5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Jag tycker monarkin som vi har nu är bra. Om det är så att staten tjänar 30 miljarder på detta är bröllopet perfekt. Ett bröllop som gör så att vi kan förbättra vårat land långsiktigt.Men jag vill också ha ett brölopp som finansieras av staten, och om jag bjuder in 12000 pers så kommer Sverige tjäna några miljarder på det. Det är det du inte kommer göra, tror jag knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Det är det du inte kommer göra, tror jag knappast.Så du påstår att jag skulle fått miljonbelopp om jag skulle haft ett sådant brölopp? "att jag inte kommer ha det" är ingen ursäkt. Det relevanta är att jag troligtvis inte kommer få miljonbelopp. Min tyngd ligger inte så mycket på pengarna, då jag själv verkligen inte hade orkat leva ett liv som kungafamiljen. Poängen är att det är sjukt omodernt att en så hög post går i arv. Den som blir kung kan vara vem som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 (redigerat) Kultur? Vi ska vara stolta över att vi är ett av få länder som fortfarande har en kungafamilj. Redigerat 19 Juni 2010 av Motard4life Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Det är det du inte kommer göra, tror jag knappast.Så du påstår att jag skulle fått miljonbelopp om jag skulle haft ett sådant brölopp? "att jag inte kommer ha det" är ingen ursäkt. Det relevanta är att jag troligtvis inte kommer få miljonbelopp. Min tyngd ligger inte så mycket på pengarna, då jag själv verkligen inte hade orkat leva ett liv som kungafamiljen. Poängen är att det är sjukt omodernt att en så hög post går i arv. Den som blir kung kan vara vem som helst. Jag menade du är inte tillräckligt känd för att ge sverige mycket pengar, så att staten skulle ge lite pengar. Och du får ju såklart inte miljonbelopp, det är sverige som får det om du skulle haft något sådant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Om jag bjuder in 12000 turister så skulle det kamma ihop en hel del jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Men eftersom du aldrig kommer göra det, och eftersom du aldrig kommer kunna öka Sveriges inkomster med 30 miljarder så är det helt irrelevant för diskussionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Nej, det är inte irrelevant. Som jag hoppas du förstår syftade jag inte på just mig utan det kunde varit vem som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Vem som helst kommer inte heller göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sinclair Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 (redigerat) Att Sveriges högsta ämbete går i arv är något som klingar helt fel med en modern demokrati. Monarkin är något som strider mot principen om alla människors lika värde. Redigerat 19 Juni 2010 av baz14 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Vem som helst kommer inte heller göra det.Det räcker med att en behöver det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 19 Juni 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 ...va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 19 Juni 2010 Rapport Dela Skrivet 19 Juni 2010 Det finns säkert någon annan "okunglig" som hade kunnat skrapa ihop miljardbelopp till Sverige med ett brölopp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.