Lynott Skrivet 12 April 2010 Rapport Dela Skrivet 12 April 2010 Vad tycker ni om detta? Fler och fler land börjar sälja snus i tobaksbutiker, dem informeras om vad snusen gör och varför den är bättre än att röka. Många vet inte ens vad snus är och förknippar det med tuggtobak och rednecks. CBS 60minutes gjorde ett inslag om snusen- http://existenz.se/out.php?id=22891 Diskussion- Bör snusen stanna i de skandinaviska länderna eller tycker ni att alla länder ska ha snus som ett alternativ till rökning? Varför? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Jag är för den så kallade 'harm-reduction' strategin, därmed är jag för att alla skall ha tillgång till snus. Rökning orsakar så många fler hälsoproblem jämförelsevis med snus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen.Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst BillieJean Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Jag tycker att det är en bra idé att låta andra länder ha snus. Till skillnad från rökning så skadar inte det lungorna, och man behöver inte dra sig till speciella ställen för att köra upp en prilla under läppen. Det kan man göra anytime, men röker man så kan man tekniskt sett inte det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Om man inte har 13 minuter ledigt finns denna versionen som bara är 1 minut. http://www.collegehumor.com/video:1932303 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen.Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA. Jo men svenskt snus är bland det populäraste så om amerikanerna ska vara dem ända som drar in pengar på tobak så kan väl svenskarna också göra det. Lite blandade känslor i den frågan men ska cigaretter få säljas så bör snus också få göra det då det hjälper exakt lika mycket som nikotinplåster t.ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Om cigaretter får säljas så tycker jag att det är självklart att snus ska få säljas, det skadar mindre + att det sätter mer press på cigarettföretagen. Det är cigarettföretagen som har börjat sälja snus i utlandet mer och mer, Camel Snus är en väldigt stor säljare i länder som USA. Jo men svenskt snus är bland det populäraste så om amerikanerna ska vara dem ända som drar in pengar på tobak så kan väl svenskarna också göra det. Lite blandade känslor i den frågan men ska cigaretter få säljas så bör snus också få göra det då det hjälper exakt lika mycket som nikotinplåster t.ex. "Jag hade testat allt- nikotintuggumin, nikotinplåster, härda, trappa ner osv. sen testade jag snus och har inte rökt en cigarett sedan dess" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 Problemet är att nästan alla som användt nikotintuggumin osv ändå återvänder till sitt beroende, så jag förstår inte varför den ska ha rätten och stå i Apotekhyllorna. Det handlar mest om disciplin när det gäller och sluta röka/snusa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 19 April 2010 Rapport Dela Skrivet 19 April 2010 Hej du Lynnott, du tar upp en tråd om snus men på din bild är det en kille som röker! Lol. Snus är inte bra och det borde inte säljas internationellt. Jag säger en sak: Förbjud innan det är försent! Vem är det förresten på din bild? Pierce Brosnan :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImbazFuhrer Skrivet 19 April 2010 Rapport Dela Skrivet 19 April 2010 Jag tycker att det är en bra idé att låta andra länder ha snus. Till skillnad från rökning så skadar inte det lungorna, och man behöver inte dra sig till speciella ställen för att köra upp en prilla under läppen. Det kan man göra anytime, men röker man så kan man tekniskt sett inte det.Det går bra att snusa men inte dricka läsk? Fyfan, du är en tuffing du. Nytt rekord på Nazi Zombie! Wave 25. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 19 April 2010 Författare Rapport Dela Skrivet 19 April 2010 Hej du Lynnott, du tar upp en tråd om snus men på din bild är det en kille som röker! Lol. Snus är inte bra och det borde inte säljas internationellt. Jag säger en sak: Förbjud innan det är försent! Vem är det förresten på din bild? Pierce Brosnan :) Hej själv! Min avatar är inte på något sätt relaterad till tråden och namnet på honom är Dave Grohl. Själva idéen med att sälja snus internationellt är att minska rökandet, de som är väldigt beroende av nikotin har problem med att sluta och kan därför gå över till snus, manligare och bättre alternativ, dessutom billigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.