Hoppa till innehåll

Snus


Lynott
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag bryr mig inte om vilket då jag aldrig kommer snusa. Jag kommer aldrig heller röka, dricka, knarka eller liknande. Vill man förkorta sin livstid med hjälp av något sådant är det sitt eget val, men jag tillhör den delen som hellre avstår.

Word.

 

 

 

 

 

 

I herd yo leik mudkipz 2

 

 

AHHAHA det var det dummaste jag hört!

Kan nästan med största säkerhet VETA att ni båda kommer prova på något innan ni dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 75
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag bryr mig inte om vilket då jag aldrig kommer snusa. Jag kommer aldrig heller röka, dricka, knarka eller liknande. Vill man förkorta sin livstid med hjälp av något sådant är det sitt eget val, men jag tillhör den delen som hellre avstår.

Man kan aldrig veta det, vid 13 års ålder gick jag med i Tobaksfri duo, nu snusar jag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

rök och snusa om ni vill vara fattiga och dö en högst smärtsam död, det är ert eget val

Hahah, words of wizdom bro, verkligen.

 

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

 

2. Snus eller cigaretter, varför?

 

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

 

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

 

1. Kvittar.

2. Snus har en tendens att lukta röv.

3. Sälj skiten till alla som vill ha.

4. Har inget emot folk som röker/snusar, deras val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, folk som röker är jobbiga för att jag får alltid huvudvärk av det :( Och snus brukar stinka så jvla mkt att man spyr om dom pratar nära en xD Men föredrar att folk röker då isånnafall... Fast helst inget av det ofc :D Har testat röka en gång och det var inte najs.

Redigerat av DAMPAINTEH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

off topic: Varför komenterar ens p11 till 13 här? För allt ni skriver har redan skrivits. Visst ni kommer aldrig börja med något av dem säger ni nu, men tror mig som några här redan har skrivit så kommer minst 25% av er att börja med det.

 

on topic:

 

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

 

2. Snus eller cigaretter, varför?

 

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

 

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

 

 

1. Ja, för att det kan förhoppningsvis betyda mycket pengar för Sverige.

 

2. Snus helt klart! Jag är har rökt engång i tiden, slutade pga av jag kände mig "skiten" efter varje cancerpinne.

 

3. Blåsas upp, Det kan ju hjälpa för dem som inte kan sluta röka och inget av alla dessa plåster funkar, Japp då tar man en snus istället. Sedan som jag skrev där uppe, OBS. KAN vara bra för den svenska ekonomiska marknaden.

 

4. Jag tycker om att snusa, ser inget "fel" på det, visst de är dåligt men vad gör man inte som redan är skadligt för kroppen? Måste även säga att det, att ingen som jag känner eller har träffat har någonsin klagat på att jag luktar illa i munnen, så kära Dampainteh, folk luktar garanterat mer i käften av rök än av snus, praktexempel är ju alla fjortisar som måste ta ett tuggumi för att inte mor och far ska känna "lukten"

 

 

Vill även rekomendera till er ungdomar där ute, Börja inte med det och om ni redan har börjat sluta medans ni kan :)

 

Over and out ! :)

Redigerat av Eldir
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aja, jag tycker att dom flesta som jag känner snusar stinker värre än dom som röker, men det finns väll antagligen olika sorter men iaf. Och tuggumi tar inte bort röken eftersom det sitter kvar på kläderna. Första gången jag testade var vid valborg så det var ju lätt att bara säjja att man tittat på en maj brasa xD Och sa till mina kompisar efter, att jag aldrig mer skulle testa igen. Men ja e klar här nu :)

Redigerat av DAMPAINTEH
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är helt klart en bra inställning många av er har här, att ni aldrig ska börja röka eller snusa, och det kan mycket väl hålla också om ni står på er. Jag hade samma inställning när jag var 13 och nu har jag inte rökt en enda cigarett eller tagit en enda snus vid snart 18 års ålder, och nu har man blivit så gammal att man kan tänka mycket självständigare så nu är risken minimal att jag skulle åka dit.

 

Jag föredrar att folk snusar, helt enkelt för att rökning kan skada andra genom passiv rökning, men det kan inte snus. Håller dock med om att det kan lukta rejält om man kommer nära en som snusar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

 

- Ja.

 

2. Snus eller cigaretter, varför?

 

- Snus! Vem sa att det inte gick att koppla av på en livlig lektion, affär mm?

 

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

 

- Jag vet inte vad det skulle göra med ekonomin, men hade Sverige blivit rikare finns det ingen anledning att säga nej.

 

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

 

- Jag tycker personligen att snus är bättre än cigaretter för att snusen räcker längre, den är billigare och du kan använda den nästan var du vill.

Redigerat av SnuffZieZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

Nej

2. Snus eller cigaretter, varför?

Cigaretter, snus luktar skit *örk!*

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

Sälj det till dom som vill ha, men kom inte och blås mig i ansiktet.

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

Snus luktar skit och cigaretter luktar iaf bättre ^_^

 

Vill även rekomendera till er ungdomar där ute, Börja inte med det och om ni redan har börjat sluta medans ni kan

If i could... (cigg)

 

EDiT: Svavfel wålålåå

Redigerat av XxMENLOLxX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Skulle ni vilja se folk snusa istället för att röka utomlands?

Nej

2. Snus eller cigaretter, varför?

Cigaretter, snus luktar skit *örk!*

3. Bör snus hållas inom de skandinaviska gränserna eller blåsas upp utomlands?

Sälj det till dom som vill ha, men kom inte och blås mig i ansiktet.

4. Vad är era åsikter om snus och cigaretter?

Snus luktar skit och cigaretter luktar iaf bättre ^_^

Förstår mig inte på dem som tycker att snus luktar värre än cigg... jag har suttit på bussen spyfärdig utav folk som har dragit en cigg men aldrig i mitt liv tyckt att snus luktar äckligt. In fact- folk märker inte ens när man snusar, visst man kan få dålig andedräkt men cigg luktar så jävla mycket värre, kläderna luktar kuk i flera dagar osv.

 

Mina föräldrar kom på mig med snusandet ett år efter jag började, då hade jag snusat varje dag och t.o.m haft inne snusen då jag pratat med dem, dom kom på mig då jag fick en snus ring på jeansen inte pga. lukten, min polare rökte som yngling och hans föräldrar kom på honom efter första blosset...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...