Hoppa till innehåll

Uppdaterade Regler


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Fast om folk slutade skapa dubbelkonton för att leka coola så skulle det ju inte finnas något problem, eller hur?

Säg det till vår käre Sandkaka/Sandkakan.

 

 

Antar att regeln har sin grund i när folk skapade dubbelkonton och gömde sig bakom proxies bara för att kunna kalla Admin för en jävla polack.
Här spekulerar vi hej vilt ser jag. Jag antar att admin skapade regeln i ett försök att slippa dubbelanvändare, eller iaf få en ursäkt för att kunna totalt radera oskyldiga medlemmars acc/ändra deras lösenord och mörka allt som negativt som förekommer på fuska. själv anser jag att admin gör bort sig totalt om det är därför eftersom han dels inte kommer kunna banna alla proxies i världen och dels för att många inte alls är här för att förstöra. att få ett permban för några felsteg man gjorde när man var 12 eller gjort under 5-6 års medlemskap är knappast rimligt.

 

Proxy-regeln borde tas bort snarast eftersom man undrar vad fan admin tänker och det är genant och dessutom lider många oskyldiga, t.ex. folk på semester, folk som vanligtvis sitter bakom proxy/VPN, folk med dynamisk ip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 140
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

http://whatismyipaddress.com/ hittar 9 av 10 proxies. Är ju knappast speciellt svårt att "gissa" sig till om en IP är en proxy annars, om IPn sägs finnas i Irak så är det ju ganska sannolikt en proxy..

 

Men ja, det går att ta bort reklamen utan att den där rutan dyker upp...

 

Nu är det ju så att reser man till irak så har man ju inte svenskt ip där.

 

Måste i alla fall tacka admins som bannade min vpns ip-range.

Tur att man gör det innan regeln ens har gått igenom. I sådana fall kan reglerna lika gärna gälla direkt.

Får helt enkelt köpa en annan vpn tjänst då. Men den blir väl bannad med. Korkade regler..

 

"Från och med kl 14.00 3 januari så börjar de nya reglerna som kom 2 januari ca 13.00 att tillämpas."

Men det är väl så det är. Kanske regel $12 som gällde nu?

 

Kom även på att jag sade att ni kunde banna mig om regeln gällde den 3:e.

Ni hade inte behövt banna iprangen, utan konto i sådana fall.

 

Här har ni fler vpn ipranges, bara banna på.

80.254.50.0 - 80.254.183.255

93.182.0.0 - 93.182.255.255

1.2.0.0 - 1.15.255.255

 

själv anser jag att admin gör bort sig totalt om det är därför eftersom han dels inte kommer kunna banna alla proxies i världen och dels för att många inte alls är här för att förstöra. att få ett permban för några felsteg man gjorde när man var 12 eller gjort under 5-6 års medlemskap är knappast rimligt.

 

Proxy-regeln borde tas bort snarast eftersom man undrar vad fan admin tänker och det är genant och dessutom lider många oskyldiga, t.ex. folk på semester, folk som vanligtvis sitter bakom proxy/VPN, folk med dynamisk ip.

Tydligen är VPN farliga saker, eftersom vi förstör så jävla mycket för att vi har det.

Saknas bara att banna 3 eftersom alla har dynamiska ip-adresser, och sen spärra så bara folk från Sverige kan sitta på forumet. Sen mår vi alla bra.

Redigerat av Desajn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Från och med kl 14.00 3 januari så börjar de nya reglerna som kom 2 januari ca 13.00 att tillämpas."

Men det är väl så det är. Kanske regel $12 som gällde nu?

Idag är såvitt jag vet den 21/01 och du postade igår. Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

själv anser jag att admin gör bort sig totalt om det är därför eftersom han dels inte kommer kunna banna alla proxies i världen och dels för att många inte alls är här för att förstöra. att få ett permban för några felsteg man gjorde när man var 12 eller gjort under 5-6 års medlemskap är knappast rimligt.

 

Proxy-regeln borde tas bort snarast eftersom man undrar vad fan admin tänker och det är genant och dessutom lider många oskyldiga, t.ex. folk på semester, folk som vanligtvis sitter bakom proxy/VPN, folk med dynamisk ip.

Tydligen är VPN farliga saker, eftersom vi förstör så jävla mycket för att vi har det.

Saknas bara att banna 3 eftersom alla har dynamiska ip-adresser, och sen spärra så bara folk från Sverige kan sitta på forumet. Sen mår vi alla bra.

 

De kan lika gärna banna Com hem också, eftersom de också har dynamiska ip adresser, tar 20 sec att byta...

VPN's borde vara tillåtet -,- chansen att någon med VPN trollar är mycket lägre än att någon med en proxy trollar då man betalar för VPN's (oftast).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De kan lika gärna banna Com hem också, eftersom de också har dynamiska ip adresser, tar 20 sec att byta...

VPN's borde vara tillåtet -,- chansen att någon med VPN trollar är mycket lägre än att någon med en proxy trollar då man betalar för VPN's (oftast).

Man trollar/spammar/förstör från sin vanliga användare, med eller utan proxy. Om man är ute efter att vara "cool" som Guggo så fint sa så gör man en ny användare bakom proxy så att ens första användare inte blir bannad pga identiska ip-adresser. att förbjuda proxies för att stoppa dubbelanvändare är totalt meningslöst då det inte är svårt att hitta en ny proxy.

 

Så för dem som tycker det är kul att göra dubbelanvändare spelar det ingen roll. De som däremot lider är de som i vanliga fall använder proxy för integritetsskydd eller annan rimlig anledning, eller folk som tycker om sidan och vill komma tillbaka och som gör sitt bästa för att sköta sig. Det är dessa som lider av den nya regeln, och det tycker jag bara är negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Säg det till vår käre Sandkaka/Sandkakan.

 

Eller Macgyver?

 

Fast nu var det inte så jag menade. Om vettiga medlemmar som blir bannade skapar nya konton men som uppför sig är ju inget problem.

 

Folk som skapar ett till konto för att kunna bete sig illa är en annan sak. Tänker främst på alla de nya konton som ploppade upp och spydde ur sig all möjlig galla efter någon regeluppdatering (den om gruppavatarer var det nog).

 

Bannade personer som skapar nya konton och beter sig som folk=ok

 

Personer som skapar nya konton för att kunna bete sig som idioter=inte ok

 

Om det sistnämnda inte förekom så skulle den här regeln aldrig kommit till, antar jag.

 

Här spekulerar vi hej vilt ser jag. Jag antar att admin skapade regeln i ett försök att slippa dubbelanvändare, eller iaf få en ursäkt för att kunna totalt radera oskyldiga medlemmars acc/ändra deras lösenord och mörka allt som negativt som förekommer på fuska. själv anser jag att admin gör bort sig totalt om det är därför eftersom han dels inte kommer kunna banna alla proxies i världen och dels för att många inte alls är här för att förstöra. att få ett permban för några felsteg man gjorde när man var 12 eller gjort under 5-6 års medlemskap är knappast rimligt.

Allt måste verkligen vara en konspiration och alla med någon form av makt (även om det är över en så trivial sak som ett internetforum) måste alltid vara "onda", eller hur?

 

Nej, att man blir bannad för något som hände för en massa år sedan är inte rimligt. Att man blir bannad när man skapar dubbelkonton bara för att kunna säga elaka saker till Admin är helt rimligt.

 

Har du något alls som styrker att admin raderar oskyldiga medlemmars konton och försöker mörka alla möjliga onda saker som han har för sig? Jag tror att din aluminiumfoliehatt har gått sönder.

 

Dessutom, kan du räkna upp några oskyldiga som har lidit sedan införandet av den här regeln?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast nu var det inte så jag menade. Om vettiga medlemmar som blir bannade skapar nya konton men som uppför sig är ju inget problem.

 

Folk som skapar ett till konto för att kunna bete sig illa är en annan sak. Tänker främst på alla de nya konton som ploppade upp och spydde ur sig all möjlig galla efter någon regeluppdatering (den om gruppavatarer var det nog).

 

Bannade personer som skapar nya konton och beter sig som folk=ok

 

Personer som skapar nya konton för att kunna bete sig som idioter=inte ok

 

 

Nej, att man blir bannad för något som hände för en massa år sedan är inte rimligt. Att man blir bannad när man skapar dubbelkonton bara för att kunna säga elaka saker till Admin är helt rimligt.

Bra, då är vi överens, problemet är att den nya proxy-regeln inte berör idioter med dubbelanvändare, men däremot problematiserar för "folk". Därför bör den tas bort då den inte fyller något annat än en negativ funktion för så väl sidan som för trevlig folk.

 

 

Har du något alls som styrker att admin raderar oskyldiga medlemmars konton och försöker mörka alla möjliga onda saker som han har för sig?

eftersom det är mörkad/raderad information så är det inte det lättaste att styrka, men tråden tyder på några användare har blivit raderade, om det var i ett försök att mörka vet jag inte, men admin har aldrig tagit bort användare komplett om det inte är väldigt allvarligt, vilket jag tvivlar på att det (vad det nu gällde) var.

 

 

Dessutom, kan du räkna upp några oskyldiga som har lidit sedan införandet av den här regeln?
Desajn och WASD (för att ta några snabba exempel som har skrivit i denna tråden), finns såklart fler exempel. Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

eftersom det är mörkad/raderad information så är det inte det lättaste att styrka,

 

Så lägligt.

 

men tråden tyder på några användare har blivit raderade, om det var i ett försök att mörka vet jag inte, men admin har aldrig tagit bort användare komplett om det inte är väldigt allvarligt.

 

Ja. Goldentable, Papperboy och alla de andra användarna som skapades för att kunna slänga massa skit på admin har blivit raderade.

 

Fast det är ju helt logiskt...

 

Desajn och WASD (för att ta några snabba exempel som har skrivit i denna tråden), finns såklart fler exempel.

Hur då? De är ju fortfarande kvar och har väl varken blivit bannade eller ens varnade?

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Goldentable, Papperboy och alla de andra användarna som skapades för att kunna slänga massa skit på admin har blivit raderade.

 

Fast det är ju helt logiskt...

Även om de kanske bröt mot t.ex. §1 rätt grovt så borde det ändå inte vara tillräckligt för en komplett radering från 0 till gone. en eller två varningar vore ju mer logiskt, visserligen kan jag ju tycka att om man ändå bara är här för att vara tråkig så behöver man faktiskt inte vara här alls, men nu var det ju så att de blev raderade för användandet av proxy (förmodar jag), och då skulle det lika gärna kunna vara vilken annan trevlig medlem som helst.

 

Hur då? De är ju fortfarande kvar och har väl varken blivit bannade eller ens varnade?
De riskerar nu att bli borttagna eftersom båda har använt proxy/VPN sen regeln infördes. klart finns det fler användare som har fått det värre, men jag förstår inte varför du skulle ha någon privilegierad insikt i den information jag har. :D

 

Våran diskussion fram och tillbaka är rätt meningslös och ältande av detaljer etc. det viktiga är att admin uppmärksammas på detta och går med på en öppen diskussion så att vi kan komma fram till någon slags lösning som enligt mig gärna får vara att proxyregeln tas bort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Även om de kanske bröt mot t.ex. §1 rätt grovt så borde det ändå inte vara tillräckligt för en komplett radering från 0 till gone. en eller två varningar vore ju mer logiskt, visserligen kan jag ju tycka att om man ändå bara är här för att vara tråkig så behöver man faktiskt inte vara här alls, men nu var det ju så att de blev raderade för användandet av proxy (förmodar jag), och då skulle det lika gärna kunna vara vilken annan trevlig medlem som helst.

 

Varför skulle man inte radera uppenbara dubbelanvändare med det enda syftet att förstöra?

 

De riskerar nu att bli borttagna eftersom båda har använt proxy/VPN sen regeln infördes. klart finns det fler användare som har fått det värre,

 

Jag bad dig räkna upp användare som har lidit sedan regeln infördes. Inte användare som kanske möjligen eventuellt kan komma att lida någon gång i framtiden.

 

men jag förstår inte varför du skulle ha någon privilegierad insikt i den information jag har. :D

Dave säger: "Jag vet saker, men jag tänker inte berätta det"

 

Dave menar "Jag vet inget"

 

Dave säger: "Det är en konspiration, men det finns inga bevis för allt är mörkat! Men jag lovar att det stämmer :o"

 

Dave menar: "Jag bara hittar på lite random grejer"

 

Oh well...

 

Edit: Ganska meningslös, ja.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...