Escain Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Jag minns inte hur man ska göra i 8an, så jag löste det så som man löser i Matte C eller D. Sen beror det på vilket tal man väljer som X, jag valde ju vinkel C som X, medan ni andra två valde vinkel A som X. Äh, nu såg jag att jag inte har rätt, men det skyller jag på att jag räknade kl 1 på natten... Vinkel A = x-48 Vinkel B = 2(x-48) = 2x-92 Vinkel C = x ? Jag satte att C är x, så A blir x-48. Då blir B 2*A, alltså 2*(x-48). Förlänger man 2*(x-48) så blir det 2*x-2*48=2x-92 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Luxaxix Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Jag satte att C är x, så A blir x-48. Då blir B 2*A, alltså 2*(x-48). Förlänger man 2*(x-48) så blir det 2*x-2*48=2x-92 Jag är inte efterbliven, men tack ändå... Vet inte varför jag ens satte ut frågetecknet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Eftersom det inte står någon ålder på dig så kan jag omöjligt veta ungefär vad du borde ha läst, så jag antog att du inte förstod. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fiddle Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Tjenare! Jag har prov imorgon och det är så att min lärare råkade visa mig provet. Jag så en fråga som jag inte kunde. Frågan fanns inte i boken och vi har provet imorgon. Måste få akuthjälp om det här!! Ni kan tjäna 100 fm. Frågan: I en triangel är vinkel B dubbelt så stor som vinkel A. Vinkel A är 48° mindre än vinkel C. Hur stora är triangelns vinklar? Lös uppgiften med hjälp av en ekvation. Det är Algebra och Ekvationer Åk: 8. Matte Direkt. vinkel a är 48 och b är 48 dubbelt 2 då blir c det som blir kvar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Money Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 (redigerat) Gjorde provet idag :D Fick VG+. 33/40. Tack för alla som ville hjälpa! angående fmen så var dezen först av alla som svarade. Han skickade ett pm till mig. Så han fick 100 FMen Redigerat 15 December 2009 av Money Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 15 December 2009 Rapport Dela Skrivet 15 December 2009 Handuppräckning som någon sa, men vilka som fick rösta var lite olika. Det allra vanligaste var att medel-klassen och uppåt fick rösta. Med andra ord, inga slavar. Och glöm för all del inte att det bara var män. Kvinnor ansågs för okunniga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 16 December 2009 Rapport Dela Skrivet 16 December 2009 (redigerat) Handuppräckning som någon sa, men vilka som fick rösta var lite olika. Det allra vanligaste var att medel-klassen och uppåt fick rösta. Med andra ord, inga slavar. Och glöm för all del inte att det bara var män. Kvinnor ansågs för okunniga. Psst, jag har redan sagt det. Fria män födda i Aten och som hade pengar fick rösta. ChuckNorris: Det finns några fler väsentliga skillnader, fast det spelar väl ingen roll nu. Hans läxa är redan inlämnad. Redigerat 16 December 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChuckNorris Skrivet 16 December 2009 Rapport Dela Skrivet 16 December 2009 ChuckNorris: Det finns några fler väsentliga skillnader, fast det spelar väl ingen roll nu. Hans läxa är redan inlämnad.Möjligen skillnader teoretiskt sett, men knappast i praktiken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HUHEUEHEUEHUH Skrivet 18 December 2009 Rapport Dela Skrivet 18 December 2009 http://lmgtfy.com/?q=http%3A%2F%2Fwww.medi...%2Fnode223.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 18 December 2009 Rapport Dela Skrivet 18 December 2009 Det var rätt svårt faktiskt, haha. Men tack för infon. Hade föredraget häromdagen, gick prima ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hajen Skrivet 23 December 2009 Rapport Dela Skrivet 23 December 2009 (redigerat) Det var inget, läste inte frågan ordentligt :P Redigerat 23 December 2009 av Hajen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 23 December 2009 Rapport Dela Skrivet 23 December 2009 Ni krånglar verkligen till det tycker jag. alla tre vinklar i en triangel är lika med 180 grader så med andra ord vinkel 1 = 48 vinkel 2 = 48 * 2 = 96 48 + 96 = 144 180 - 144 = 36 vinkel 3 = 36 det där är ALLT du behöver skriva :P Frågan: I en triangel är vinkel B dubbelt så stor som vinkel A. Vinkel A är 48° mindre än vinkel C. Hur stora är triangelns vinklar? Lös uppgiften med hjälp av en ekvation. Det är du som LÄSER FEL. Vinkel A är INTE 48. Alltså A=/=48 så hela din uträkning är fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.