riktiga judar har att säga om existensen av Israel och inte en bunt ateister som grundade den idiotiska ideologin sionism.

Det var ju konstigt, då det var arabstaterna som anföll den nybildade staten Israel och samtidigt erövrade de Palestinska territorierna för att förhindra den Palestinska statens uppkomst. But sure, why don't blame the jews...

 

Att du kallar en liten isolerad sekt (Naturei Karta) av "judar" som utför sina egna tolkningar (precis som Islamisterna) av Torahn som riktiga judar finner jag otroligt ironiskt.

 

Jag tror nog jag ser denna sekt, om man nu inte ska kalla den riktiga judendomen den finaste sekten av alla.

Alla vet att judarna levde som bäst med araber, ingen snack om snacken.. Sluta komma upp med siffran om att 70 judar dödades av palestinier för 80 år sedan, den siffran möter absolut inte krigshistorian Israel har drivit mot en liten organisation.

 

Vad du nu anser Israel gör rätt är inte någon stans sämre än vad Tyskland gjorde, Israels terror har bedrivits i 60 år, Tyskland knappast 15år!

 

Så ingen anledning och kalla oss antisemiter och diggare av nazityskland, dagens Israel finns där pga politiska fördelar samt militärt, sionismen har hjärntvättat dagens judar och sekten Naturei karta pratar

om att inget av det här skulle behövt hända om judarna fortfarande fick leva i fred med araberna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen heter det plötsligt att "Israel mördar oskyldiga", det är vad kollektiv skuldbeläggande innebär och är en rasistisk form som innebär att man beskyller ett helt folk för de gärningar utförda av någon person. Detta är gång på gång bevisat att ni är glada att tillämpa, det är genom samma kollektiva skuldbeläggande rasister får igenom sina idéer.

 

Är det inte det du gör? Visst att Hamas blev glad över att sitt folk får chanser att överleva, men resurserna var ju trots allt till palestinerna och inte till hamas själv.

 

Skämtar du med mig? "Hamas blev glad över att sitt folk får chanser att överleva" - Det var det allra dummaste någon kunde säga, Hamas använder palestinierna som dockor i ett spel att föra igenom sin regim. Missat den tidigare diskussionen om Hamas ageranden?

 

 

Att försvara ett land är inte att ockupera mer och mer mark under 60år, tanken var inte att sparka ut palestinier, det var att judar skulle leva självständigt, men nej. Israel fick lite av handen men drog hela armen.

 

Du kanske vill lyssna på vad riktiga judar har att säga om existensen av Israel och inte en bunt ateister som grundade den idiotiska ideologin sionism.

 

Det var ju konstigt, då det var arabstaterna som anföll den nybildade staten Israel och samtidigt erövrade de Palestinska territorierna för att förhindra den Palestinska statens uppkomst. But sure, why don't blame the jews...

 

Att du kallar en liten isolerad sekt (Naturei Karta) av "judar" som utför sina egna tolkningar (precis som Islamisterna) av Torahn som riktiga judar finner jag otroligt ironiskt.

 

Jag tror nog jag ser denna sekt, om man nu inte ska kalla den riktiga judendomen den finaste sekten av alla.

Alla vet att judarna levde som bäst med araber, ingen snack om snacken.. Sluta komma upp med siffran om att 70 judar dödades av palestinier för 80 år sedan, den siffran möter absolut inte krigshistorian Israel har drivit mot en liten organisation.

 

Vad du nu anser Israel gör rätt är inte någon stans sämre än vad Tyskland gjorde, Israels terror har bedrivits i 60 år, Tyskland knappast 15år!

 

Så ingen anledning och kalla oss antisemiter och diggare av nazityskland, dagens Israel finns där pga politiska fördelar samt militärt, sionismen har hjärntvättat dagens judar och sekten Naturei karta pratar

om att inget av det här skulle behövt hända om judarna fortfarande fick leva i fred med araberna.

 

Här har du Hebron massakern, den palestinska slakten av judar som du tydligen också försöker avfärda: http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

 

Den enda staten i Mellanöstern där folk har rättigheter och det land i världen som lägger högst prioritet på att skydda sin befolkning från terror försöker du kalla "terror"...

Du försöker tydligen pumpa igång den vanliga Israel demoniseringen grundad på lögner.

 

Judarna hade säkerligen kunnat tänka sig att leva kvar i de övriga arabländerna förutom i brittiska mandatet palestina då de där blev slaktade och förföljda av Palestinier. Men sen förutom de förföljda av palestinierna anlände senare också de av nazisterna förföljda judarna, dessa (+ Druserna och beduinerna) tog initiativet att bryta mot Palestiniernas förtryck och grundade 1948 den självständiga staten Israel.

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Israel är en terroriststat, som ignorerar internationella lagar så fort det gynnar dem, och växte fram genom att stora landmassor i Palestinaområdet köptes upp för att sedan bannlysa alla icke-judar.

Dessa områden lät sedan FN bli till en judisk stat, palestinierna fick egentligen ingen chans att säga sitt om saken.

 

Anklagar man Israel eller fördömer något de gjort tar de genast fram antisemit- och förintelsekorten.

Åååh det är så synd om dom.

Sluta ta upp Nazityskland varenda jävla gång någon jude klagar över något.

 

MightyBaal verkar dock lite skojig, om jag inte misstar mig på de senaste posterna så trodde han tydligen att Guggo var nazisympatisör,

 

"Under andra världskriget lyckades tyskarna bekämpa diverse organisationer som utförde sabotage och försökte störta dom"

- Ja, naturligtvis försökte vissa organisationer störta nazisterna i Tyskland! Det låter som du sympatiserar med nazisterna...

 

Du verkar inte förstå vad du skriver om. Först påpekar du hur bra nazisterna skötte sitt motstånd. När man sedan påpekar din rasistiska dubbelmoral så blir det personangrepp... Mycket trovärdigt.

 

Ett land som 70 år sen styrdes av nazist regimen utförde sitt dödande av frihetskämpar på ett bra sätt... Försök på något sätt att undanförklara det utan att verka som en blåst person.

 

Ahahaha... mupp.

 

Men ja, många blir anhängare till Israel.. de som alltid varit uuuuuutsatta.

Medans Hamas målas ut som en terrororganisation, vilket egentligen inte är så fel.

 

Frågan blir ju om Israel är mycket bättre när hela deras militär innerligt hatar palestinier och öppet förtrycker, bombar civila områden, bryter mot krigslagar och hindrar t ex Röda Korset att nå de drabbade.

 

Jag stödjer hellre Palestina och Hamas, om jag nu ska välja sida.

 

Här har du Hebron massakern, den palestinska slakten av judar som du tydligen också försöker avfärda: http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

 

Vilket var innan Israel ens fanns

 

"The Hebron massacre refers to the killing of sixty-seven Jews on 23 and 24 August 1929 in Hebron, then part of the British Mandate of Palestine, by Arabs incited to violence by false rumors that Jews were massacring Arabs in Jerusalem and seizing control of Muslim holy places."

 

...tog initiativet att bryta mot Palestiniernas förtryck och grundade 1948 den självständiga staten Israel.

 

Genom att köpa upp obebodda landmassor, bannlysa alla araber och sedan få FN att godkänna skiten.

Israels grundning är vidrig. Etnisk rensning av ett palestinskt område.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Israel är en terroriststat, som ignorerar internationella lagar så fort det gynnar dem, och växte fram genom att stora landmassor i Palestinaområdet köptes upp för att sedan bannlysa alla icke-judar.

Dessa områden lät sedan FN bli till en judisk stat, palestinierna fick egentligen ingen chans att säga sitt om saken.

 

Anklagar man Israel eller fördömer något de gjort tar de genast fram antisemit- och förintelsekorten.

Åååh det är så synd om dom.

Sluta ta upp Nazityskland varenda jävla gång någon jude klagar över något.

 

MightyBaal verkar dock lite skojig, om jag inte misstar mig på de senaste posterna så trodde han tydligen att Guggo var nazisympatisör,

 

"Under andra världskriget lyckades tyskarna bekämpa diverse organisationer som utförde sabotage och försökte störta dom"

- Ja, naturligtvis försökte vissa organisationer störta nazisterna i Tyskland! Det låter som du sympatiserar med nazisterna...

 

Du verkar inte förstå vad du skriver om. Först påpekar du hur bra nazisterna skötte sitt motstånd. När man sedan påpekar din rasistiska dubbelmoral så blir det personangrepp... Mycket trovärdigt.

 

Ett land som 70 år sen styrdes av nazist regimen utförde sitt dödande av frihetskämpar på ett bra sätt... Försök på något sätt att undanförklara det utan att verka som en blåst person.

 

Ahahaha... mupp.

 

Men ja, många blir anhängare till Israel.. de som alltid varit uuuuuutsatta.

Medans Hamas målas ut som en terrororganisation, vilket egentligen inte är så fel.

 

Frågan blir ju om Israel är mycket bättre när hela deras militär innerligt hatar palestinier och öppet förtrycker, bombar civila områden, bryter mot krigslagar och hindrar t ex Röda Korset att nå de drabbade.

 

Jag stödjer hellre Palestina och Hamas, om jag nu ska välja sida.

 

Här har du Hebron massakern, den palestinska slakten av judar som du tydligen också försöker avfärda: http://en.wikipedia.org/wiki/1929_Hebron_massacre

 

Vilket var innan Israel ens fanns

 

"The Hebron massacre refers to the killing of sixty-seven Jews on 23 and 24 August 1929 in Hebron, then part of the British Mandate of Palestine, by Arabs incited to violence by false rumors that Jews were massacring Arabs in Jerusalem and seizing control of Muslim holy places."

 

...tog initiativet att bryta mot Palestiniernas förtryck och grundade 1948 den självständiga staten Israel.

 

Genom att köpa upp obebodda landmassor, bannlysa alla araber och sedan få FN att godkänna skiten.

Israels grundning är vidrig. Etnisk rensning av ett palestinskt område.

 

 

Du får då gärna förklara vad en person som påstår att nazisterna framgångsrikt, dödade sina motståndare under andra världskriget då är för en typ...

 

"Hela Israels armé hatar palestinier" - Inser du verkligen inte vad du säger?! Du börjar dessutom inlägget med stilen att påstå att "det finns inga nazister". Du själv uttalar samma massskuldbeläggande rasism som rasister i Sverige gör mot invandrare.

Tydligen har man kommit på en ny rumsren taktik, man byter ut Jude mot Israel. Det ser man tydligt på vänsterns och nazisternas gemensamma anti-Israel demonstrationer (precis, de demonstrerar även ihop).

 

Ja, uppenbart anfaller Israel civila områden då det är där Hamas håller till... Borde de enligt dig ha terrorimmunitet?

 

Uppenbarligen har du ytterligare ingen aning om situationen då det var Palestiniernas försök att rensa bort judarna från området som startade konflikten. Efter Hebron massakern insåg judarna att det enda sättet för att uppnå fulla rättigheter var att grunda en nationalistisk motståndsrörelse.

 

"Jag stödjer hellre Palestina och Hamas, om jag nu ska välja sida." - Grattis, terrorstämpeln. Du har valt att stödja en terror organisation som har som policy att köra ner judarna i havet, samt avrättning av homosexuella, kvinnoaktivister och regimkritiker. Roligt för dig att du kommit ut med din sanna sida, dock är det ingen trevlig sådan.

 

 

"Israel är en terroriststat" - Ytterligare samma ogrundade lögner, du kunde lika gärna påstått att Sverige är en diktatur (vilket vissa vänsterextremister för den delen började med direkt efter den borgerliga valsegern) eller att Nazi Tyskland var ett "paradis", lika hög sanningsgrad i påståendena.

 

 

 

Försökte du komma någon vart med "mupp"...?

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

seriöst, låt oss reda upp det där med nazisterna nu.

 

Guggo tog ett exempel från andra världskriget.

Under det kriget var Tysklands mål att vinna mark etc.

Det lyckades de med.

De lyckades med det genom att koncentrera sig på militära mål. (enligt Guggo)

Det var effektivt ( = Det uppfyllde TYSKLANDS mål på en kort tid)

 

allt detta är fakta, om det var rätt/fel har ingen yttrat sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

seriöst, låt oss reda upp det där med nazisterna nu.

 

Guggo tog ett exempel från andra världskriget.

Under det kriget var Tysklands mål att vinna mark etc.

Det lyckades de med.

De lyckades med det genom att koncentrera sig på militära mål. (enligt Guggo)

Det var effektivt ( = Det uppfyllde TYSKLANDS mål på en kort tid)

 

allt detta är fakta, om det var rätt/fel har ingen yttrat sig om.

För att förtydliga så var mitt exempel att ett land för 70 år sedan (med sämre teknik, träning, utrustning etc) lyckades jaga terrororganisationer, och därför borde även Israel som är ett modernt land. Jag kunde lika gärna ha sagt "Uzbekistan för 70 år sedan" men Tyskland var det första jag kom på.

 

Mightybaal ägnar sig åt strawmanning på hög nivå, det är ingen idé :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

seriöst, låt oss reda upp det där med nazisterna nu.

 

Guggo tog ett exempel från andra världskriget.

Under det kriget var Tysklands mål att vinna mark etc.

Det lyckades de med.

De lyckades med det genom att koncentrera sig på militära mål. (enligt Guggo)

Det var effektivt ( = Det uppfyllde TYSKLANDS mål på en kort tid)

 

allt detta är fakta, om det var rätt/fel har ingen yttrat sig om.

För att förtydliga så var mitt exempel att ett land för 70 år sedan (med sämre teknik, träning, utrustning etc) lyckades jaga terrororganisationer, och därför borde även Israel som är ett modernt land. Jag kunde lika gärna ha sagt "Uzbekistan för 70 år sedan" men Tyskland var det första jag kom på.

 

Mightybaal ägnar sig åt strawmanning på hög nivå, det är ingen idé :/

 

 

Konstigt att du benämner nazistmotståndare som terrororganisationer...

 

Jag blir tvungen åt att uppmärksamma dina fel eftersom du tydligen inte har förmågan att se den suspekta associationen i. Men visst, vi går efter ditt exempel och säger att Nazisterna (hoppas Guggo är medveten om att dessa hade makten i Tyskland) lyckades väl med att bekämpa Nazist-kritiker a.k.a. terrororganisationer enligt Guggo.

 

 

@Dave37

Jag antar att de sex miljoner människorna avrättade av Tyskland i förintelsen då var militära mål enligt dig.

 

 

 

 

Om man ska uttala sig med ett exempel får man använda sig av ett lämpligt sådant. Vilket ingen tydligen lyckats med.

Redigerat av MightyBaal
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Okej, då säger jag följande:

 

Det fanns ett land för mer än 50 år sedan som kunde undanröja sina motståndare utan att döda många civila. Hur kommer det sig att Israel inte lyckas med det?

 

Sådär, nu när jag inte skrev Tyskland eller Hitler eller nazister så kan nog MightyBaal inte diskutera allt annat än poängen som vanligt. :D

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Dave37

Jag antar att de sex miljoner människorna avrättade av Tyskland i förintelsen då var militära mål enligt dig.

Givetvis inte. Jag syftar framför allt på operation Barbarossa samt det ytterst taktiska mutandet och nedtystandet av motståndare i öst-sydöst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nazityskland mördade en hel del civila för att komma åt partisaner,motståndsmän etc.

 

Läs "Dödligt Angrepp" Boken handlar visserligen om Tirpitz men det finns en hel del ögonvittnes skildringar om hur tyska Wehrmacht tillfånga tog,torterade och brände ner hela byar för att komma åt ev motståndsmän.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...