Northwest Skrivet 21 November 2009 Rapport Dela Skrivet 21 November 2009 82 ton dynamit! det blir nog en jäkla smäll av en sån mängdEnligt den officiella teorin var det inga sprängämnen inblandade, det var en jämförelse. Om Pentagon orsakades av sprängämnen så kan de ha använt mer eller mindre, det måste inte matcha den energi som krävs för att smälla 60 ton aluminium. nej det menar jag inte men planet lär ha splittrats vid nedslaget. ännu ett exempel,denna gång tar vi en B52a som kraschar i marken. som du ser bokstavligt talat förintas planet vid nedslaget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Fender Skrivet 21 November 2009 Rapport Dela Skrivet 21 November 2009 Först så trodde inte på det här, men nu så vet jag inte vad jag ska tro. Hur fan kan ett stort jet plan försvinna efter att ha krashat in i ett stort hus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 November 2009 Rapport Dela Skrivet 21 November 2009 (redigerat) nej det menar jag inte men planet lär ha splittrats vid nedslaget. som du ser bokstavligt talat förintas planet vid nedslaget. planet lär ju ha "gått sönder" när det träffade Pentagon ja. Men det är ingen skillnad på att smälta en metall och dela på en metall egentligen eftersom i båda fallen bryter du bindningar mellan metallatomerna, alltså är det inte "lättare" att smälta 60 ton aluminium pulver än att smälta en 60 ton tung aluminiumklump, det kan däremot ske snabbare eftersom det finns fler "angreppspunkter". Det förintas inte bokstavligt talat (du syftar på "bildligt talat"), materia kan inte förintas om det inte kommer i kontakt med antimateria. (förmodat) oarmerat plan kraschar: http://i48.tinypic.com/332ym45.jpg (förmodat) armerat plan kraschar: http://i49.tinypic.com/347y16v.jpg (förmodat) flygplan kraschar: http://www.foxnews.com/images/204358/4_24_pentagon_911_still.jpg Antingen fans det sprängämnen ombord på det planet eller så var det något annat än ett flygplan som drabbade pentagon. kom och tänka på en annan sak: visserligen är det ett mindre jakt/attack plan men i testet färdas den i ca800 km/h vilket är ungefär vad ett passagerar plan flyger i vanliga fall.men när det kraschade flög det i "bara" 400 km/h om jag inte minns fel, det innebär att kraften är en fjärdedel så stor. Redigerat 21 November 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 22 November 2009 Rapport Dela Skrivet 22 November 2009 Visst skulle det fortfarande kunna starta en eld, men att det skulle kunna smälta hela planet är totalt orimligt. säg att planet är gjort hel av aluminium. Det vägde 60 ton (6,0 * 105 g). aluminium har en värmekapacitet på 900 J/(kg·K), det innebär att det krävs 900 J (energin som du får på högsta effekt i en mikro på en sekund) för att höja ett gram aluminium en grad. för att höja 60 ton aluminium från 25 C till 660 grader (smältpunkten) krävs 3,4 * 1011 J (motsvarar att köra mikron på högsta effekt i strax över 12 år. Men vi är inte färdiga än, det krävs energi för att den ska smälta också. det krävs 1079 J/mol för att aluminium ska smälta. 60 ton aluminium = 22 000 mol. det resulterar i att det krävs ytterligare 2,4 * 107 J för att smälta planet. För att denna teori ska kunna fungera måste alltså ca 342 923 995 552 J frigöras. Det motsvara energin från 82 ton TNT eller 5,5 promille av en atombombsexplosion (eller en mikrovågsugn som går i högsta effekt i 12 år och 27 dagar). Det är en fullkomligt omöjlig energimängd i detta sammanhanget. Jag såg att du räknade fel på några ställen (tror jag). Det tar 900 J att höja tempraturen på ett kilogram aluminium med en grad. Om vi räknar med 60 ton aluminium och en tempraturökning på 660-25 = 635 grader Kelvin (eller Celsius), så får vi: 900*635*60000 = 3.4 * 1010 J . 60 ton aluminum = (60 000 000)/27 = (2 200 000) mol ungefär. Att smälta en mol aluminium kräver 10,71 kJ = (10 710) J. Att smälta 2.2 milj mol aluminium behöver då: 2.4 * 1010 J. Detta ger totalt ungefär: 5.8 * 1010 J. Vilket inte är lika mycket som du skrev men fortfarande en hel del. Detta motsvarar ungefär 14 ton TNT. Ett 60 ton tungt flygplan som flyger i 800 km/h har inte i närheten av denna energi. Men man får inte glömma att HELA planet inte måste smälta för att göra det oigenkännbart. Dessutom kan en del energi komma ifrån pentagon själv, t.ex. när det brinner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 November 2009 Rapport Dela Skrivet 22 November 2009 (redigerat) Jag såg att du räknade fel på några ställen (tror jag). Det tar 900 J att höja tempraturen på ett kilogram aluminium med en grad. Om vi räknar med 60 ton aluminium och en tempraturökning på 660-25 = 635 grader Kelvin (eller Celsius), så får vi: 900*635*60000 = 3.4 * 1010 J . 60 ton aluminum = (60 000 000)/27 = (2 200 000) mol ungefär. Att smälta en mol aluminium kräver 10,71 kJ = (10 710) J. Att smälta 2.2 milj mol aluminium behöver då: 2.4 * 1010 J. Detta ger totalt ungefär: 5.8 * 1010 J. Vilket inte är lika mycket som du skrev men fortfarande en hel del. Detta motsvarar ungefär 14 ton TNT. Ett 60 ton tungt flygplan som flyger i 800 km/h har inte i närheten av denna energi. Men man får inte glömma att HELA planet inte måste smälta för att göra det oigenkännbart. Dessutom kan en del energi komma ifrån pentagon själv, t.ex. när det brinner. ah! ser det nu, det ska vara 0,9 J/(g·K) (alternativt 900 J/(kg·K)), vilket ger 3,4 * 1010 Jsmältenergin är ska vara 2,4 * 1010 J. så nu när allt verkar stämma så visar det sig att den totala energin "bara" är 5,8 * 1010 J, vilket mycket riktigt motsvarar ca 14 ton TNT. eller mikrovågsugnen i ca 2 år. vilket ger 0,84 promille av Hiroshima-bomben. (vilket fortfarande är mycket) Du har alldeles rätt, tack så mycket. Tror jag att den energin var närvarande? nej. särskilt som den officiella rapporten verkar säga att planet vaporiserade, och då krävs det ännu mer energi. och eftersom titan är ungefär 1,7 ggr så svårt att smälta som aluminium och jet-motorerna var rätt så stora och kompakta så är det ytterst osannolik att de skulle smälta bort till i stort sätt ingenting, de utgjorde ändå 20% av den totala vikten. Redigerat 22 November 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 22 November 2009 Rapport Dela Skrivet 22 November 2009 men tror ni inte dom flyttat på vrak resterna? Så att Haveri kommissionen kan arbeta ostört? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 November 2009 Rapport Dela Skrivet 22 November 2009 Om du kan hitta några bilder, dokument eller något material som stärker påståendet att det faktiskt transporterades bort större bitar flygplan så kan jag överväga tanken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 "Blast expert Allyn E. Kilsheimer was the first structural engineer to arrive at the Pentagon after the crash and helped coordinate the emergency response. "It was absolutely a plane, and I'll tell you why," says Kilsheimer, CEO of KCE Structural Engineers PC, Washington, D.C. "I saw the marks of the plane wing on the face of the building. I picked up parts of the plane with the airline markings on them. I held in my hand the tail section of the plane, and I found the black box." Kilsheimer's eyewitness account is backed up by photos of plane wreckage inside and outside the building. Kilsheimer adds: "I held parts of uniforms from crew members in my hands, including body parts. Okay?" http://media.popularmechanics.com/images/911-flight77-debris.jpg Delar av vraket. Dessutom, att någon påstår att vraket vaporiserade (vilket det bevisligen inte gjorde) tror jag är ganska otroligt. Skulle planet ha plötsligt ha förångats..? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 (redigerat) ser ut som vrak delar i mina ögon. Redigerat 23 November 2009 av Motard4life Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 "Blast expert Allyn E. Kilsheimer was the first structural engineer to arrive at the Pentagon after the crash and helped coordinate the emergency response. "It was absolutely a plane, and I'll tell you why," says Kilsheimer, CEO of KCE Structural Engineers PC, Washington, D.C. "I saw the marks of the plane wing on the face of the building. I picked up parts of the plane with the airline markings on them. I held in my hand the tail section of the plane, and I found the black box." Kilsheimer's eyewitness account is backed up by photos of plane wreckage inside and outside the building. Kilsheimer adds: "I held parts of uniforms from crew members in my hands, including body parts. Okay?" http://media.popularmechanics.com/images/911-flight77-debris.jpg Delar av vraket. Dessutom, att någon påstår att vraket vaporiserade (vilket det bevisligen inte gjorde) tror jag är ganska otroligt. Skulle planet ha plötsligt ha förångats..? Inom 20 posts kommer någon att påstå att denne Allyn är från den onda regeringen och att vrakdelarna är planterade bevis. Självklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 20 posts? Är du inte lite väl optimistisk nu? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
evokia Skrivet 23 November 2009 Rapport Dela Skrivet 23 November 2009 jag tror snarare att det kommer att hända inom 5 svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.