Katt Skrivet 5 April 2010 Rapport Dela Skrivet 5 April 2010 Jag ser fram emot vad som kommer stå i Expressen och Aftonbladet dagarna innan. Tex 20 December 2012: "JORDEN KOMMER GÅ UNDER I MORGON!" osv. Och sedan kommer det stå "JORDEN GICK UNDER I GÅR" dagarna efter :PFast det skulle väl snarare vara människorna som gick under 2012? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 April 2010 Rapport Dela Skrivet 6 April 2010 alla scenarion är högst osannolika: 1. Bara människorna dör ut. 2. Allt levande dör ut. 3. Jorden typ klyvs eller på nått annats ätt upphör att vara ett klot med dagens ungefärliga diameter. för det är de nivåer av "undergång" som är relevanta. man kan ju inte säga att "vi" kommer gå under om det bara är en del av oss som dör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MilliamFh Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Om världen går under då, hoppas tiden är 13:37 :kung: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ibanez Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Det ska tydligen ske 11:11 :P ''Uneversal time''. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hornflakes Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Mayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MilliamFh Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 HAHA stämmer nog ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Encoder Skrivet 7 April 2010 Rapport Dela Skrivet 7 April 2010 Mayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah:Yeapp, 100% rätt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Mayaindianerna förutspådde aldrig att jorden skulle gå under, deras kalender går ut då för att de hade antagligen inte djurblod nog att skriva ändå till 2013. :bah:Jag tror de planerade ganska bra innan de skrev den kalendern och såg till att de hade tillräckligt med "färg" och plats osv. Det var inte en slump att det slutade just vid 2012. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 April 2010 Rapport Dela Skrivet 9 April 2010 Mayakalendern nollställs helt enkelt vid vad enligt vår tideräkning är 2012. Precis som vår kalender nollställs varje år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phrygian Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar!Öhh, jaha. :huh: Man skulle lika gärna kunna längta till att man blir en gammal gubbe och dör av en hjärtattack eller längta tills en bil kör över en, det är precis samma sak. Frågan är förstås hur roligt liv man kommer ha om man längtar tills man dör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Phrygian Skrivet 14 April 2010 Rapport Dela Skrivet 14 April 2010 Jag hoppas på en mysig undergång! Acceptera att man inte kommer längre och njuta av allt man har och inse vad som kommer hända efter döden. Damn! Jag längtar!Öhh, jaha. :huh: Man skulle lika gärna kunna längta till att man blir en gammal gubbe och dör av en hjärtattack eller längta tills en bil kör över en, det är precis samma sak. Frågan är förstås hur roligt liv man kommer ha om man längtar tills man dör. Nej det är absolut inte samma sak! Man vet aldrig hur man blir när man blir gammal. Man kanske hamnar upp på ett ålderdomshem och vet inte vem man är och alla minnen smälter ihop och man kan inte skilja mellan de minnen man hade från förr och de minnen som kanske hände för 5 minuter sen! Dör man av en hjärtattack tror jag verkligen inte att man kan "njuta" av de sista sakerna i livet. Men nu dör även hela jordens befolkning (om nu 2012 är undergången) och det är det som är spännande! Vad händer med allt liv om allt liv förstörs? Vad händer efter döden? That's the good stuff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.