DiRtY Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 sverige har representativ demokrati.just det, vore bättre med direkt demokrati. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 sverige har representativ demokrati.just det, vore bättre med direkt demokrati. Elaborate. Hur skulle det bli bättre med direkt demokrati? Skulle snarare bli sämre i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 sverige har representativ demokrati.just det, vore bättre med direkt demokrati. Jo, visst. För att låta alla X miljoner i sverige över 18 få rösta om allt skulle ju verkligen funka. Det finns en anledning till att direktdemokrati på nationell nivå inte existerar idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 (redigerat) alla människor är lika värda Nej. THIS IS MADNESS! Madness... THIS IS FUSKAAAA!!! För övrigt skulle Sverige nog må gott om lite mer direktdemokrati, men då menar jag inte direkt att vi ska ta bort riksdagen. Beror på i vilken nivå direktdemokratin skulle vara på... Redigerat 20 Oktober 2009 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 20 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Oktober 2009 Varför... inte? Ditt enda argument är ju att han får pengar?Varför skall han ha det privilegiet? Varför skall en speciell grupp människor födas in till en högre position än alla andra? De flesta i världen har väl gått med på nu att alla människor är lika värda. Kungafamiljen är ju ett prima exempel för hur det inte skall vara? Vad får kungafamiljen då? Visst, våra skattepengar går ju till dom, men vad är det? En 5-10kr per hushåll? Ja, just det, du får en cola mindre per månad och hela världen går under. Där har du ett bra argument. Även om jag inte tycker att det ska vara så. Kungen är bara för 'the looks' så att säga. Han har ju ingen direkt position i Sverige, men han går ju på alla tillställningar osv, det måste han få något för eller? Även om det är fel att ge honom delar av våra skattepengar så borde han ju inte gå helt fattig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adolfus Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 alla människor är lika värda Nej. Snälla förklara. Menar du att en våldtäktsman och mördare är lika mycket värd som en "vanlig" människa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 Jag skulle gärna se att vi tar bort kungen. Allt känns så gammaldags, t ex att kungens barn måste ha tillstånd av kungen för att få gifta sig (har för mig att det är så, rätta mig om jag har fel). Sen så att han ska "representera landet" är bara onödigt. Och sedan får han ju också väldigt hög lön. Dessa pengar skulle kunna använda till mycket annat bättre! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 21 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 Vi har vell både och? Demokrati Och Monarki. Kan dom inte välja?!, Tycker själv demokrati ska vara helt och hållet. Antigen eller, så e livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 21 Oktober 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Oktober 2009 alla människor är lika värda Nej. Snälla förklara. Menar du att en våldtäktsman och mördare är lika mycket värd som en "vanlig" människa? Vid födseln är alla människor lika mycket värda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Adolfus Skrivet 22 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2009 alla människor är lika värda Nej. Snälla förklara. Menar du att en våldtäktsman och mördare är lika mycket värd som en "vanlig" människa? Vid födseln är alla människor lika mycket värda. Det låter mer rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 22 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Oktober 2009 Jag skulle gärna se att vi tar bort kungen. Allt känns så gammaldags, t ex att kungens barn måste ha tillstånd av kungen för att få gifta sig (har för mig att det är så, rätta mig om jag har fel). Sen så att han ska "representera landet" är bara onödigt. Och sedan får han ju också väldigt hög lön. Dessa pengar skulle kunna använda till mycket annat bättre!tro mig, även om vi avskaffade monarkin skulle vi aldrig få se de pengarna, de skulle troligtvis gå till att höja någon annan kontorsnisses lön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 24 Oktober 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Oktober 2009 Hellre en kontornisse som skaffat sig utbildning än kungen som ärvt en rikedom. Efter att Karl XI dog så förstördes monarkin i Sverige och det blev helt värdelöst för cirka hela generationen är incester och ingen av dem kan skriva så varför dem ska få så mycket papp varje månad förstår jag inte ett dugg av då dem inte gör någon nytta alls. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.